יוסי חביליו, בניין העירייה בכיכר ספרא (צילומים: רן מלמד)
יוסי חביליו, בניין העירייה בכיכר ספרא (צילומים: רן מלמד)

קמפיין הבחירות של יוסי חביליו: במוקד – המאבק הבין מגזרי ומתקפה על ליאון

ארבעה חודשים לבחירות למועצת העירייה, סגן ראש העיר יוסי חביליו השיק קמפיין בחירות שבמוקד שלו - המתיחות בין חילונים לחרדים ומתקפה על ראש העיר משה ליאון: "ויתר על החילונים והמסורתיים בירושלים"

פורסם בתאריך: 27.6.23 09:04

בעוד כארבעה חודשים, ב-31.10, יתקיימו הבחירות למועצת העירייה, ובהשוואה לבחירות של 2018 – מדובר בינתיים על מערכת בחירות רדומה. נכון להיום – ישנו רק מועמד אחד לראשות העיר, כשאף אחד לא קורא בינתיים תיגר על ראש העיר המכהן משה ליאון, לא מבין הסיעות וחברי המועצה המכהנים ולא מועמד אטרקטיבי מבחוץ.

כך או כך, ארבעה חודשים לפני הבחירות, השיק השבוע סגן ראש העיר יוסי חביליו את קמפיין הבחירות שלו למועצת העירייה. חביליו, יו"ר סיעת 'מצילים את ירושלים', מבליט בקמפיין את האמירה כי "רק רוב ציוני-ליברלי במועצת העיר ימנע מירושלים להפוך לבני ברק".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


חביליו, כך נראה, מקווה לרתום את המחאה נגד הרפורמה/הפיכה משפטית כדי לעורר את הציבור הירושלמי, שכאמור נראה כי עד כה אינו מתעניין יתר על המידה בבחירות המקומיות. במוקד הקמפיין של חביליו – המתיחות, שלא לומר המאבק הבין מגזרי (חילונים-חרדים) וראש העיר ליאון, שנגדו הוא יוצא למתקפה: "ליאון ויתר על החילונים והמסורתיים בירושלים".

עוד אומר חביליו על ליאון: "בחמש השנים האחרונות, נשלט ראש העירייה משה ליאון על ידי העסקנים החרדים. התוצאה היא דחיקת רגלי הציבור החילוני והמסורתי משכונות רבות. תחת ליאון, העירייה לא סופרת את הציבור הממלכתי. התוצאה היא השקעה גבוהה עד פי 6 לתושב במינהלים הקהילתיים בשכונות החרדיות לעומת אלו שבשכונות החילוניות, העברת למעלה מ-90 אחוז מהקצאות הקרקעות למוסדות חרדיים ותורניים, ועוד".
בקמפיין שוטח חביליו את התוכנית שלו "להצלת ירושלים", תוך שהוא מבקש את "חיזוק האוטונומיה של השכונות ושמירת צביונן תוך מניעת הכנסתן לשכונות של מוסדות חינוך וציבור שלא תואמים את אופי השכונה בה הם אמורים לפעול. זאת במקביל לחיזוק עצמאותם הכלכלית של המינהלים הקהילתיים על ידי החזרת 30 אחוז מכספי הארנונה של התושבים למינהלים ברחבי העיר".

דגש נוסף בתוכנית העבודה של חביליו: שמירה על השטחים הפתוחים בירושלים ומאבק במדיניות הבנייה על שטחים ירוקים ובניית מגדלים באופן מופרז, תוך שהוא מציין את המאבקים שהוביל בנושאים אלו (הבנייה ברכס לבן, בניית תחנת משטרה בגבעת התורמוסים בארמון הנציב ועוד).

יש לציין כי בהשקת הקמפיין מתייחס חביליו לעובדת היותו חבר בקואליציה של ליאון, שאותו הוא כאמור מרבה לתקוף כעת. לא בכדי בוחר חביליו להתייחס לנושא, שכן יהיו מי שינגחו אותו על כניסתו לקואליציה שלא כחלק מגוש – בראש ובראשונה חברי 'התעוררות', שהרגישו ואולי עדיין מרגישים, נבגדים על כך שחביליו נכנס לקואליציה בעוד נותרו מחוצה לה.

 

 

"בתחילת הקדנציה, החלטתי החלטה לא פשוטה ונכנסתי לקואליציה שידעתי מראש שתהיה בעייתית", אומר חביליו על הנושא. עשיתי זאת כי הרגשתי שחובה שיהיה לציבור הציוני ליברלי קול בקרב מקבלי ההחלטות בעיר. ההחלטה הזו הוכיחה את עצמה בשורת הישגים".

בין רשימת ההישגים שלו מונה חביליו את המאבק על הפעלת הבריכה בהר חומה בשבתות ובחגים, הפיכת עמק היובל ובית טיילור לפארק רובעי במקום מגדלים, התנגדות לבנייה ברכס לבן, מניעת סגירת גנים ממלכתיים בשכונות רבות בעיר ועוד.

יחד עם זאת, חביליו גם יודע שהקדנציה הבאה תהיה מאתגרת יותר. "חמש השנים האחרונות גם הוכיחו כי השינוי שניתן לעשות מהקואליציה מוגבל, ללא רוב ציוני-ליברלי במועצת העיר. בחירות 2023 הן ההזדמנות האחרונה שלנו להציל את ירושלים, אם לא נצא להצביע, נאבד את העיר שאנחנו אוהבים. אנחנו עדיין הרוב, או שננצל את הרוב הזה לחזק את העיר, או שזה יהיה הסוף של ירושלים כפי שאנו מכירים אותה".

תוכנית העבודה של חביליו לקדנציה הבאה:

1. עצמאות לשכונות: 30% מהארנונה של תושבי השכונה – יחזרו לשכונה באמצעות המינהל הקהילתי, עיגון ארוך-טווח של צביון המרחב הציבורי ואופי הפעילות בכל מינהל קהילתי – באמצעות חוקה לכל שכונה, והפיכת המנהלים הקהילתיים לעצמאיים ובלתי-תלויים בפוליטיקה העירונית.

2. הגבלת הבניה עד לאישור תכנית מתאר עירונית: עצירת המרוץ אל עבר 2 מיליון תושבים, בלימת ההצפה של העיר בגורדי שחקים, והתמקדות בפרויקטים של התחדשות עירונית מתונה ושקולה – תוך התחשבות בתשתיות.

3. ירושלים של ירוק: קידום ההכרזה על גן לאומי הרי ומעיינות ירושלים, הגנה על השטחים הירוקים, הקמת קרן עירונית לשימור והנגשת אתרי הטבע העירוניים. מניעת הפגיעה באתרי מורשת ובקו הרקיע של ירושלים במקומות רגישים.

4. חינוך: בשכונות שאינן חרדיות – לא ייפתחו מוסדות חינוך ללא לימודי ליבה, לא יסגרו מוסדות חינוך ממלכתיים קיימים, בגנים בהם ההורים עובדים – הצהרונים יפעלו ללא דרישת מינימום הרשמה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר