המעבדה החברתית (צילום: יח"צ)
המעבדה החברתית (צילום: יח"צ)

מיזם ייחודי: המעבדה החברתית של עמותת 'מחשבה טובה' הושקה בירושלים

במסגרת המיזם, בני נוער ובנות שירות מתקנים ומחדשים מאות מחשבים ישנים ותקולים, המועברים על ידי חברות הייטק, ארגונים חברתיים, משרדי ממשלה ומאנשים פרטיים, ובאמצעות המעבדה הם תורמים אותם לקהילה

פורסם בתאריך: 29.5.23 16:48

בשבוע שעבר נערכה השקה חגיגית של המעבדה החברתית המחודשת של עמותת 'מחשבה טובה', בנוכחות צוות העמותה, נציגים מהעירייה, חברי ועד מנהל, תורמים ושותפים במנהל הקהילתי בשכונת רמות. עוד לקחו חלק באירוע נציגים מאינטל, סינמדיה, קרן Asta.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגבעת מרדכי? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


המעבדה החברתית הינה מיזם חברתי-סביבתי ייחודי, המופעל על-ידי עמותת 'מחשבה טובה', ובמסגרתו בני נוער ומתנדבים, בני השירות הלאומי, מתקנים ומחדשים מאות מחשבים ישנים ותקולים,
המועברים על ידי חברות הייטק, ארגונים חברתיים, משרדי ממשלה ומאנשים פרטיים, ותורמת אותם לקהילה.

בסוף התהליך מוענקת מערכת מחשב מלאה, הכוללת מסך מקלדת, עכבר וכונן, כולל מערכת הפעלה WINDOWS 10 ותוכנות Office אשר מותקנות למשפחות ולארגונים חברתיים הזקוקים להם.
עד כה נתרמו על ידי המעבדה החברתית כ- 6500 מחשבים בכל שכונות העיר.

"המעבדה החברתית משפיעה על שלושה מעגלים חשובים בקהילה", מציין אהרון שרייבר, מנהל המעבדה החברתית. "המעגל הראשון הן המשפחות, אשר מקבלות מחשב לביתם, המשמש אותם ככלי יומיומי לסיוע בלימוד, שיעורי בית ומשחקים עבור הילדים, לימוד ושדרוג תעסוקה עבור המבוגרים ודרך ללמידה, תעסוקה ושמירה על קשרים עם בני משפחה וחברים, עבור בני הגיל השלישי. המעגל השני משפיע על צעירים מיוחדים, שמגיעים להתנדב במעבדה כשירות לאומי, ומקבלים הכשרה מקיפה כטכנאיי מחשבים, כדי לתקן את המחשבים ולצאת עם מקצוע לחיים. בדרך זו, הם תורמים לקהילה ונתרמים הן ע"י רכישת מקצוע והן בזכות תחושת שייכות ועשייה משמעותית. המעגל הנוסף הוא שמירה על הסביבה, בעצם השימוש המחודש במחשבים, אשר מצמצם את כמות הפסולת האלקטרונית בישראל".

לדברי אורנית בן ישר, מנכ"לית עמותת מחשבה טובה: ״אנו נרגשים להשיק מחדש את המעבדה החברתית בטקס חגיגי, אחרי עשור של עשייה משמעותית וחשובה. בכל שנה יוצאים מהמעבדה מאות מחשבים מושמשים המגיעים למשפחות הזקוקות למכשירי קצה ואין ביכולתם לרכוש זאת. במעבדה פועלים יחד בני נוער במצבי סיכון אשר לומדים בעמותה, בני ובנות שירות לאומי אזרחי עם מוגבלות, אשר עושים את השירות שלהם במעבדה וכן מתנדבים מהקהילה. זוהי זכות גדולה עבורנו להכשיר אותם ולפעול ביחד למען הקהילה, ומתוך ערכים של שמירה על הסביבה".

יש לציין כי באירוע השתתף דניאל שניצר (20), בוגר קורס טכנאות של העמותה, שהתנדב במעבדה החברתית. דניאל, כיום חייל שמשרת בחיל התקשוב, סיפר כי המעבדה נתנה לו את הכלים והידע להגיע לתפקיד משמעותי בצה״ל.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר