רחוב יפו (צילום: ארנון בוסאני)
רחוב יפו (צילום: ארנון בוסאני)

הנתונים נחשפים: כמה כסף מוציאים תיירים מחו"ל בירושלים?

לרגל פתיחת חופשת הקיץ, מאסטרקארד חושפת לראשונה את נתוני מחקר התיירות הנכנסת הגדול ביותר בישראל לשנת 2022. מהנתונים עולה כי ירושלים מובילה על תל אביב במספר הלינות הממוצע לתייר. כל הנתונים

פורסם בתאריך: 29.6.23 13:13

לקראת השקת פלטפורמת priceless.com בישראל – מחקר שנערך על ידי חטיבת המחקר של מאסטרקארד, חושף דו"ח כלכלי המבוסס על מערכות ניתוח הוצאות תיירות ומציגה לראשונה נתוני אמת של התיירות הנכנסת לישראל. המחקר מבוסס על נתוני אמת של הוצאות בכרטיסי אשראי, אך איננו כולל כל מידע אישי והנתונים מוצגים בצורה אגרגטיבית ואנונימית. מהמחקר עולים ממצאים מסקרנים לגבי הרגלי הרכישות והתעופה של תיירים המגיעים לישראל. אלה מציגים את ההשפעה האמיתית של התיירות על העסקים והכלכלה הישראלית.

שתי הערים הגדולות בישראל – תל אביב וירושלים, הן אלו שבאופן טבעי מושכות את רוב התיירים המגיעים לארץ. מהדו"ח עולה כי 39% מהתיירים אשר מגיעים לתל אביב מגיעים מארה"ב, 23% מבריטניה, 11% מגיעים מגרמניה. לעומת זאת, כמעט שני שליש מהתיירים המגיעים לירושלים מגיעים מארה"ב, 20% מבריטניה, ו- 5% מגרמניה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 5 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

באיזו עיר זמן הלינה ממושך יותר? על פי הנתונים, התיירים מארה"ב מבלים את מספר הלילות הרב ביותר בבתי מלון בירושלים עם ממוצע של 5.3 לילות ואילו התיירים מבריטניה, מובילים את אותה קטגוריה בתל אביב עם 4.3 לילות בבתי מלון. ארה"ב וקנדה  מדורגים  במקום השני עם ממוצע שהייה בבתי מלון של 3.7 לילות בתל אביב. במקום השני בירושלים מדורגים האנגלים עם 4.9 לילות בממוצע. בסך הכל, ירושלים מובילה עם מספר לילות ממוצע גבוה יותר מתל אביב, 4.7 לילות בירושלים לעומת 3.7 בתל אביב.

עוד עולה מהנתונים כי התיירים השוויצריים מדורגים במקום הראשון בהוצאות בתל אביב עם 533 דולר, בעוד ירושלים, התיירים האמריקאים מובילים את הטבלה עם 375 דולר בממוצע. בירושלים במקום השני נמצאים השוויצירים עם ממוצע של 302 דולר. על פי הנתונים, ממוצע הוצאות של תיירים בשתי הערים עומד על 319 דולר בתל אביב לעומת 289 דולר בירושלים.

במה מתמקדות ההוצאות בערים הגדולות בישראל? התיירים ההודים מדורגים ראשונים בירושלים ובתל אביב עם 58% ו- 49% מההוצאות שלהם על לינה בהתאמה. התיירים ההולנדים מוציאים 44% אחוז מסך ההוצאות במהלך הביקור על מסעדות בתל אביב, בעוד שבירושלים  מוציאים רק 35%  על מסעדות וחוויות אירוח. האיטלקים מוציאים 45% מההוצאות הכוללות שלהם במהלך חופשה בישראל על מסעדות בתל אביב ו- 40% בעיר הבירה.

התיירים האמירתיים הוציאו 40% מהתקציב על מלונות בירושלים, בעוד שבתל אביב הם הוציאו מעט פחות בדמות 37% אחוז.

על פי הנתונים העולים מהדו"ח של מאסטרקארד, עולה כי רוב מוחלט  מתיירי החוץ שוכרים רכב בתל אביב ומטיילים איתו ברחבי הארץ.  4.5% מהתיירים הקנדים ונתון דומה של תיירים מארה"ב יעדיפו להשכיר רכב בתל אביב בעוד בירושלים הם לא משכירים כלל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר