שערי צדק צילום שערי צדק
שערי צדק (צילום: שערי צדק)

תביעת רשלנות רפואית: "בן 15 הפך לנכה 100% בגלל איחור באיבחון בשערי צדק"

מהתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז עולה כי הצעיר עבר נפל מגובה של כ- 1.2 מטר, ולמרות סימנים לפגיעה בעמוד השדרה בכלל ובחוט השדרה בפרט, לבית החולים לקח כמעט יום שלם להבין זאת

פורסם בתאריך: 3.5.23 08:54

תביעת רשלנות רפואית הוגשה נגד בית חולים שערי צדק: "בן 15 הפך לנכה 100 אחוז לאחר שטופל בצורה רשלנית לאחר תאונה שעבר".

מהתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, באמצעות עו"ד שי גבאי, העוסק בתביעות בגין רשלנות רפואית, עולה כי הצעיר נפל מגובה של כ- 1.2 מטר, ולמרות סימנים לפגיעה בעמוד השדרה בכלל ובחוט השדרה בפרט, לבית החולים לקח כמעט יום שלם להבין זאת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברמת אשכול? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כתוצאה מכך, הנער לא קיבל טיפול בסטרואידים בשעות הסמוכות לתאונה ולא קיבל הנחיות להימנע מהזזת הצוואר. מכיוון שעבר זמן רב מרגע ההגעה לבית החולים ועד לקבלת הטיפול, שניתן לנער רק לאחר כיממה, ממועד התאונה, הוא איבד את יעילותו.

בכתב התביעה נטען כי לפני הגיעו לבית החולים הנער טופל בבית חולים אחר בירושלים, כשבצווארו הושם צווארון קשיח למניעת תזוזת הצוואר. הנער הועבר לבית החולים שערי צדק שלוש שעות לאחר התאונה, אך מסיבה לא ברורה, בשערי צדק לא הקפידו על המשך השימוש בצווארון ולא חשדו בפגיעה בחוט השדרה, זאת, למרות הסממנים הברורים לכך.

 

 

מהתביעה עולה עוד כי הנער אובחן כסובל משבר באחת מחוליות הצוואר ומנימול ומחולשה בידיים ובזרועות – מה  שהיה צריך להעלות חשד ממשי לפגיעה בחוט השדרה. אולם רק לאחר שעות רבות מהגעת הנער לשערי צדק, נעשתה האבחנה הנכונה: הוא הונחה לשימוש בצווארון קשיח והחל לקבל סטרואידים. כיוון שהטיפול ניתן באיחור קריטי, מצבו התדרדר: הוא איבד לחלוטין את התחושה בגפיו וסבל מקשיי נשימה קשים שהעמידו אותו בסכנה ממשית.


עו"ד שי גבאי (צילום: יהודה אלפיה)

עו"ד שי גבאי (צילום: יהודה אלפיה)


על פי כתב התביעה, למרות שיקום ממושך שעבר הנער בביה"ח השיקומי אלין והניתוחים הרבים שעבר בשערי צדק ובהדסה עין כרם, הוא סובל עד היום משיתוק חלקי וחולשת גפיים, הליכתו אינה יציבה, הוא סובל מקשיי בליעה, מקשיי נשימה, מפגיעה במיתרי הקול ומקושי בדיבור,  מהגבלות בתנועת הצוואר, מקושי בהטלת שתן, מכאבים בכל הגוף ומפגיעה נפשית.

מומחה מטעם התביעה קבע בחוות דעתו כי אלמלא הטיפול הרשלני בבית החולים שערי צדק, ההתדרדרות במצבו של הנער הייתה נמנעת כליל, והוא היה מחלים מהפגיעה ללא כל נכות. לדעתו של  המומחה כל הסממנים הצביעו על חשד ממשי לפגיעה בחוט השדרה ועל צורך דחוף במתן הנחיה להימנע מתזוזה, להשמת צווארון קשיח ולהתחיל מיידית טיפול בסטריאודים לוריד. לדעת המומחה, צוות ביה"ח התעלם מכל הסממנים שהצביעו על פגיעה בחוט השדרה.

המומחים קבעו כי הנער, כיום בן 23, סובל מ-100 אחוזי נכות לצמיתות בשל הפגיעה בחוט השדרה, פגיעה בקנה הנשימה ופגיעה נפשית. בא כוחו, עו"ד שי גבאי, טוען בתביעה כי רשלנות צוות ביה"ח במקרה זה מהווה זלזול של ממש בטיפול שניתן לנער.

כתוצאה מהרשלנות התובע הפך מנער צעיר ונמרץ, תלמיד בית ספר אשר ניהל חיי חברה מלאים וכל עתידו היה פרוס לפניו, לשבר כלי של ממש. עוד נטען בתביעה שהנער לא יוכל לעבוד לפרנסתו לעולם, יהיה תלוי באחרים, יתקשה להינשא בעתיד  ולא יוכל להביא ילדים לעולם.

הנער תובע לקבל פיצוי של מיליוני שקלים עבור הפסדי שכר, פנסיה ותנאים סוציאליים, כאב וסבל, עזרת הזולת, סיעוד, טיפולים, פגיעה באוטונומיה, עזרים וציוד. טרם הוגש כתב הגנה.

תגובת שערי צדק: "התביעה התקבלה ושערי צדק יגיב כמקובל בבית המשפט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר