ההפגנות נגד כביש הברך ובגן השושנים (צילומים: יוסי סעידוב, התעוררות בירושלים)
ההפגנות נגד כביש הברך ובגן השושנים (צילומים: יוסי סעידוב, התעוררות בירושלים)

סופ"ש של מחאות בירושלים: נגד כביש הברך בשישי, קפה פתוח בשבת בגן השושנים בשבת

עשרות תושבי גוננים ביחד עם חברי תנועת התעוררות הגיעו בשישי אחר הצהריים להפגנה נגד כביש הברך והריסת פארק המסילה; למחרת, בשבת בבוקר התקיימה מחאה בגן השושנים בשל הכוונה לפתוח במקום בית קפה שלא יהיה פתוח בשבת

פורסם בתאריך: 7.5.23 09:15

אולי זה הבחירות המקומיות שמתקרבות (סוף אוקטובור, ר"ג), אולי זה התעוררות של החברה האזרחית בשל ההפגנות בעד ונגד הרפורמה המשפטית ואולי זה כי לתושבי ותושבות ירושלים נמאס שדורכים עליהם ודורסים את זכיותיהם – תהיה הסיבה אשר תהיה, בשישי ובשבת יצאו עשרות ירושלמים וירושלמיות להפגין ולמחות על מה שקורה ליד הבית שלהם.

בשישי בצהריים התקיימה הפגנת מחאה נגד סלילת כביש הברך והפגיעה הצפויה בפארק המסילה. ההפגנה התקיימה באזור גוננים, היכן שמתוכנן כביש הברך לפגוע ברצף של הפארק, בהשתתפות עשרות תושבים, פעילים חברתיים ועוד.

יוסי סעידוב, יו"ר מינהל גוננים וממובילי המאבק נגד סלילת כביש הברך, מציין כי "זו היתה יופי של הפגנה. אמרנו כן לפארק המסילה ולא לכביש הברך".

"תודה לעשרות שהגיעו בשיאו של השרב להפגנה נגד תוכניות עיריית ירושלים לרמוס את פארק המסילה באמצעות אוטוסטרדה חדשה לתלפיות – לצד רכבת קלה. איזה אבסורד", כתב סעידוב בפוסט שפרסם בפייסבוק. "לאחר ההפגנה המשתתפים בה יזמו מבצע חלוקת פליירים ותליית שלטים על גדרות הפרוייקט – בהם מצויינת רק הרכבת הקלה ומוסתרת עובדת סלילת האוטוסטרדה. תודה גדולה לצוות הפעילים שהוביל וקידם את ההפגנה ובמיוחד לנטאשה דודינסקי המופלאה. תודה לחבר מועצת העיר ויו״ר התעוררות אדיר שוורץ על ההשתתפות והתמיכה במאבק בהפגנה ומשולחן מועצת העיר, ותודה ענקית למעל שישים משתתפים שהגיעו בצהרי שישי הלוהט. רק יחד ננצח".

 

 

מרים סלע, מספר 2 בסיעת התעוררות, כתבה לאחר ההפגנה: "פארק המסילה הוא נס ואסור להרוס אותו. הפארק הזה הוא התגשמות תעדוף נכון של אנשים על פני מכוניות בתוך העיר שלנו. מהפעמים שמתעדפים בירושלים איכות חיים, מרחב נשימה והליכה ללא דאגות, קהילה, ומסלול למפגש שכנים שגרים בשכונות סמוכות. להעדיף כביש אוטוסטרדה שיחצה את הרצף של הפארק בדיוק אבל בדיוק חוטא לכל אלו. כביש הברך שהתחילו לעבוד עליו לאחרונה מאיים על כל היתרונות של הפארק הזה ויגרום לאורך זמן לנטישה שלו. זה כביש שתוכנן ב1956. אני בעצמי גדלתי מאחורי המסילה לפני שהפכה לפארק. זה היה אזור מעבר נטוש ומגודר, מלא קוצים, דרדרים ומזרקים משומשים וחסר תחושת בטחון".

עוד הוסיפה סלע: "מה צריך לעשות? קודם כל להקשיב לתושבים. אחר כך לעצור את העבודות. ובשלב השלישי להפוך את כל תוכנית העבודה והתכנון כפי שהוא היום ולחשוב איך מחזקים את הפארק כמו שהוא היום וגם מעתיקים את המודל שלו לשכונות נוספות בירושלים. הגענו היום מהתעוררות בירושלים לחזק את התושבים שנלחמים על הדבר הנכון. היה לנו חם אבל זה שווה את זה".

פחות מ-24 שעות לאחר מכן, בשעה 10:00 בבוקר ביום שבת, הגיעו כמה עשרות תושבים להפגנה שארגנה תנועת התעוררות בגן השושנים, במחאה על כוונת העירייה לפתוח במקום בית קפה שלא יהיה פתוח בשבתות ובחגים, כך על פי תנאי המכרז. בהתעוררות מסבירים כי "המכרז שפרסמה עיריית ירושלים להפעלת בית קפה בגן השושנים עם תנאי הכופה על הזוכה לסגור את בית הקפה בשבתות ובחגים זהו צעד היסטורי לא חוקי וחסר תקדים של עיריית ירושלים בניגוד לסטטוס קוו ולחוק העזר העירוני. במסגרת ההפגנה חולק קפה לתושבי השכונה, כמחאה על המהלך של העירייה".

באשר לבית הקפה, שעל הכוונה לסגור אותו ובתי קפה נוספים בפארקים העירוניים בשבתות ובחגים פורסם כבר לפני למעלה משנה ב"כל העיר", הוציאו ביום חמישי האחרון חברת המועצה לורה ורטון וסגן ראש העיר יוסי חביליו מכתב לראש העיר, שבו הם קוראים לתקן את המכרז ולאפשר את פתיחת בית הקפה גם בשבתות ובחגים.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר