אשר ארצי ז"ל, רחוב יהודה הנשיא-פינת הורקניה-טוביה (צילומים: באדיבות המשפחה, פרטי, מערכת GIS העירוני)
אשר ארצי ז"ל, רחוב יהודה הנשיא-פינת הורקניה-טוביה (צילומים: באדיבות המשפחה, פרטי, מערכת GIS העירוני)

תושבים בגוננים בטוחים: את המוות של אשר ארצי ז"ל ניתן והיה צריך למנוע

ביום חמישי נהרג אשר ארצי בתאונת דרכים קטלנית כשחצה את הכביש ברחוב יהודה הנשיא. לטענתם – לעירייה יש תקציב להקמת רמזור בצומת, אבל הדבר עדיין לא קרה. וגם – הפתרון הפשוט להפיכת המקטע המסוכן לנתיב אחד במקום שניים. העירייה: "מחויבים לשמירה על בטיחותם של כלל משתמשי הדרך"

פורסם בתאריך: 19.6.23 21:12

את מותו של אשר ארצי ז"ל, תושב שכונת גוננים בשנות ה-80 לחייו, היה ניתן למנוע. בכך משוכנעים רבים משכניו ברחוב הורקניה ובשכונת גוננים בכלל. ארצי ז"ל נפגע ביום חמישי האחרון מרכב בצומת הרחובות יהודה הנשיא-הורקניה, בזמן שחצה את הכביש במעבר חציה. הוא נפטר מאוחר יותר בבית החולים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברסקו? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אתמול, ראשון, התקיימה בסמוך למקום שבו הוא נפגע עצרת לזכרו בהשתתפות עשרות מתושבי גוננים, ובמיוחד שכניו ברחוב הורקניה. הם נשאו דברים לזכרו, סיפרו על מי שהיה ובעיקר התלוננו על התאונה המיותרת שניתן היה למנוע – לו רק היה מוקם בצומת המדובר מעגל תנועה או רמזור. הסדר תנועה שנמצא בתוכניות העבודה של העירייה ואף נמצא עבורו תקציב ממשרד התחבורה.

במינהל הקהילתי בגוננים טוענים שהתקציב ניתן כבר לפני מספר שנים ומאשימים כי עיריית ירושלים התמהמה בהקמת הרמזור בצומת. בעירייה, מצד שני, מציינים כי תקציב הועבר רק בחודש ינואר האחרון, כשגם אם אכן התקבל התקציב בחודש ינואר כפי שטוענת העירייה עולה השאלה מדוע לא הוקם הרמזור מאז?


אשר ארצי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אשר ארצי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


בעירייה מסבירים כי הרמזור יוקם בחודשים הקרובים, עם השלמת העבודות שמבוצעות ברחובות הורקניה ושמעוני עד סוף חודש אוגוסט.

אולם ישנו פתרון פשוט וקל יותר, כזה שלא צריכים לבצע בו חפירות או עבודות משמעותיות. "הדבר החשוב ביותר הוא שאת הפתרון הזה ניתן לבצע בתוך לילה אחד", אומר ד"ר עדו קליין, מתכנן תחבורה ותושב רחוב הורקניה.


רחוב יהודה הנשיא (צילום: GIS העירוני)

רחוב יהודה הנשיא (צילום: GIS העירוני)


 

 

"התאונה שבה נהרג אשר ארצי ז"ל היתה מיותרת לחלוטין", הוא אומר. לדבריו, המקטע שבו נהרג אשר ארצי ז"ל – בין רחוב הורקניה (ואף קודם לכן – אחרי רחוב טוביה) ועד לצומת יהודה הנשיא-בן זכאי – מתרחב מסלול הנסיעה לשני נתיבים (לעומת נתיב אחד קודם לכן). לטענתו, התרחבות זו, שאין בה צורך אמיתי, גורמת לנהגים להאיץ את רכבם לפני הגעתם לצומת יהודה הנשיא-הורקניה ומסכנת את הולכי הרגל.

"האדם שנהרג חצה במעבר החציה הזה – 6.6 מטרים מעבר ארוך, בלי רמזור – צריך לוודא ששני רכבים עוצרים. למה? כי יש שם שני נתיבים", אומר קליין ומדגיש: "לא באמת צריך שני נתיבים".


מעבר החציה ביהודה הנשיא-הורקניה (צילום: GIS העירוני)

מעבר החציה ביהודה הנשיא-הורקניה (צילום: GIS העירוני)


עוד מוסיף קליין: "יש פתרון – קוראים לו דיאטה טקטית. תפקיעו את הנתיב המשוקץ הזה. שימו בו עציצים במקום. ותרו עליו. אין לו שום יתרון. מרבית הפקקים שם הם בכלל בנתיב היורד. הפכו את יהודה הנשיא לרחוב. הוא לא דרך".

את הדברים הסביר קליין בשרשור שכתב בטוויטר, שם הוא נתן תמונת מצב מקיפה על הנעשה ברחוב יהודה הנשיא, ושאותו הוא סיים כך: "על החתום – אבא שמפחד שגורל הולך הרגל המבוגר ז"ל יהיה גורל אחד מילדיו, בני משפחתו או הוא עצמו".


הפתרון המוצע לרחוב יהודה הנשיא (צילום: מערכת GIS העירונית)

הפתרון המוצע לרחוב יהודה הנשיא (צילום: מערכת GIS העירונית)


במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים: "בניגוד לנטען, התקציב לביצוע רמזור, ולא מעגל תנועה, בצומת יהודה הנשיא והורקניה שוחרר לשימוש העירייה רק בחודש ינואר 2023. בימים אלו מסיימת העירייה את העבודות והסדרי התנועה בציר הורקניה-שמעוני, אשר נמצאות בשלבים סופיים תוך הקדמת לוחות הזמנים. בתחילת חודש יולי, תבצע העירייה את העבודות להקמת הרמזור אשר יושלמו בחודש אוגוסט. עיריית ירושלים מחויבת לשמירה על בטיחותם של כלל משתמשי הדרך וכך תמשיך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמי בלי כרטיס ירושלמי

    האם באמת צריך רמזור? למה, כדי שבירוק יטוסו שם כמו משוגעים? מה שד״ר קליין מציע הרבה יותר הגיוני ומתאים. אבל בירושלים כידוע יש ראש עיר פופוליסט ודרגים מקצועיים שהם אנטי מקצועיים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר