הר חוצבים צילום Gilabrand, CC BY-SA 3.0, מתוך ויקיפדיה
הר חוצבים (צילום: Gilabrand, CC BY-SA 3.0, מתוך ויקיפדיה)

שוק העבודה בירושלים: למעלה מ-45 אלף מחפשי עבודה ושכר ממוצע מהנמוכים בארץ

קבוצת Alljobs, שמחזיקה גם באתר משרות הצעירים 'סחבק', מפרסמת נתונים עדכניים על שוק התעסוקה בירושלים, מהם עולה כי 46 אלף ירושלמים מחפשים עבודה - מרביתם צעירים. השכר הממוצע נמוך בירושלים נמוך ב-16 אחוז מהשכר במרכז

פורסם בתאריך: 21.5.23 08:11

לרגל יום ירושלים 2023, קבוצת AllJobs, המפעילה בין היתר את "סחבק", פלטפורמת חיפוש עבודה לצעירים, מפרסמת נתונים עדכניים לשוק התעסוקה בקרב העובדים והצעירים בירושלים. מהנתונים עולה כי, מספר מחפשי העבודה בעיר עומד על כ-46 אלף כעת, חלק רב מהם בגילאי 18-25, והתחום המוביל ביותר הוא שירות לקוחות, מהנדסים ותוכנה, ואחריו מכירות פרונטליות ובק אופיס.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


התחומים המבוקשים הנוספים בקרב דורשי העבודה בעיר הם כספים וכלכלה, הכוללים: ניהול חשבונות ובנקאים, עבודות סטודנטים, אדמיניסטרציה ועד בניין, בינוי ותשתיות. בנוסף, תחומי הייטק, ביניהם: מהנדס תוכנה ומתכנת Full Stack ועד מחסנאים ומלקטים, עבודה סוציאלית, נהגי חלוקה והפצה.

בקרב הציבור הכללי בעיר, התחומים עם מספר הגשות מועמדות הגבוהים ביותר שמבטאים עליה משנה שעברה ומתכתבים עם הדרישות לעובדים, ביניהם: מהנדס אזרחי, סמנכ"ל שירות ותפעול, הנדסאי בניין, מתכנת Full Stack, מהנדס בניין, סמנכ"ל הנדסה, אדריכל/ארכיטקט, הנדסאי תוכנה.

על פי הנתונים, התחומים שביצעו את העלייה הגדולה ביותר במספר המשרות בשנה האחרונה הם אדריכל/ארכיטקט עם גידול של 124 אחוז, מהנדס בניין עם עלייה של 121 אחוז, בק אופיס – 100 אחוז צמיחה ומהנדס אזרחי עם 77 אחוז עליה. התחומים שביטאו את הירידה הגדולה ביותר בהיקף המשרות הם יועצי משכנתאות עם ירידה של 59 אחוז, אחיות/אחים עם ירידה של 40 אחוז ובוגרי מדעי המחשב עם ירידה של 38 אחוז.

 

 

שוק ההייטק בירושלים ממשיך לצמוח וישנם ביקושים לעובדים מקצועיים בתחומים הבאים: מהנדס תוכנה, מתכנת Full Stack, איש סיסטם, QA  תוכנה, מנהל פרויקטים במערכות מידע Help Desk, מחשבים ורשתות, תמיכה טכנית – מחשבים ורשתות, ניתוח מערכות מידע, ראש צוות פיתוח ומתכנת Angular.

התחומים המבוקשים בקרב הצעירים והסטודנטים בעיר הם עבודות סטודנטים, עבודות מהבית, עבודה משרדית ועבודת אבטחה שמציגות זינוק ומתאימות גם כן לסטודנטים המשלבים לימודים ועבודה. גם תחום האופנה מוביל מבחינת ביקושים למשרות.

"בקרב הצעירים אנו רואים כי בחלוקה למשרות המבוקשות ביותר, ניתן לראות מכירות פרונטליות בקניונים עם למעלה מ-16 אלף הגשות מועמדות", מציינים בקבוצת Alljobs. "אבטחה במוסד מסווג עם 7,000 מועמדויות שהוגשו, ואנשי מוקד שירות ומכירות עם 5,000 מועמדויות שהוגשו".

"המשרות המבוקשות מאוישות בדרך כלל תוך פחות מעשרה ימים מרגע פרסומן", עוד מציינים בקבוצת Alljobs. "חלק גדול מהמשרות נמצאות באתר לאורך זמן מכיוון שישנו צורך לגיוס רב של עובדים לאורך זמן ותחלופה תדירה של עובדים".

בגזרת השכר עולה כי ירושלים ממוקמת ברמות השכר הממוצעות הנמוכות בארץ ביחד עם דרום הארץ. לפי נתוני מתחם השכר באולג׳ובס, עולה כי השכר הממוצע בעיר עומד על 11,645 שקלים בממוצע בחודש. נמוך ב-16% מהשכר הממוצע במרכז הארץ ונמוך ב-6% מהשכר הממוצע בצפון הארץ. בבחינת הנתונים עולה שהשכר הממוצע בירושלים ובדרום הארץ זהה.

לדוגמה; מפתח Full Stack ירוויח כ-18,500 שקלים בחודש בירושלים לעומת 25 אלף שקלים במרכז הארץ. אם בית תרוויח שכר ממוצע של 6,000 שקלים בירושלים לעומת 12 אלף שקלים במרכז הארץ. סמנכ״ל רכש לוגיסטיקה ירוויח בירושלים שכר ממוצע של 25 אלף שקלים לחודש בדומה לצפון ארץ. במרכז השכר יורד ועומד על ממוצע של 22 אלף שקלים בחודש.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר