מופע בבריכת הסולטן (צילום: סוכנות שמואל כהן)
חוצות היוצר בבריכת הסולטן (צילום: סוכנות שמואל כהן)

חוצות היוצר 2018 – 65 שקל לכרטיס; חוצות היוצר 2023 – 130 שקל לכרטיס

בחמש שנות קדנציה של ראש העיר משה ליאון מחיר כרטיס לפסטיבל הקיץ הגדול של ירושלים הכפיל את עצמו. אז כן, הכל התייקר - אבל האם זה לא מוגזם? העירייה: "השנה לא חל כל שינוי במחירי הכרטיסים למחזיקי כרטיס ירושלמי - 79 שקל"

פורסם בתאריך: 15.6.23 19:35

יוקר המחייה – קווים לדמותו: קיץ 2018, פסטיבל חוצות היוצר – האירוע הנוצץ של הקיץ הירושלמי, מציע כרטיסים במחיר של 65 שקלים לערב (עם הנחה נוספת לתושבי ירושלים). חמש שנים מאוחר יותר – קיץ 2023 – מחיר כרטיס לפסטיבל שיתקיים בחודש אוגוסט במתחם חוצות היוצר ובריכת הסולטן עולה הפעם 129 שקלים. פי 2 יותר מאשר המחיר לפני 5 שנים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אז כן, הכל התייקר בשנה-שנתיים האחרונות, אבל עדיין – זה אמור להיות אירוע השיא של הקיץ הירושלמי. אירוע שממומן בחלקו על ידי עיריית ירושלים ומשרד ירושלים ומסורת – והזינוק במחיר משמעותי וכואב לכיס. בטח אם מדובר בכיס של משפחה ממוצעת – זוג + שני ילדים – שיצטרכו להיפרד מלמעלה מ-350 שקלים, וזה עוד לפני אוכל, שתייה ואולי קניית מוצר כזה או אחר באחד מעשרות הדוכנים שמציגים ביריד הססגוני.

חמש שנים, קדנציה אחת של ראש העיר משה ליאון, והמחירים הכפילו את עצמם. העלייה, יש לציין, התרחשה לאורך השנים. כך, בשנת 2019 – השנה הראשונה לכהונתו של ליאון – עלה מחיר הכרטיס מ-65 שקל ל-75 שקל.


משה ליאון (צילום: ארנון בוסאני)

משה ליאון (צילום: ארנון בוסאני)


בשל מגפת הקורונה, לא התקיים יריד חוצות היוצר בשנת 2020, ועם חזרתו בשנת 2021, תחת מגבלות הקורונה, שוב עלה המחיר – הפעם עד ל-80 שקל. כבר אז היו מי שהתלוננו על עליות המחירים, בטח לאור העובדה שהקורונה רק הסתיימה ורבים ליקקו עדיין את הפצעים.ממנה.

זהו? לא קרוב. בשנה שעבר, קיץ 2022, ומחיר הכניסה ליריד חוצות היוצר ולמופע המרכזי כבר האמירה ל-120 שקל, עם הטבה לתושבי ירושלים – כרטיס ב-80 שקל למחזיקי כרטיס ירושלמי. השנה, כאמור, שוב המחירים עולים ונעצרים על 129 שקל. גם הפעם ניתנת הטבה למחזיקי כרטיס ירושלמי – כרטיס ב-80 שקל.


פסטיבל חוצות היוצר בירושלים (צילום: דור פוזאלו)

פסטיבל חוצות היוצר (צילום: דור פוזאלו)


אז האם הזינוק במחירים הגיוני? תלוי את מי שואלים. בשיחה עם "כל העיר" אומר עופר ברקוביץ, לשעבר יו"ר התעוררות ומחזיק תיק התרבות במועצת העירייה: "חוצות היוצר הוא אירוע שמושרש עמוק בהוואי של ירושלים, אין כמו הופעה באויר הפתוח, מול החומות, בקיץ הירושלמי הנעים. ודווקא בשל כך ובשל העובדה שמדובר באירוע עירוני, הממומן בחלקו מהעירייה, אני חושב שצריך לעשות כל מאמץ כדי למנוע עליית מחירים, שמרחיקה משפחות ומרחיקה כאלו שידם משגת פחות. יוקר המחייה מכה בכל מדינת ישראל, במזון, בדיור, בעלויות החינוך והקייטנות, ולכן במקומות שבהם יש שליטה לעירייה, באירועים בנכסים עירוניים, צריך להקל ולאפשר מופעים במחירים נמוכים יותר".

מעיריית ירושלים וחברת אריאל נמסר בתגובה: "פסטיבל חוצות היוצר הינו יריד התרבות מהגדולים והמושקעים בישראל, המשלב בתוכו הופעות מלאות של מיטב האומנים בארץ ומגוון רחב של עולמות תוכן ותרבות לכלל האוכלוסייה. עלויות ההפקה של פסטיבל בסדר גודל כזה הינן גבוהות מאוד, זאת בנוסף לעליית המחירים המשמעותית שנרשמה בתחומי הבידור, התרבות וההפקה בשנים האחרונות. למרות זאת, חשוב לציין כי השנה לא חל כל שינוי במחירי הכרטיסים למחזיקי כרטיס ירושלמי (97 שקל) וכי קיימים הנחות ומבצעים רבים כדוגמת וועדי עובדים על המחירים הרגילים. הכניסה לפסטיבל בלבד הינה סמלית ועומדת על 30 שקל בלבד. קהל שמעוניין לצפות במופעים של אמנים מהשורה הראשונה, מוסיף למחיר הכניסה סך של 90-50 שקל כך שמדובר במחירים הנמוכים בשוק, בהשוואה לאירועים דומים, המשלבים ירידי תרבות והופעות מוסיקה מלאות. יצוין, כי איכותו הגבוהה של פסטיבל חוצות היוצר בשילוב האווירה הייחודית השוררת למרגלות העיר העתיקה ומגדל דוד, מושכים אליו בכל שנה כ-100 אלף מבקרים, מכל הגילאים, מרחבי הארץ".

 

 

***

ובחזרה ליריד חוצות היוצר, שיתקיים השנה החל מה-7.8 ועד ל-19.8 (לא כולל ימי שישי). כמדי שנה, יריד חוצות היוצר מציע הפנינה ענק לכל המשפחה במתחם חוצות היותר, כולל הופעות של מיטב האמנים הישראליים בבריכת הסולטן.

להלן רשימת המופעים בחוצות היוצר:
שני, 7.8 –שלומי שבת ומשה פרץ –מופע משותף.
שלישי, 8.8 –ריטה מארחת את שירי מימון.
רביעי, 9.8 –אגם בוחבוט, סטטיק – 2 מופעים.
חמישי, 10.8 התקווה 6, ילדי החוץ – 2 מופעים.
מוצ"ש, 12.8 נסרין קדרי, שרית חדד – 2 מופעים.
ראשון, 13.8 –אודיה, אבי אברומי – 2 מופעים.
שני, 14.8 – עדן בן זקן, אושר כהן – 2 מופעים.
שלישי, 15.8 –שלום חנוך, ברי סחרוף – 2 מופעים.
רביעי, 16.8 –אהוד בנאי, אביב גפן – 2 מופעים.
חמישי, 17.8 –סאבלימינל והצל.
מוצ"ש, 19.8 –עידן עמדי מארח את יסמין מועלם.

פרט למופעים בבריכת הסולטן, הפסטיבל מציע גם ביתני אומנות מהארץ ומהעולם, מתחם לילדים, תאטרון רחוב, הרכבים מוסיקליים, מתחם קולינרי עם דוכני סטריט פוד של השפים והמסעדות המובילים והעדכניים.

בנוסף, השנה, לראשונה, תתקיים תערוכת פופ-אפ 'Creatures In The City' של עשרות מיצבי אומנות מתנפחים, של האוצרת והיזמית יערה זקס, שיהפכו את החלל הפתוח של בריכת הסולטן בירושלים למגרש משחקים של מפלצות ענקיות ויצורים קסומים שיצוצו מכל פינה.
זאת ועוד – בירידה השנה חוזר מתחם הילדים, שבו יוצג המופע המוסיקלי: "הכל זהב" – מבית התיאטרון הארצי לילדים ונוער (שני סבבים ביום: 18:30 ו – 19:30, משך המופע: חצי שעה).

עוד במתחם תחנות הפעלה – צמות, איפור, קעקועים, דמויות שטח משעשעות ועוד. הכניסה למתחם חופשית, דוכני ההפעלה כרוכים בתשלום סימלי נוסף.

כמדי שנה, קבוצת תו מזמינה אתכם לבלות בבית קפה לא שגרתי מסעיר ופרוע. מזה שנים רבות המופע הקברטי הרב תחומי של קפה תו הוא חלק מחוצות היוצר ומלילות הקיץ הירושלמי.

פרט לכל אלה, במתחם חוצות היוצר יחכו לכם עשרות דוכנים שיציגו את מרכולתם של למעלה מ-150 אומנים מהארץ ומהעולם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמי בלי כרטיס ירושלמי

    במקום להעלות את מחירי הכרטיסים, העירייה צריכה להעלות את מחירי החניה, ולגבות תשלום על החניה ברחוב גם בלילות, מחיר שזהה ואף גבוה יותר מהמחיר בחניונים. במצב הנוכחי, חונים על כל המדרכות ושבילי האופניים, העיר נראית כמו עיר במדינת עולם שלישי. אבל כנראה שזה יותר מידי לצפות מראש עיר פופוליסט ודרג אנטי מקצועי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר