המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)
המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)

שערי צדק: שוטרים חשמלו בטייזר מטופל, בית החולים פנה למח"ש

המקרה התגלה בזמן אמת על ידי אחת הרופאות, ששמעה את המתרחש ואמרה לשוטרים שליוו את העצור כי לא היווה סכנה. השוטרים טענו כי הוא תקף אותם. שר הבריאות ארבל מביע תמיכה בהתנהלות אנשי שערי צדק: "מדובר במעשה חמור מאוד". מהמשטרה נמסר: "תיאור מעוות לחלוטין של המציאות"

פורסם בתאריך: 6.8.23 13:02

מקרה חמור בשערי צדק: שני שוטרים שליוו עצור לבית החולים חשמלו אותו באקדח טייזר בעודו אזוק בשתי ידיו ובאחת מרגליו למיטה בחדר המיון. המקרה התגלה בזמן אמת על ידי אחת הרופאות, ששמעה את המתרחש ואמרה לשוטרים שליוו את המטופל האזוק כי לא היווה סכנה. השוטרים טענו כי הוא תקף אותם, והזיק לעצמו ולציוד הרפואי. באופן חריג החליט בית החולים להגיש תלונה למח"ש נגד שני השוטרים.

בעקבות האירוע החמור, שר הבריאות משה ארבל שיגר מכתב לכלל מנהלי בתי החולים בארץ, שבו הוא מביע תמיכה בהתנהלותם של אנשי שערי צדק. "מדובר ללא ספק במעשה חמור ביותר שהתרחש בשטח בית החולים", כתב השר ארבל, והוסיף בהמשך: "חמורה במיוחד תקיפתו של מטופל הנתון בהתקף פסיכוטי".

עוד הוסיף ארבל: "מצאתי להדגיש את התנהלותם של אנשי הצוות הרפואי, הרופאה המטפלת והנהלת בית החולים, הן בזמן אמת והן בהחלטתם הנכונה להגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים. אלו הראו ערנות, חמלה, דאגה למטופלים ואומץ לפעול בעד המטופל החלש ביותר. אלמלא התערבותה של הרופאה במקום, לא היה מי שיפעל בעדו וישמור על זכויותיו. בכך מילאו באומץ את שבועת הרופאים ומחויבותם הציבורית, וכך אני מצפה כי ינהגו בכל מוסד רפואי במקרה דומה".

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כך נראה תיאור מעוות לחלוטין של המציאות. החשוד נצפה בנסיבות מחשידות עם סכין אותו הוא הניף בעיר העתיקה בירושלים במהלך ט׳ באב, ונעצר ע״י המשטרה לחקירה בחשד לכוונה לבצע פח״ע. לאחר שנעצר החשוד התפרע, ניסה לנגוח עם ראשו בשוטר, ירק על השוטרים, ניסה לבעוט בהם ודפק את הראש ברצפה. בהחלטת בימ״ש הוארך תחילה מעצרו והוא נשלח לאשפוז יום בבית החולים.

"בניגוד מוחלט לנטען, בבית החולים החשוד החל להשתולל ולתקוף את השוטרים, וגרם נזק לעצמו ולציוד רפואי למרות היותו אזוק. החשוד שפך כוס מים על השוטר ששמר עליו, התלהם, ניער בחוזקה את המיטה, תלש חוטי חשמל/תקשורת, דפק את הראש בקיר, ניסה לתלוש את מחט העירוי, נתן מכה לשוטר והעיף עליו צנצנת. לאחר שהוזהר מספר פעמים ללא הואיל ובכדי להשתלט עליו ולהפסיק את ההתפרעות האלימה והמסוכנת שלו לו, לשוטרים ולסביבה – בוצע כלפיו שימוש בטייזר. החקירה במשטרה נמשכת במטרה למצות את הדין עם החשוד".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר