תחנת האוטובוס ברחוב קדיש לוז (צילום: באדיבות המצלם)
תחנת האוטובוס ברחוב קדיש לוז (צילום: באדיבות המצלם)

בגלל השבת? ברמת שרת תוהים מדוע לא תוקנה תקלת חשמל

החל מהשעה 6:00 היו מנותקים עשרות בתי אב ברחוב קדיש לוז מחשמל. בפניות לחברת החשמל נמסר להם כי הנושא בטיפול, אבל בפועל אספקת החשמל חזרה רק כחצי שעה אחרי צאת השבת. בשיחה עם "כל העיר" טוענים חלק מהתושבים כי "התקלה היתה ככל הנראה בבית וגן, והיא לא טופלה כדי לא לחלל שבת". חברת החשמל בתגובה: "עובדים 24/7, בכל יום, בכל מזג אוויר, בשגרה ובחירום כאחד"

פורסם בתאריך: 30.7.23 12:13

תושבים ברחוב קדיש לוז בשכונת רמת שרת היו מנותקים מחשמל החל מהשעה 6:00 אתמול (שבת, 29.7) ועד כחצי שעה לאחר צאת השבת. לטענת חלק מהתושבים, חברת החשמל לא טיפלה בבעיה, שמקורה לטענתם בשכונת בית וגן, בשל שמירת השבת ואי חילולה בשכונה החרדית.

בשיחה עם "כל העיר" אומרת תושבת הרחוב בזעם: "כל היינו בלי חשמל, באחד הימים הכי חמים. יש פה בניינים גבוהים והתושבים המבוגרים היו מנוטרלים כי המעליות לא עבדו. התקשרנו אליהם בכל שעה בערך, ובכל פעם אמרו לנו שהתקלה בטיפול ושבתוך שעה-שעתיים החשמל יחזור. הנציגים היו מאוד אדיבים ונחמדים, הסבירו לנו שיש צוותים בשטח שמטפלים. אבל כשהתקלה לא תוקנה גם ב-17:00 – יצאתי לסיבוב בשכונה כדי לאתר את עובדי חברת החשמל, ולא ראיתי כאלה. גם שכנים אחרים שלי עשו את אותו הדבר – אף אחד לא ראה את חברת החשמל ברמת שרת".

לדברי דייר בניין סמוך בקדיש לוז, "חלק גדול מאיתנו היינו חייבים להישאר בבית כל היום – כי השער החשמלי של החניה לא עבד ולא יכולנו להוציא את הרכב. וזה כשבבית אין חשמל ואין מזגנים וחם מאוד. שמעתי על שכנים שאמרו שכל האוכל שהיה להם במקרר התקלקל בגלל החום. לא הגיוני שתקלה חשמל לא מטופלת במשך למעלה מ-12 שעות".

 

 

כאמור, חלק מהתושבים ברחוב קדיש לוז מעלים את הטענה כי מקור תקלה החשמל היה בשכונת בית וגן הסמוכה. לדבריהם, "בתקליט האוטומטי שיש במוקד 103 של חברת החשמל נאמר שיש תקלה ברחוב שלנו, קדיש לוז, ובעוד רחובות שכולם בשכונת בית וגן. בשלב מסוים התחלנו לחשוש שחברת החשמל לא מטפלת בתקלה כדי לא לחלל את השבת בשכונת בית וגן. מוזר ולא מובן איך דווקא כחצי שעה אחרי שיצאה השבת – התקלה פתאום סודרה והחשמל חזר. זה מאוד מפתיע – לא?".

מנגד, בחברת החשמל שוללים את הטענות על הסף ואומרים: "מדובר בתקלה מורכבת ומסובכת אשר טופלה במהלך השבת. למעשה, מדובר בתקלות בשני כבלים תת-קרקעיים והיה הכרח לאתר את מקור התקלות, לחפור ואז לתקן. צוותי חברת החשמל עבדו במהלך השבת ותושבים רבים אף שוחחו איתם. חברת החשמל עובדת 24/7, בכל יום, בכל מזג אוויר, בשגרה ובחרום כאחד".

עוד נמסר: "חברת החשמל מתנצלת על אי הנוחות שנגרמה לתושבים, על אחת כמה וכמה במזג אוויר קיצון, וכאמור, צוותי החברה עשו כל שניתן על מנת להחזיר חשמל בהקדם האפשרי".

"כל העיר" ביקש לחדד את נושא מקור התקלה ואת הקשר לשכונת בית וגן הסמוכה. מחברת החשמל נמסר כי "בית וגן זו תקלה אחרת, לא קשורה כלל לרמת שרת. הצלחנו להחזיר לבית וגן חשמל ממקורות הזנה אחרים. היום יטפלו הצוותים שלנו בתקלה שהיתה בבית וגן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלעד

    אני לא יודע איפה היתה הבעיה אבל חברת חשמל כן עבדה בשבת כניסה לקדיש לוז 10.

  2. שפוי

    החשמל חזר שעתיים אחרי צאת שבת ממש לא חצי שעה
    ולא ראיתי שום עובדים באזור וגם אם היה עצם זה שפחדו להיכנס לשכונה החרדית לטפל
    זה משקף רק את המדינה כמה שהיא מתחרדת
    היפרדות כאן ועכשיו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר