עשרות מקומות חניה נגרעו - רחוב קדיש לוז אחרי ולפני השדרוג (צילומים: באדיבות המצלם)
רחוב קדיש לוז אחרי ולפני השדרוג (צילומים: באדיבות המצלם)

דיירים ברמת שרת נגד העירייה: יצרה מצוקת חניה

עיריית ירושלים ביצעה עבודות לשדרוג רחוב קדיש לוז, במסגרתם הוקם שביל אופניים, המדרכות הורחבו והוצבו עמודוני חניה. אולי דיירים ברחוב טוענים כי כתוצאה מהשדרוג נגרעו עשרות חניות ברחוב, שאת רובן ניתן היה להשאיר עם תכנון חכם יותר. העירייה: "ברחוב אין מצוקת חניה"

פורסם בתאריך: 12.7.23 08:22

"ניכר שלא היתה שוב מחשבה לצרכי התושבים" – כך, במשפט קצרצר מסכמת דיירת ברחוב קדיש לוז את שדרוג הרחוב שביצעה עיריית ירושלים בחודשים האחרונים.

אז מה הסיפור? במסגרת עבודות שבוצעו לחיבור רמת שרת (רחוב קדיש לוז) לרחוב תורה ועבודה בבית וגן ולתחנת הרכבת הקלה בצומת זנגוויל-הרצל, באמצעות שביל אופניים, בוצעו הסדרי בטיחות ומיתון תנועה שבהן הוצרו נתיבי נסיעה. העבודות כללו הרחבת מדרכות, נטיעת עצי נוי להצללה, פיתוח תשתיות וכן ריענון וחידוש הגינון. לאורך הרחובות הוצבו ספסלי ישיבה לטובת הולכי הרגל ותושבי השכונה. בנוסף, ראש העיר הנחה את הגורמים הרלוונטיים לסלול שבילים לרוכבי אופניים, שנסללו בצידי הרחובות ובכך ליצור קישוריות בין שכונות נושקות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אלא שבמסגרת העבודות, כך לטענת דיירים ברחוב קדיש לוז, נגרעו עשרות מקומות חניה ברחוב עצמו. במקומן, כך לטענת הדיירים, הוסדרה חניה עם 22 מקומות במרחק כולל של כ-100 מטר מבנייני המגורים (ובעלייה) – דבר אשר מקשה עוד יותר על הדיירים. כך למשל מסבירה בשיחה עם "כל העיר" דיירת ברחוב קדיש לוז: "מי שלא גר פה, אולי יגיד שיש פה רחוב יפה ומדרכות רחבות עם שבילי אופניים, אבל כשאני צריכה לאסוף את הילדות שלי מהבית ואין לי איפה לעמוד, או שאני מגיעה עם קניות והחניה הכי קרובה היא 100 מטר מהבית – זה מפריע לי".

עוד מוסיפה אותה הדיירת: "כן, אני יודעת שלא לכולם יש חניה ליד הבית, אבל פה היו חניות ופה יש מספיק מקום – עם תכנון נכון וחכם, אפשר היה להוסיף שבילי אופניים, לעשות מדרכות בטיחותיות וגם להשאיר מקומות חניה. השורה התחתונה היא שעיריית ירושלים יצרה אצלנו ברחוב מצוקת חניה. העירייה בחרה להקטין את מספר החניות ולהרחיק את מקומות החניה מבנייני המגורים".


רחוב קדיש לוז אחרי השדרוג - אין מקום להורדת נוסעים (צילום: באדיבות המצלם)

רחוב קדיש לוז אחרי השדרוג – אין מקום להורדת נוסעים (צילום: באדיבות המצלם)


היום, רביעי, צפוי להתקיים טקס חניכה לרחוב קדיש לוז המשודרג, ודיירי הבניינים שנפגעו מתכננים לקיים במקום מחאה שתבהיר היטב למקבלי ההחלטת שהשדרוג אינו לרוחם.

בכיכר ספרא מודעים לטענות שעולות, אך גם בטוחים שרוב תושבי רמת שרת מרוצים מהשדרוג שבוצע. ישנם אף גורמים שטוענים כי הסיבה להתנגדות קשורה למסוף אוטובוסים שיש בסמוך לאחד מבנייני המגורים, שאותו ביקשו התושבים להזיז. אולם, על פי העירייה, מסוף האוטובוסים נקבע במסגרת תב"ע מקורית של הבניין והדרך להזיזו היא דרך הגשת תב"ע חדשה.

הדיירים מתקוממים למשמע הדברים וטוענים כי זה רחוק מהמציאות. עוד הם מסבירים לגבי תחנת האוטובוס – שעם קצת רצון טוב אפשר היה להזיז גם את התחנה, אבל "בעירייה היו אדישים לבקשות שלנו".


המרכז המסחרי בקדיש לוז לפני השדרוג (צילום: באדיבות המצלם)

המרכז המסחרי בקדיש לוז לפני השדרוג (צילום: באדיבות המצלם)


המרכז המסחרי בקדיש לוז אחרי השדרוג (צילום: באדיבות המצלם)

המרכז המסחרי בקדיש לוז אחרי השדרוג (צילום: באדיבות המצלם)


עוד הם טוענים שהם מתריעים על הבעיות מזה שבועות רבים. "פנינו למינהל הקהילתי, פנינו לעירייה, אפילו פנינו ישירות לראש העיר", מציין אחד הדיירים, "אבל גם לא שפנינו והסברנו – הוסיפו 2 מקומות חניה. כמובן שזה לא מספיק לכלום".

"בעבר היתה לנו שפע של חנייה", מוסיפה דיירת ברחוב, "אבל לעירייה יש כנראה מדיניות כללית של צמצום חניות. 12 חניות שהיו בפתח הבניין שלנו קוצצו, והוחלפו בשתיים + תחנת אוטובוס. יש לנו מרכז מסחרי קטן עם מכולת ומספרה שבעבר יכלו לחנות שם כ 15 מכוניות – כיום 5 חניות פלוס חניית נכים. עכשיו בעירייה מספרים שבסך הכל מספר מקומות החניה נשאר אותו הדבר – אבל את החניות שלקחו שמו במקום מרוחק מבנייני המגורים, כך שזה פחות רלוונטי".

 

 

במהלך השבוע האחרון נשלח ל"כל העיר" תיעוד של אמבולנס שהגיע לטפל באחד הדיירים ברחוב. האמבולנס עמד על הכביש וחסם נתיב שלם, כך שהשדרוג החדש יוצר, לטענת הדיירים, גם מצב של חסימות ומהווה סכנה".

הדיירים כולם מדגישים כי "אין לנו בעיה עם שבילי האופניים ואנחנו לא רוצים לבטל אותם, אבל עם תכנון נכון ניתה היה לעשות גם שבילי אופניים וגם מדרכה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים ממשיכה לשדרג את רחובות העיר בקצב מואץ לרווחת התושבים והולכי הרגל ובמטרה להפחית את זיהום האוויר ולצמצם באופן ניכר את עומסי התנועה, כולל פריסת רשת נתיבי אופניים ועיבוי התחבורה הציבורית והאמצעים להסעת המונים. במסגרת זו, ביצעה העירייה את שביל קדיש לוז שמתחבר לשביל תורה ועבודה, לתחנת הרכבת הקלה בצומת זנגוויל-הרצל, ואל השביל ברחוב משה שרת, שמתחבר לשביל המבוצע בימים אלו ברחוב גולומב, ומשם למערך שבילי האופנים הקיים בהרצוג ובעמק הצבאים. במסגרת העבודות בשני הרחובות בוצעו הסדרי בטיחות ומיתון תנועה כדי לשפר את מערך בטיחות הדרכים בשכונה ונסגרו החניות ברחוב, תוך שמירה על מאזן החניה הכולל ברחוב קדיש לוז. ברחוב אין מצוקת חניה ובשעות הערב והלילה ניתן למצוא חניות רבות פנויות".

עוד מוסיפים בעיריית ירושלים: "השדרוג בוצע לאחר הליך שיתוף ציבור הדוק וממושך שארך כמעט שנה, יחד עם המינהל הקהילתי והתושבים. בתוך כך, לאורך תקופת הביצוע בוצעו שינויים ושיפורים נוספים כולל בשבוע האחרון, והכל לבקשת התושבים ובפרט לבקשת תושבי קדיש לוז".
ממינהל קהילתי יובלים נמסר: "שביל האופניים ברחוב קדיש לוז הינו פרי יוזמתה המבורכת של עיריית ירושלים, כהמשך לשביל שנסלל בכביש קדיש לוז החדש לפני מספר שנים וכחלק ממדיניות עירונית. המינהל הקהילתי מברך על סלילת שבילי האופניים בשכונות וחיבור השבילים לשבילים קיימים בעיר, מתוך הבנה כי נכון לתת מקום לכל משתמשי ומשתמשות הדרך ברחוב – לרוכבים, להולכי הרגל ולנהגים.


רחוב קדיש לוז אחרי השדרוג (צילום: באדיבות המצלם)

רחוב קדיש לוז אחרי השדרוג (צילום: באדיבות המצלם)


"ברגע שנודע למינהל הקהילתי על הכוונה לבצוע את השדרוג, בוצע עם התושבים והתושבות תהליך שיתוף ציבור ארוך ומעמיק, הן באמצעות סקרים ושאלונים והן בפגישות שיתוף ציבור עם המתכננים אליהם הגיעו מאות תושבים. בעקבות זאת הוכנסו שינויים משמעותיים בתוכנית ששיפרו את בטיחות הולכי הרגל כולל הוספת מעברי חציה, השארת מאזן החניה חיובי, האטת תנועה ועוד.

"בחודשים האחרונים הגיעו למינהל הקהילתי פניות פרטניות של דיירים המתגוררים בקדיש לוז אשר אין להם חניה פרטית בבניין, והשתמשו בחניה הציבורית בלבד. החניה הציבורית הורחקה מהם מעבר לכביש וכ-50 מטר מהבניין, אנו מבינים כי דיירים אלו מרגישים שנפגעו כתוצאה מהשדרוג. לפיכך, פנינו לעירייה, וקיימנו מספר סיורים ופגישות עם המתכננים ונציגים עירוניים. הצלחנו בסיוע העירייה והתושבים לענות למספר בקשות של דיירי הבניין, כולל הזזת מבנה תחנת אוטובוס, הוספת 2 מקומות חניה, והסדרת מקום חניה נוסף למשאיות שפורקות סחורה ושימנע חסימות כביש. לצערנו בשל קיום של מסוף אוטובוסים בצמוד לאותו בניין, כפי שקבעה התב"ע בשנת 1996 עוד בזמן בניית הבניין, לא התאפשר החזרת החניה למצבו הקודם בשל תקנים ותכנון מותאם למסוף. אנו מודים על שדרוג הרחובות, שהפך את השכונה להליכתית יותר ובטוחה יותר לכל משתמשי הדרך, מדרכות מוצלות באמצעות שתילת מאות עצים והתקנת ספסלים וברזיות".

מארגון 'אופנים בשביל ירושלים' נמסר: "הרחובות קדיש לוז ומשה שרת הפכו לצירים מהירים ומסוכנים בהם רכבים פרטיים נוסעים לצורך עקיפת הפקקים בשכונות הסמוכות. תושבים רבים הרגישו כי הרחובות אינם בטוחים, בשל מהירויות הנסיעה הגבוהות והעדר תשתיות בטיחות כמו מעברי חציה וגידור. עיריית ירושלים שילבה בתכנון המחודש של הרחוב אמצעי מיתון תנועה ובמקביל הרחיבה את תשתית שבילי האופניים אשר תאפשר חיבור טוב ובטוח לבתי הספר בשכונה, לרכבת הקלה ולשבילי אופניים אחרים הנבנים בימים אלו, כל זאת מתוך מחשבה שהדרך היעילה ביותר להתניידות בירושלים היא באופניים, בלי פקקים ובלי נסיונות נואשים למצוא חניה. הרווח הוא לכולם – רחובות בטוחים יותר לחציה, נעימים יותר להליכה ורכיבה ומוצללים יותר".

 

תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. גילי

    מזדהה. גם אצלנו ברחוב בירושלים, רחוב צר עם מצוקת חניה קשה בוצע שדרוג בו נלקחו מאתנו מקומות חניה וגם הרחיבו את המדרכה על חשבון הכביש שהיה גם קודם צר. כעת יש בעיה קשה למכוניות גדולות או משאיות לעבור ובעית חניה עוד יותר קשה. זה בנוסף לאישור של תמא 38 בבניינים בלי להוסיף חניות.

  2. דה קיד

    שוב הדגמה למדיניות ההזויה של העירייה (הזו וכל עירייה אחרת בארץ) לאפשר חניה בחינם לצד המדרכות. משאב כל כך חשוב והעירייה נכנעת לבורות ופופוליזם ולא יודעת לנהל אותו כמו שצריך לטובת הציבור.
    והתגובה המנותקת, וואו: ״…או שאני מגיעה עם קניות והחניה הכי קרובה היא 100 מטר מהבית – זה מפריע לי.״ מעניין מה חושבים על זה נוסעי התחבורה הציבורית? ללכת 100 מטר לתחנה? תענוג, זו תחנה שצמודה לבית.

  3. מבחין

    זהו שימוש חצוף במושג "מצוקה". מצוקה זה כשנכה על כסא גלגלים שנוסע על המדרכה לא יכול להמשיך בדרכו, כי בעל רכב שחושב שהרחוב הציבורי שייך לו מחנה על המדרכה וחוסם אותה.

    יתכבדו הדיירים וישמרו את המכונית שלהם בסלון הפרטי שלהם, ולא במרחב הציבורי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר