שקיות זרעים (צילום: בת אל נוטי)
שקיות זרעים (צילום: בת אל נוטי)

לזכרה של נחמה ריבלין ז"ל: היוזמה הירושלמית להצלת פרחי הבר בישראל

משבר האקלים מרחף מעלינו, הקיץ הזה אף חם יותר מתמיד, וכולם עוסקים במה ניתן לעשות כדי לשמור על הסביבה שלנו, על הצמחייה והחי. הגן הבוטני מאפשר זו השנה החמישית לרכוש זרעים של פרחי בר, ביניהם גם מינים נדירים ולגדלם בבית ובגינות הפרטיות. הקמפיין מוקדש לחובבת הטבע, נחמה ריבלין ז"ל

פורסם בתאריך: 10.8.23 11:08

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם יוצא זו השנה החמישית בקמפיין להצלת פרחי הבר בישראל, ביניהם גם מינים נדירים. המיזם נועד להשיב את פרחי הבר לגינות ביתיות ולסייע בשימור המגוון הביולוגי במדינה.

"במסגרת הקמפיין יוכל הקהל הרחב לרכוש ולשתול בגינות הפרטיות ובאדניות זרעים של פרחי בר, ביניהם גם מינים נדירים הנמצאים בסכנת הכחדה", נמסר ל"כל העיר". "לכל אחת ואחד יש אפשרות לשלב את פרחי הבר באדניות או בגינות הביתיות ובכך להתחבר לטבע הארץ-ישראלי וכמובן גם לשמר את מגוון הפרחים המקומיים. כל הזרעים נובטים בקלות, בעלי פריחה בולטת ויפה והינם חסכני מים. הם מתאימים לכל גינה, כך כל זריעה לוקחת חלק בשימור הסביבה, ומאפשרת המשך הנאה לדורות הבאים. הקמפיין מוקדש נחמה ריבלין ז"ל, אוהבת טבע אמיתית שתרמה רבות לאורך השנים לחברה בישראל ולשמירת הטבע".

עובדי הגן הבוטני, יחד עם עשרות מתנדבים מכל רחבי הארץ, ידידי הגן הבוטני, חברי קהילת הגן, מתנדבים בעלי צרכים מיוחדים (אלו"ט ורעות) וצעירים בשירות לאומי, סיימו לאחרונה מלאכת איסוף של מאות אלפי זרעים של פרחי בר אלו. הזרעים נאספו, נוקו ונארזו בכ-12,000 שקיות ולאור הביקוש 'שינסו מותניים' והגדילו השנה באופן משמעותי את כמויות הזרעים שליקטו ואף הוסיפו עוד 3 מינים חדשים למגוון של 46 המינים הקיימים:

 

 

זנב-ארנבת ביצני Lagurus ovatus צמח חד-שנתי הגדל בקרקעות לא מלוחות, בעל תפרחת שהיא מכבד צפוף דמוי ביצה או כדור שעיר. גבעול עם תפרחת יבשה תוספת נפלאה לאגרטל כצמח יבש.

מרווה דגולה Salvia viridis – צמח חד-שנתי בעל פריחה סגולה ולבנה, אשר בחלקה העליון יש 'דגל' גדול של עלים סגולים.  המרווה הדגולה יוצרת מרבדי פריחה מרשימים, וגם ספיח לאחר הפריחה.

נפית הבשן Nepeta trachonitica צמח דו-שנתי מן החרמון עם פריחה ארגמנית מיוחדת ויפה.

תום עמית, מנכ"ל הגן הבוטני, מציין כי "נחמה ריבלין ז"ל אהבה את הטבע בכל ליבה, היא קידמה נושאים ירוקים כמו גידול פרחים וירקות בגינה הקהילתית שהקימה בבית הנשיא וחיברה את אזרחי ישראל לעולם הצמחים. הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים המאמין בערכים אלה, ראה כי זוהי הדרך הנכונה ביותר עבורנו להנציח את שמה של נחמה ריבלין ז"ל ולעודד אנשים לשימור הסביבה שלנו, אני קורא לכל אזרחי המדינה, חובבי הטבע, לרכוש אונליין את שקיות הזרעים, להציל את פרחי הבר שלנו ולהיות חלק מהקמפיין.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר