(הדמיה של התוכנית באבו גוש: ארי כהן אדריכלים)
(הדמיה של התוכנית באבו גוש: ארי כהן אדריכלים)

דיור, מסחר, תעסוקה ואירוח תיירותי: התוכנית שאושרה באבו גוש

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה להפקיד תוכנית הכוללת עיבוי מרכז היישוב, שטחי מסחר ותעסוקה, אירוח תיירותי וטיילת לאורך הוואדי

פורסם בתאריך: 17.5.23 12:57

הוועדה לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה להפקיד תוכנית מפורטת לעיבוי מרכז היישוב באבו גוש. התוכנית שביוזמת משרד הבינוי והשיכון, הינה על שטח כולל של כ-970 דונם, והיא ממוקמת בלב הישוב אבו-גוש מדרום לדרך השלום. התוכנית מאפשרת תוספת של כ-1,500 יחידות דיור לבינוי הקיים עד לגבוה של 4 קומות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת משמעותית של שטחי מסחרו ותעסוקה שישולבו בעיקר לאורך הרחוב הראשי ביישוב דרך השלום וכן אירוח תיירותי שיוקם לאורך הוואדי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כמו כן, במסגרת התוכנית הושם דגש על שמירת הוואדי שעובר ביישוב המשמש כ"לב הירוק" של היישוב כמרחב ציבורי, קהילתי ותיירותי ואת תרומתו לאיכות חיי התושבים ופיתוח התיירות ביישוב. התוכנית כוללת הקמת טיילת ושביל אופניים לאורך הוואדי, תוך שימור המגוון הביולוגי והעצים בנחל.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הסדרה של דרכים קיימות, הקמת דרכים חדשות, חניונים ציבוריים, וכן שבילים להולכי רגל שישפרו את הקישוריות ביישוב הן לתושבים והן למבקרים.

הוועדה ציינה בהחלטתה כי מדובר בתכנית בעלת חשיבות רבה, אשר נועדה לממש את חזון התכנית הכוללנית ליישוב אבו גוש, כמוקד מסחרי ותרבותי עבור יישובי הסביבה ו-"כפנינה תיירותית בלב הארץ", תוך האפשרות למימוש מהיר ויעיל יותר של הרחבות ותוספת יחידות דיור בד בבד עם שיפור משמעותי בתשתיות הציבוריות של היישוב לרבות שטחים למבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ותוואי הדרכים.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "התוכנית מהווה מימוש הלכה למעשה של מדיניות הוועדה המחוזית לפיתוח היישוב אבו גוש, שבמרכזה חיזוק התשתית הציבורית והתיירותית של היישוב תוך הבטחת מימוש תוספת רחבת היקף של יחידות דיור לבני המקום".

יצוין כי התוכנית נערכה על ידי משרד ארי-כהן אדריכלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר