זירת התאונה בצומת רמות (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
תאונה בצומת רמות (צילום ארכיון: תיעוד מבצעי מד"א)

לא עוצרים באדום: אלפי דוחות בשנה לנהגים ירושלמים על חציית צומת באור אדום

מפחיד: מנתוני המשטרה, שנותחו על ידי 'אור ירוק' עולה כי בשנת 2022 נרשמו בירושלים 4,263 דוחות בגין עבירה של חציית צומת באור אדום, נתון המדרג את הנהגים הירושלמים במקום השני הארצי

פורסם בתאריך: 15.6.23 08:30

הסכנה בכבישי ירושלים: הנהגים הירושלמים נמצאים במקום השני בארץ ברשימת מקבלי הדוחות בגין חציית צמתים באור אדום. לפי נתוני משטרת ישראל, שהגיעו לידי עמותת אור ירוק, במהלך שנת 2022 נרשמו בעיר כ-4,263 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברמות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


41,974 דוחות נרשמו לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2022 – כך עולה מנתוני משטרת ישראל, שהגיעו לידי עמותת אור ירוק.  יש לציין כי מדובר בעליה של 8.1% במספר הדוחות בהשוואה לשנת 2021, שבמהלכה נרשמו 38,808 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום, ועליה של 23.2% בהשוואה לשנת 2020, שבמהלכה נרשמו 34,047 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום.

בשלוש השנים האחרונות נרשמו 114,829 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום, כאשר 52% מהדוחות הופקו ממצלמות הרמזור המצבות ברחבי הארץ ו-48% הופקו באופן ידני על ידי השוטרים.

 

 

תל אביב-יפו במקום הראשון במספר הדוחות בשנת 2022, ירושלים אחריה 

5,312 דוחות נרשמו לנהגים בתל אביב-יפו בשנת 2022 בגין חציית צומת באור אדום – גבוה יותר מאשר בכל עיר אחרת בארץ. כאמור, ירושלים נמצאת במקום השני והגרוע במספר הדוחות בגין חציית אור אדום עם 4,263 דוחות.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חציית צומת באור אדום היא אחת העבירות הקשות והחמורות שיש. נהג שמחליט להיכנס לצומת באור אדום מסכן את הנהגים שיש להם מופע ירוק ברמזור והם בטוחים שהצומת פנוי. זוהי התנהגות אנטי חברתית ולא מוסרית. תאונות מהסוג הזה קטלניות במיוחד כאשר חזית הרכב פוגעת בצדו של הרכב השני  והנהג או הנוסע למעשה חשופים. עליה במספר הדוחות זו השנה השלישית ברציפות חושפת כי מדובר בתופעה רחבה שגובה את חייהם של רבים בכל שנה. הדרך לצמצם את הכניסה לצמתים אדומים היא בפריסה רחבה ותוספת של מצלמות רמזור, בולטת ומשולטות. המשטרה נערכת לקליטת מצלמות מהירות חדשות ובמסגרת זו חשוב לא פחות להרחיב ולהגדיל את מספר המצלמות המוצבות בצמתים האדומים והמסוכנים. נהג שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם וייענש בחומרה, לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. הנוסע

    דרוש פילוח של הנתונים לפי שכונת המגורים של הנהג.
    התוצאות בוודאי יהיו מעניינות.

    כמו כן דרושה מכונת גריסה למכוניות שנתפסו בעבירות חמורות כמו זו.

  2. מיסטי

    הופתעתי שת"א ראשונה, כי בעירי, ירושלים, אדום זה הצבע שמסמן נסיעה….

  3. עיתונאית יקרה תחשבי קצת מעבר

    זה כי בתל אביב וירושלים יש כל היום שיפוצים ופקקים מטורפים, אז אור אדום מזמן הפך להמלצה בלבד, העירייה צריכה להפיק לקחים בסידור התנועה באופן יעיל.
    חוצמזה שהכל ביחס לגודל העיר והתושבים..
    דבר שלישי כמו שכתבו פה כבר, אולי כדאי לבדוק גם לפי שכונות, כמי כמו שאנחנו יודעים יש שכונות שהאכיפה בהם לא יוצאת לפועל

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר