שבוע החינוך הירושלמי (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)
שבוע החינוך הירושלמי (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

שבוע החינוך הירושלמי: הצגת תוצרי 'המרחב השלם' למצוינות בכיכר ספרא

במסגרת הפעילות הוצבו בתחילת השבונ מגוון דוכנים שונים העוסקים בפעילות חינוכית בלתי פורמלית של 'המרחב השלם'. ביריד השתתפו מאות תלמידים ירושלמים

פורסם בתאריך: 30.5.23 14:18

במסגרת אירועי 'שבוע החינוך הירושלמי' שהחל ביום ראשון, קיימו עיריית ירושלים ומינהל החינוך העירוני את כנס הצגת תוצרי "המרחב השלם למצוינות". במסגרת הפעילות הוצבו מגוון דוכנים שונים העוסקים בפעילות חינוכית בלתי פורמלית של 'המרחב השלם' בשיתוף תלמידים ותלמידות המשתתפים בפרויקט.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במושבה הגרמנית? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


באירוע פעלו עשרות דוכנים של פעילות חינוכית פורמלית ובלתי פורמלית, שמשולבת ב-24 בתי הספר הפועלים במודל 'המרחב השלם'. את הדוכנים הפעילו תלמידי ותלמידות בתי הספר, שלוקחים חלק בפעילות בשגרה.

ביריד השתתפו כ-600 תלמידות ותלמידים שהגיעו לאורך היום בסבבים שונים ו-15 בתי ספר יסודיים, המתחילים בשנה הבאה את חטיבת הביניים. הם הגיעו לסייר בין הדוכנים ומפעילי המרחבים של תכנית ה'מרחב השלם'. בין הדוכנים שפעלו בכיכר לאורך היום: אילוף כלבים, טכנולוגיה יוצרת, חוגי סיור, קולנוע, אמנות ועוד.

יצוין כי ה'מרחב השלם' הינו פיילוט שהתחיל בעיר לפני כארבע שנים. כיום, הוא פועל בכ-24 בתי ספר בירושלים, כאשר המטרה היא עיצוב חינוך בהתאמה לפי תפיסת המצוינות של בית הספר בו המרחב פעיל.

"המודל נותן מענה מערכתי על ידי הנגשה של תוכניות חינוך מגוונות הנטמעות באופן מלא במערכת הבית ספרית, ויוצרות רצף חינוכי עבור התלמיד/ה", מציינים בעירייה. "מאיצי החינוך (תכניות שונות שמוכנסות לבתי הספר, לדוגמא גלישת גלים, יזמות, סייבר, תיאטרון ועוד) הינם היבטים בלתי פורמליים, שנכנסים לתוך מערכת הלימודים הבית ספרית".

בנוסף, ישנן מטרות נוספות ל'המרחב השלם', בהן: הכנת התלמיד/ה להצלחה – הכנסת תכניות מותאמות אישית לכל תלמיד, הקניית מיומנויות וכלים, וערכים שרלוונטיים לתלמידים לקראת יציאה לחיים הבוגרים. זאת באופן של הנגשת מענה ושירותים איכותיים ומצוינים לתלמידים, ומתן אפשרות בחירה באמצעות הרכבת מערכת שבועית אישית לכל תלמיד, שמורכבת מהתנסויות שונות במגוון תחומים, כגון: סט ערכים ישראלי – יצירת תחושת שייכות של התלמיד/ה למשפחתו, לקהילתו ולחברה הישראלית; מרחב הידע והלמידה – מבוסס על מערכת השעות הפורמלית עם תוספות המאפשרות התפתחות מותאמת אישית (פועל בעיקר בשעות הבוקר-צוהריים); מרחב מיומנויות והעשרה – הנגשת תכניות לימוד בנושאי הייטק, מדעים מדויקים וסט ערכים ישראלי (פועל גם אחה"צ וחופשות); המרחב הקהילתי – המקנה הזדמנות עבור התלמיד/ה להביא לידי ביטוי בצורה מעשית את הידע, הערכים, ומאפשר לביה"ס להפוך לעוגן עבור כלל תושבי השכונה.

"שלושת המרחבים יוצרים רצף חינוכי סינרגטי הפועל לאורך כל שעות היום, ומאפשר הנגשת חינוך איכותי לכלל התלמידים", עוד מציינים בעירייה. "לאור ההצלחה של הפיילוט גם במספר בתי ספר בחינוך היסודי, בשנה הבאה 'המרחב השלם' ייכנס לעשרות בתי ספר יסודיים נוספים, בדגש על הגישה של קיום וחיזוק החיבורים בין חינוך לקהילה".

ראש העיר משה ליאון: "סודו וקסמו של מודל 'המרחב השלם', הייחודי לעיר הבירה, הוא השילוב המתבקש והטבעי, בין החינוך הפורמלי לפעילויות מגוונות של החינוך הבלתי פורמלי ובהן: אמנות, ספורט, תנועות נוער ועוד. הפעילויות תורמות לקשר שבין התלמידים לכלל צוותי החינוך בבתי הספר ולקהילה. במהלך שבוע החינוך יתקיימו עוד עשרות אירועים שהעלו על נס את החינוך הירושלמי האיכותי והחדשני והוקירו את צוותי החינוך הפועלים בעיר. נמשיך להשקיע, לתמוך, לטפח ולקדם את מערכת החינוך הירושלמית לשיאים חדשים של מצוינות וחדשנות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר