(הדמיה: משרד יסקי-מור-סיון אדריכלים ומתכנני ערים)
התוכנית בצומת פת (הדמיה: משרד יסקי-מור-סיון אדריכלים ומתכנני ערים)

מגורים, מבנה ציבור ותעסוקה: אושרה תוכנית הבניה 'מגדל עמק הצבאים' בצומת פת

עיריית ירושלים אישרה את תוכנית 'מגדל עמק הצבאים', הכוללת הקמת מתחם מגורים, מסחר, תעסוקה ומבנה ציבור. התוכנית ממוקמת בצומת פת, פינת הרחובות הרב הרצוג ויעקב פת, מול פארק עמק הצבאים

פורסם בתאריך: 23.5.23 14:21

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, המליצה לוועדה המחוזית להפקיד את תוכנית 'מגדל עמק הצבאים', הכוללת הקמת מתחם מגורים, מסחר, תעסוקה ומבנה ציבור. התוכנית ממוקמת בצומת פת, פינת הרחובות הרב הרצוג ויעקב פת, מול פארק עמק הצבאים. במתחם קיימת תחנת הדלק ובצומת זה עתידה לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


התוכנית הינה בהיקף של כ-6 דונם ומציעה פינוי תחנת הדלק והבינוי הקיים במתחם, והקמת מגדל בן 34 קומות הכולל 220 יח"ד, שטחי מסחר ותעסוקה – בהיקף של כ-5,200 מ"ר.

בנוסף, התוכנית מציעה הקמת מבנה ציבור בן 4 קומות עבור בית ספר יסודי, מעל קומת מסד משותפת. בתחום קומת המסד מוצעת חזית מסחרית כלפי רח' הרצוג ויעקב פת. כמו כן, בחלקה הצפוני, התוכנית מציעה הקמת גשר מעל רחוב הרצוג המוצע לצורך קישור המתחם והשכונה לפארק עמק הצבאים, זאת תוך התחברות למעברים הקיימים בשכונה. כלפי פארק עמק הצבאים מוצע מבנה ציבורי נוסף בן 2 קומות.

"התוכנית מקודמת במסגרת מדיניות הבינוי לאורך צירי הרק"ל", מציינים בוועדה המקומית לתכנון ובניה. "מדובר בתוכנית משמעותית המאפשרת את פינוי תחנת הדלק וייעול השימוש בקרקע, תוך יצירת מתחם מעורב שימושים הכולל הקמת בית ספר, שייתן מענה לתוספת יחידות הדיור הרבות בשכונה".

יש לציין כי הוועדה המקומית החליטה על ביטול המגרש והבניין בעמק הצבאים, זאת לאחר שמיעת עמדת החברה להגנת הטבע, המפעילה את פארק עמק הצבאים. החלטה נוספת של הוועדה הייתה כי 30% מיחידות הדיור יהיו דירות להשכרה.

ראש העיר משה ליאון: "זוהי תוכנית משמעותית המאפשרת שימוש מיטבי בקרקע הכולל מרחב מעורב שימושים. המתחם הממוקם על ציר הרכבת הקלה יגביר את השירותים לתושבים, יעצים את איכות החיים ויאפשר לזוגות צעירים מגורים וטיפוח הילדים".

יצוין כי מגישי התוכנית הם חברת 'אזורים בנין (1965) בע"מ' ו-'דלק ישראל נכסים בע"מ', עורכת התכנית היא אדר' רחל יוגמן – משרד יסקי-מור-סיון אדריכלים ומתכנני ערים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ילד ירושלים

    קודם חשבתי שירושלים מאבדת את החן שלה אבל עכשיו אני משוכנע למדי שאין אתו. בבקשה אל תכערו את העיר. עצוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר