תיעוד הפורץ בשעת מעשה (צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד הפורץ בשעת מעשה (צילום: דוברות המשטרה)

נעצר שוב ושוב, ושוחרר פעם אחר פעם בבית המשפט: הפורץ הסדרתי שפעל בירושלים

ביטוח לאומי, הסוכנות היהודית והבית הפתוח - תושב קלנדיה נעצר בחשד לביצוע 6 פריצות בתוך כחודש. "חלק מההתפרצויות היו בהכרח נמנעות באם בימ"ש היה נענה לבקשת המשטרה ומאריך את מעצרו של הפורץ הסדרתי מלכתחילה", אומרים במשטרה

פורסם בתאריך: 4.9.23 16:31

מוסדות דוגמת הביטוח הלאומי והסוכנות היהודית, משרדים ובתי מגורים – כל אלו וכנראה שעוד אחרים – נפלו בחודש האחרון קורבן למעשיו של פורץ סדרתי שפעל בירושלים.

במשטרה מספרים שהפורץ, בן 29 מקלנדיה, נעצר שוב ושוב על ידי שוטרי מחוז ירושלים, אולם פעם אחר פעם, שוחרר על ידי בית המשפט שלא נענה לבקשות המשטרה להאריך את מעצרו, בין היתר בשל מצוקת מקומות כליאה. לאחר שנעצר בימים האחרונים שוב, מעצרו הוארך, הושלמה חקירת המשטרה וגובשה נגדו תשתית ראייתית ב-6 התפרצויות שונות שביצע בתוך כחודש.

"במהלך השבועות האחרונים פתחה תחנת לב הבירה של מחוז ירושלים בחקירה מקיפה, בעקבות מספר מקרים של התפרצויות בעיר ירושלים", מציינים במשטרה.



לדברי המשטרה, בסוף חודש יולי האחרון, ביצע הנאשם התפרצות ל"בית הפתוח" בירושלים. במהלך ההתפרצות, חיבל הנאשם במצלמת האבטחה שבמקום והפנה אותה לעבר הקיר הסמוך ובהמשך גנב סכום כסף רב וגרם נזק לרכוש. ימים ספורים לאחר מכן, בתאריך 2.8 התקבל דיווח במשטרה על התפרצות לסניף קופת חולים בה תועד הנאשם מסתובב במסדרונות המקום ובהמשך לכך, חיבל במצלמת האבטחה. בתאריך 6.8 לפנות בוקר, פרץ הנאשם אל משרדי הסוכנות היהודית ואל סניף ביטוח לאומי בעיר ירושלים.

"חוקרי תחנת לב הבירה של מחוז ירושלים התחקו אחר זהות החשוד בהתפרצויות, וחקירת המשטרה הובילה לאיתורו", אומרים בשמטרה. "מעצרו של הנאשם הוארך ביום למחרת בבית המשפט בירושלים, וכעבור מספר ימים הוא הובא שוב לבית המשפט שהחליט לשחררו בתנאים מגבילים על רקע מצוקת מקומות כליאה תוך התחייבות להמציא ערב בתוך מספר ימים – מה שלא נעשה על ידו כלל".

 

 

מהחקירה במשטרה עולה כי כשבוע לאחר מעצרו, התפרץ הנאשם למשרד בירושלים וגרם נזק במקום. הוא רץ לכספת שהיתה שם, וגנב מתוכה מאות שקלים, כרטיסי אשראי שבו ניסה להשתמש בהמשך, וטלפון נייד. בתאריך 16.8 בשעות הערב, נעצר הנאשם פעם נוספת ע"י המשטרה. מעצרו של הנאשם הוארך תחילה במספר ימים בבית המשפט, אולם כשביקשה המשטרה להאריך את מעצרו, החשוד שוב שוחרר על רקע מצוקת מקומות כליאה, "ובאופן כמעט צפוי – חזר לפרוץ", מדגישים במשטרה.

בשבוע שעבר נפרץ בית מגורים בירושלים על ידי הנאשם, שנעזר בטוריה על מנת לפרוץ את מנעול הדלת, להיכנס לתוך המקום ולגנוב מאות שקלים. "במסגרת חקירת המקרים, נאספו ממצאים על ידי שוטרי הזיהוי הפלילי של מחוז ירושלים, והנאשם נעצר ע"י שוטרי מחוז ירושלים פעם נוספת בתאריך 30.8 ומעצרו הוארך הפעם בבית המשפט", אומרים במשטרה. "במהלך החקירה, נגבו עדויות וגובשה תשתית ראייתית נגד החשוד בגין 6 התפרצויות שונות. לאחר שהושלמה מלאכת החקירה, הגישה היום יחידת תביעות מחוז ירושלים את כתב האישום בבית המשפט לצד בקשה למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.

"לצערנו מדובר במקרה שאינו נדיר, שבו חלק מההתפרצויות היו בהכרח נמנעות באם בימ"ש היה נענה לבקשת המשטרה ומאריך את מעצרו של הפורץ הסדרתי מלכתחילה לצורך מיצוי החקירה. כך או אחרת, משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל הכלים שברשותה למעצר ומיצוי הדין נגד פורצים סדרתיים ועברייני רכוש הפוגעים בשלום הציבור וברכושו למען אזרחי ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיה אברמסקי

    יש הרבה שטחים למתקני כליאה בטמת האזרחים לא צריגים לסבול

  2. אזרח תמים

    בושה וחרפה למערכת המשפט בירושלים !! מפקירה את אזרחי הבירה לחסדי פורצים ומסכני שלום הציבור
    שהינם פושעים חסרי מצפון ולב . מאחל בחום שיפרצו לכל בתי השופטים המטומטמים הנ"ל ויהרסו ויפגעו בהם ,כדי להחזיר שפיות ושיקול דעת למערכת המשפט . בנתיים לא לחכות שיקרה ,ולחסל את
    הפולשים ולהעלים גופותיהם !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר