מצעד הדגלים, מצעד הפרחים (צילומים: מנדי הטמן עם כלביא, תג מאיר)
מצעד הדגלים, מצעד הפרחים (צילומים: מנדי הטמן עם כלביא, תג מאיר)

יום ירושלים 2023: יום של מצעדים ברחבי העיר

בשעה 16:00 ייצא לדרך מצעד ריקוד הדגלים המסורתי ממרכז העיר ועד לכותל המערבי. עוד קודם לכן, בשעה 11:00, יקיים ארגון תג מאיר את מצעד הפרחים, שינוע באותו הציר כמעט רק עם פרחים במקום דגלים. אחר הצהריים - צעדה של המתנגדים לרפורמה המשפטית תחת הכותרת "משחררות ומשחררים את ירושלים", וגם צעדת המשפחות של התעוררות

פורסם בתאריך: 18.5.23 09:22

חג שמח ירושלים – היום, חמישי (18.5), ערב יום ירושלים יתקיימו ברחבי העיר מגוון רחב של אירועים וטקסים לציון 56 שנים לאיחוד העיר. בין מגוון האירועים, בהם גם ממלכתיים, יתקיימו בירושלים מצעדים מסוגים שונים.

המצעד הגדול, המוכר והידוע ביותר הוא מצעד הדגלים, אשר צועד מדי שנה ממרכז העיר ועד לכותל המערבי תוך שהוא צועד ברובע המוסלמי. בשנים עברו נוצרו חיכוכים רבים בזמן המצעד בין החוגגים לבין האוכלוסייה הערבית המקומית, כולל אירועי קיצון של אלימות פיזית ומילולית. כמדי שנה, צעדת הדגלים, תחל בסביבות השעה 16:00 עם התכנסות במרכז העיר ומשם תצא בתהלוכת ענק עד לכותל המערבי, שם תתקיים כמדי שנה עצרת הזדהות ותפילה למען ירושלים.


מצעד הדגלים, יום ירושלים, (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

מצעד הדגלים (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


מצעד ריקוד הדגלים, כידוע, הוא שנוי במחלוקת. חלק נכבד מהאוכלוסייה אינו מתחבר למצעד. טענות שונות עולות בקשר ללאומניות יתר וכו'. כדי לתת מענה לכך, יתקיימו במהלך היום צעדות ומצעדים נוספים.

המצעד האלטרנטיבי למצעד הדגלים הוא מצעד הפרחים המסורתי, יוזמת ארגון תג מאיר. המצעד יצעד זו השנה ה-9. לדברי המארגנים, "השנה יותר מתמיד חשוב לציין את יום ירושלים בפרחים, אהבה, סולידריות, הכלה וחיוך – ולא בגזענות והסתה".

 

 

המצעד ייצא לדרך בשעה 11:00 מכיכר ספרא והוא יעבור כמעט באותו תוואי של מצעד הדגלים. "נצעד יחד עם מאות מתנדבים ומתנדבות בעיר העתיקה בירושלים ונחלק עם חיוך אלפי פרחי שלום לתושבי וסוחרי העיר העתיקה", אומרים בתג מאיר. "אנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק ולהשתתף במצעד הפרחים מתוך תקווה ורצון לעתיד משותף, קרבה והבנה בין העמים, הדתות והמגזרים במדינת ישראל".


מצעד הפרחים (צילום: תג מאיר)

מצעד הפרחים (צילום: תג מאיר)


בהמשך, בשעות אחר הצהריים וכמעט במקביל למצעד הדגלים, תקיים תנועת התעוררות את "צעדת המשפחות – צעדה סובלנית, שוויונית ופתוחה לכולם על פארק המסילה", כך נמסר.

הצעדה תצא בשעה 16:30 מגן קורנבלום (50 מטר מצומת אורנים) ותסתיים במתחם התחנה. במקום יתקיימו מעגלי שירה בציבור והפעלות לילדים. "גם אני כילד השתתפתי בריקוד הדגלים, אבל הצעדה שינתה את אופייה, היא פחות מתאימה למשפחות כיום והיא בעיקרה לא ירושלמית", אומר אדיר שוורץ, יו"ר התעוררות. "אני כירושלמי מוצא את עצמי יותר בצעדה שמסמלת את מה שהעיר שלנו זקוקה לו: חיבורים, אחדות ואחווה ירושלמית. בעיר הכי מורכבת בישראל, יש מקום גם לצעדה הזו לצד שאר האירועים ולכן כעת אנו מחזירים את האופציה לצעוד להמון קהילות. אני מזמין את כולם להצטרף לצעדה שלנו, צעדה של ירושלמים, צעדה של כולם".

שעה מאוחר יותר, בשעה 17:30, תחל התכנסות בסמוך לבית הנשיא של ארגון "שומרות ושומרים על הבית המשותף". האירוע, מבית היוצר של הארגון המתנגד לרפורמה המשפטית, יתקיים תחת הכותרת "משחררות ומשחררים את ירושלים' לשכנות טובה ושוויון.

המשתתפים יצעדו מבית הנשיא ועד לגן הפעמון, שם יתקיים הפנינג חגיגי לכבוד ירושלים. "ניכסנו מחדש את הדגל, ההמנון, ומגילת העצמאות – צריך לנכס מחדש את הירושלמיות", נמסר על ידי המארגנים. "ירושלמיות של חיים משותפים יחד. ירושלמיות של מתינות, חתירה לפלורליזם שיוויון ושלום. ירושלמיות שעומדת כחומה בצורה כנגד אלימות וגזענות. ירושלים היא בבואתה של ישראל, כשנצליח בירושלים, נצליח בישראל כולה. לא דורסים ברגל גסה. צועדים בעדינות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר