המפגש שהתקיים היום בצהריים. קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
המפגש שהתקיים (צילום: דוברות המשטרה)

"מחויבים לביטחון האישי שלכם ולחופש דת מלא": מפגש מיוחד עם ראשי הכנסיות בירושלים

אתמול, שלישי, נערך מפגש מיוחד של פיקוד מחוז ירושלים במשטרה וראשי הכנסיות והעדות הנוצריות בעיר. מטרת המפגש הייתה שיח פתוח, עדכונים, הידוק הקשר, הצפת בעיות ועוד

פורסם בתאריך: 9.8.23 12:28

אתמול, שלישי, התקיים מפגש מיוחד ביוזמת המשטרה במוזיאון מגדל דוד, בראשות מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן יחד עם מפקד מרחב דוד נצ״מ אבי כהן, וקציני מרחב דוד, עם ראשי העדות הנוצריות והכנסיות בעיר העתיקה.

"מטרת המפגש הייתה שיח פתוח, עדכונים, הידוק הקשר, הצפת בעיות, הגברת התיאום ושיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לנציגי הכנסיות, העדות והקהילות הנוצריות במגוון נושאים שעל סדר היום", מוסרים במשטרת ירושלים. "בנוסף התקיים שיח בנושא אירוע שבת האור בכנסיית הקבר והצעדים הנדרשים ליישום, תכנון והתאמה בשטח במטרה לאפשר ליותר אנשים להיות בתוך הכנסייה במהלך הטקס בהתאם למגבלות הבטיחות הקיימות במקום".

עוד נמסר כי "במהלך המפגש התקיים שיח נרחב גם בנוגע לתופעה הבזויה של גילויי שנאה כלפי אנשי דת נוצרים בעיר העתיקה. מפקד מרחב דוד הציג לנוכחים את הפעילות המבצעית המתבצעת באזור בימים אלו, והביע את מחויבתו המלאה להיאבק בתופעה מגונה זו".

במשטרה מציינים כי מאז תחילת השנה ועד כה, נפתחו במחוז ירושלים 16 תיקי חקירה בעקבות תלונות שהתקבלו, דיווח למשטרה או זיהוי יזום של שוטרים שעניינם חשד לאירועי ונדליזם, אלימות והתנכלות כלפי נוצרים או מוסדות דת נוצרים בירושלים. בתיקים אלו נעצרו ועוכבו 21 חשודים. מרבית המקרים התרחשו בעיר העתיקה. במקרים המתאימים כבר הוגשו כתבי אישום, חלק מהמקרים מצויים בחקירה פעילה וחלקם הועברו לפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום.

כך למשל בכל הנוגע לונדליזם, בתחילת השנה שני צעירים השחיתו וגרמו נזק למספר רב של מצבות וקברים בבית הקברות הנוצרי בעיר העתיקה בירושלים. חוקרי מרחב דוד של מחוז ירושלים התחקו אחר החשודים ומספר ימים לאר מכן הם נעצרו לחקירה. עם סיום חקירתם הוגש נגדם כתב אישום.
במקרה אחר בתחילת חודש פברואר, עצרה המשטרה תייר אמריקאי בשנות ה-40 לחייו שהשחית פסל בכנסייה בעיר העתיקה בירושלים. בחקירתו התברר כי הוא לוקה בנפשו ובהחלטת בימ״ש החשוד נשלח לאשפוז בכפייה.

באמצע החודש שעבר, התקבל דיווח במשטרה על גרימת נזק על דלת הכנסייה הפולנית בירושלים. כבר ביום שלמחרת, המשטרה עצרה שני חשודים במעשה וחקרה מעורבים נוספים. עם סיום החקירה בתחנת לב הבירה, הועבר תיק החקירה לפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום.

תופעה פסולה ובזויה נוספת היא יריקות כלפי אנשי דת נוצרים/מוסדות דת. במספר מקרים שהיו לאחרונה, המשטרה עיכבה או עצרה לחקירה חשודים בגין מעשים אלו, בפרט בעיר העתיקה בירושלים. כך למשל, בחודש מאי השנה, זוהה ע״י תצפיתני מבט 2000 במרחב דוד חשוד בן 14 שירק לעבר כנסייה בעיר העתיקה, נתפס ע״י השוטרים ועם סיום החקירה הועבר התיק בעניינו לפרקליטות. במקרה אחר שהתרחש לפני כשבועיים בעיר העתיקה אחה״צ, התקבל במשטרה דיווח על צעיר שיורק על תיירים נוצרים בעיר העתיקה ומאיים. שוטרי מרחב דוד שהוזעקו למקום עצרו את החשוד לחקירה שעודנה מתנהלת במשטרה בימים אלו.

"לצד זאת", אומרים במשטרה, "במקרים רבים אנו עדים למעשים המעוררים שאט נפש של יריקה לעבר הרצפה בעת מעבר של אנשים ליד אנשי דת/מוסדות דת נוצרים. מדובר במעשה פסול ומכוער, שראוי לגנותו ולהוקיעו מכל וכל. למרות שמעשים מעין אלו לרוב אינם מדווחים או לא מאפשרים העמדה לדין, הרי שאין להשלים עמם. לכן המשטרה מבצעים פעילות גם בנושא זה. במפגש יצאה קריאה משותפת ואמירה ברורה של כל המשתפים לכל הרשויות, אנשי הדת ורבנים, מנהלי מוסדות החינוך, נבחרי ציבור ומנהיגיו, לגנות, להוקיע ולעשות כל שביכולתם למנוע הישנות מעשים דומים. מעבר לפגיעה ברגשות הדת, אותם אנשים גורמים במעשיהם גם לנזק משמעותי למדינת ישראל בעולם בנוצרי ובכלל".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר: ״היה חשוב לי להיפגש איתכם. אנו מחויבים ופועלים לבטחונכם בכל השנה. שיתוף הפעולה בין המשטרה לראשי העדות ונציגי הקהילות הנוצריות בירושלים והשיח הרציף איתכם משמעותיים עבורנו. המציאות מזמנת לנו אתגרים רבים, כמו גם מעשים פסולים ומבישים שראויים לכל גנאי. אנחנו ערים לנושא ומטפלים בו בכל הכלים שברשותנו. הנחתי את מרחב דוד למקד פעילות מבצעית גלויה וסמויה נגד כל מי שמבצע פשעי שנאה, ונדליזם ואלימות מכל סוג שהיא נגד מוסדות דת ואנשי דת נוצרים ובכלל, בעיר העתיקה בירושלים. כשמנתחים את המקרים שדווחו לנו מתחילת השנה הכמות אמנם אינה גדולה, אבל אני ער לעובדה שבחלק גדול מהמקרים לא מדווחים יריקות לידכם על הרצפה- וזו התופעה המכוערת והרווחת ביותר שעמה אתם ואנשיכם מתמודדים. חרטנו על דגלנו לאפשר לכל אדם מכל דת את חופש הפולחן בירושלים, ובעיר העתיקה בפרט. לא תהיה סבלנות או סלחנות למי שמבצע מעשי שנאה כלפי האחר. נפעל כלפי כל אירועי אלימות נגד מוסדות דת, אנשי דת ובכלל. מקרים אלו יקבלו את מלוא הקשב ותשומת הלב המבצעית שלנו. מעבר לפעילות יזומה ומניעה, יש חשיבות רבה גם לדיווח מיידי למשטרה על כל אירוע חריג בזמן אמת, זאת על מנת שנוכל לייצר מענה מיידי. אנחנו משטרה של כולם ונמשיך לפעול לשמירת שלומם ובטחונם של בני כל הדתות והעדות, תושבי העיר והמבקרים בה״.

"בסיום המפגש סוכם על חיזוק שיתוף הפעולה ומפגשיים עיתיים לעדכונים שיתקיימו עם בהובלת ק׳ הקישור של מרחב דוד לעדות הנוצריות", נמסר. "כמו כן, פיקוד מחוז ירושלים ומרחב דוד בירכו את הפטריארך הלטיני פיירבטיסטה פיצבאלה שנכח במפגש, על מינויו לאחרונה לקרדינל הראשון בתולדות הכנסייה הקתולית שמקום מושבו הוא בירושלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר