מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)
מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)

מארגני מצעד הגאווה בירושלים במכתב לנתניהו: "מנע את מעורבות השר לביטחון לאומי בן גביר באבטחת המצעד"

מארגני מצעד הגאווה בירושלים דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו למדר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מאבטחת מצעד הגאווה שייערך ביום חמישי הקרוב. "נוכחותו של בן גביר בחפ״ק המשטרתי, ופוטנציאל ההתערבות הפסולה שלו במבצע האבטחה המורכב, מעוררת בנו דאגה עמוקה", כתבו לנתניהו

פורסם בתאריך: 28.5.23 13:09

הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת מצעד הגאווה שייערך ביום חמישי, 1.6.23, בעיר: "השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אינו מתאים לפקח על המצעד ולשמור על שלום הצועדים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגבעת מרדכי? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"על רקע מינויו של איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי", עוד נכתב במכתב, "אנחנו חוששות וחוששים מהתערבות פסולה בניהול מבצע האבטחה המורכב. השר בן גביר, שבמשך שנים השתלח נגד מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, היה חלק מ״מצעדי הבהמות״, עתר מספר פעמים לביטול המצעד, התבטא כנגדו באופן נחרץ, וייצג את בן משפחתו של המרצח היהודי ישי שליסל, אינו הדמות המתאימה לפקח על המצעד, ובוודאי שאינו משרה ביטחון ואמון בקרב הצועדות והצועדים. נוכחותו בחפ״ק המשטרתי, ופוטנציאל ההתערבות הפסולה שלו במבצע האבטחה המורכב, מעוררת בנו דאגה עמוקה".

בפנייה לראש הממשלה, דרשו מארגני המצעד למדר את בן גביר מחפ"ק המשטרה ביום המצעד: "אנו פונים אליך כראש ממשלת ישראל, כמי שהביע את מחויבותו לקהילה הגאה וכמי שאחראי על תפקודם של השרים, ומבקשים ממך לפרוש את חסותך באופן אישי על מבצע האבטחה. זאת על מנת להבטיח שהמצעד יעבור השנה בשלום, ללא פרובוקציות מיותרות ומתוך כבוד לצועדים".

יונתן ולפר, יו״ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: ״נקלענו לסיטואציה קפקאית שבה מי שאחראי על אבטחת מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא מי שבמשך שנים ניסה לבטלו, והסית נגדו ונגד הקהילה הגאה. כמו כן, בחצי השנה האחרונה ראינו את המעורבות הפסולה של השר לביטחון לאומי בהחלטות מבצעיות של המשטרה, ואת הפגיעה שלו במשטרה כגוף עצמאי וממלכתי המחויב לאזרחי ישראל כולם. על כן, אנו מצפים מראש הממשלה, שהביע לא אחת את תמיכתו במצעד ובקהילה הגאה בישראל, לוודא שהשר לא מפריע למשטרה לבצע את תפקידה באחד ממבצעי האבטחה המורכבים במהלך שנה, לאפשר את חופש הביטוי וההפגנה ולמנוע פרובוקציות מיותרות המגיעות משולחן הממשלה. ניפגש בחמישי במצעד״.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר