בית קפה טעמון (צילום: באדיבות המשפחה)
בית קפה טעמון (צילום: באדיבות המשפחה)

ה"טעמון" חוזר לירושלים: נחנכה הרחבה על שם בית הקפה "טעמון" במרכז העיר

בית הקפה "טעמון" הוא חלק מהפסיפס התרבותי שמרכיב את ירושלים, אשר בעבר היווה אבן שואבת עבור אומנים, אנשי תקשורת, תרבות, וחברי הכנסת והשרים של העיר

פורסם בתאריך: 22.5.23 14:41

נחנכה הרחבה על שם בית הקפה "טעמון" בצומת הרחובות המלך ג'ורג' ורחוב הלל במרכז העיר, אל מול המקום ההיסטורי בו פעל במשך שנים. "בית הקפה 'טעמון' הוא חלק מהפסיפס התרבותי שמרכיב את ירושלים, ומהווה פיסת היסטוריה מיוחדת במינה בסיפורה של העיר", אומרים בעירייה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"המקום היווה אבן שואבת עבור אומנים, אנשי תקשורת, תרבות, וחברי הכנסת והשרים של ירושלים", מספרים בעירייה. "בית הקפה אף הוזכר על-ידי המשורר יהודה עמיחי בשירו, בשם "טעם קטן", ומיקומו אל מול מתחם הכנסת הישנה ובמרכז העיר ירושלים, היווה נקודת מפגש לכלל תושבי העיר".

"את בית הקפה רכשו מרדכי קופ ורעייתו יוכבד ז"ל בשנות החמישים של המאה הקודמת, וניהלו את המקום בחברות ובאדיבות, מתוך כבוד הדדי ורצון לחזק את תחושת הקהילתיות והמשפחתיות", מציינים בעירייה. "משפחת קופ הייתה חלק בלתי נפרד מירושלים ומרדכי אף ייסד בית כנסת ברובע המוסלמי, אשר פעיל עד היום".

יצוין כי הטקס התקיים בהשתתפות ראש העיר משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין ושר התפוצות לשעבר נחמן שי. במהלכו, הוענק שלט הרחבה על-ידי ראש העיר למשפחה, והוסר הלוט מעל שם הרחבה החדשה.


חניכת רחבת טעמון (צילום: ארנון בוסאני)

חניכת רחבת טעמון (צילום: ארנון בוסאני)


"בית הקפה טעמון ומשפחת קופ הם חלק בלתי נפרד מהעיר ירושלים, ואנו גאים לחנוך היום את הרחבה על שם "טעמון" אל מול המקום ההיסטורי בו פעל", אמר ראש העיר. "'טעמון' היה המקום בו הכל קורה, ואנו נרגשים להנציח היום את זכרו של מרדכי ז"ל בחניכת הרחבה שתספר לעוברים והשבים על האדם נעים ההליכות שחי ועבד כאן, וכן את הפרק החשוב הזה בתולדות ירושלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר