הדמיית גשר פארק המסילה בתוכנית 'כביש הברך' (צילום הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמיית גשר פארק המסילה בתוכנית 'כביש הברך' (צילום הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)

לקראת הכרעה על 'כביש הברך': האם ש"ס תתנגד לתוכנית הגשר מעל פארק המסילה?

מחר, רביעי, יתקיים במועצת העירייה דיון מיוחד על התוכנית שמעוררת התנגדות עזה בגוננים, תלפיות ובקעה. ל"כל העיר" נודע כי בסיעת ש"ס עשויים לתמוך בהקפאת התוכנית לאחרי הבחירות. "אין סיבה לאשר את התוכנית בחטף ובמחטף, יש לקיים דיון מעמיק ולמצוא פתרון שיהיה מוסכם על כולם", מסביר סגן ראש העיר חיים כהן מש"ס

פורסם בתאריך: 5.9.23 18:56

האם צפויה מחר החלטה דרמטית בנוגע לתוכנית 'כביש הברך' בגוננים? ל"כל העיר" נודע כי סיעת ש"ס שוקלת לתמוך בביטול או לכל הפחות בהקפאת התוכנית עד אחרי הבחירות למועצת העירייה.

מחר, רביעי, 6.9, ייערך כינוס מיוחד של מועצת העירייה שתדון בתוכנית להקמת 'גשר פארק המסילה' במסגרת תוכנית 'כביש הברך' השנויה במחלוקת. כזכור, כפי שפורסם בהרחבה ב"כל העיר", המתנגדים לתוכנית, בעיקר משכונות גוננים, תלפיות ובקעה, טוענים כי הכביש המתוכנן יהרוס את פארק המסילה – פנינת הטבע הייחודית בדרום העיר. 'כביש הברך', כביש בן 4 נתיבים, אמור לחבר בין גוננים לבין אזור התעשייה תלפיות ולחצות באמצע את פארק המסילה, זאת למרות התנגדות נחרצת של מאות ירושלמים וירושלמיות.


מימין לשמאל - תלפיות, פארק המסילה, כביש הברך לתלפיות, הרכבת הקלה, רחוב רשב''ג צילום מסך מצגת שיתוף ציבור

מימין לשמאל – תלפיות, פארק המסילה, כביש הברך לתלפיות, הרכבת הקלה, רחוב רשב"ג (צילום מסך: מצגת שיתוף ציבור)


כידוע, התוכנית אושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה למרות ההתנגדויות שנשמעו, אך חברי מועצת העירייה מטעם התעוררות אריאל מרנס ויובב צור, כמו גם סגן ראש העיר יוסי חביליו דרשו לכנס את מליאת המועצה בהתאם לסעיף 18ז' לחוק התכנון והבנייה. סעיף אשר מחייב את מועצת העירייה להתכנס ולדון נקודתית בתוכנית שבמחלוקת.

חבר המועצה מרנס מוסר: "התעוררות מתנגדת נחרצות לכביש הברך ולכל פגיעה בפארק המסילה המופלא והמיוחד ובמבקריו. הגשר המדובר הוא לעג לרעש, שמנציח את הפגיעה בציבור – מונומנט מברזל שחשוף לשמש וחוצה כביש בין ארבעה מסלולים. כולי תקווה שחברי המועצה יעצרו את הקמת הגשר, ובכך יסכלו את הרס פארק המסילה והתכנית להקמת כביש הברך".


אריאל מרנס (צילום: ארנון בוסאני)

אריאל מרנס (צילום: ארנון בוסאני)


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


"הניסיון לאשר את הגשר – הוא ניסיון להכשיר את השרץ", אומר חביליו לקראת הדיון. "הכוונה לסיים את סלילת כביש הברך ולפגוע בפארק המסילה היא מההחלטות התכנוניות ההזויות והשערורייתיות ביותר בעשור האחרון. פארק המסילה הוא נכס ירושלמי ופנינה חברתית, ובמקום לנסות להרוס אותו ולפגוע באטרקטיביות שלו – צריך להגן עליו סטטוטורית ולהתייחס אליו כאל משאב, ולא כאל מטרד".

 

 

לקראת הדיון, כך נודע ל"כל העיר", נועד חביליו עם הסיעות השונות ומצא אוזן קשבת אצל סגן ראש העיר חיים כהן (ש"ס). כהן, יש לציין, לא מתנגד באופן נחרץ לתוכנית, אבל לאור ההתנגדות המשמעותית שיש בקרב תושבים רבים, הוא חושב שיש לדון בנושא בכובד ראש ולא לקבל החלטות פזיזות לפני הבחירות.

בשיחה עם "כל העיר" מסביר כהן את עמדתו ואומר: "לתוכנית הזו יש התנגדות עזה מכל כך הרבה אנשים מכל סוגי האוכלוסייה, ועל כן אני סבור שאין סיבה לאשר אותה בצורה כזו ועוד לפני בחירות. כדאי לקיים דיון מעמיק, להגיע להסכמות ולמצוא פתרון חיובי שיהיה מוסכם על כולם".


חיים כהן (צילום: יעקב כהן)

חיים כהן (צילום: יעקב כהן)


למרות דבריו אלה של כהן, עדיין לא ברור איך תצביע סיעת 'ש"ס' בדיון המיוחד מחר. סגן ראש העיר חיים כהן צפוי להמליץ מחר ליו"ר הסיעה בירושלים מ"מ וסגן ראש העיר צביקה כהן, לתמוך בבקשה של חביליו, ולאחר מכן יתקיים דיון אצל חברי הסיעה כיצד להצביע.

כהן מציין כי "אני בדעה שלא צריך לאשר את התוכנית כרגע וזה מה שאני אמליץ עליו. יש פעמים שאני מצליח ויש פעמים שלא. זה גם תלוי בעד כמה יטיל ראש העיר את כל כובד משקלו. אם ראש העיר יעמוד בכל הכוח מאחורי הדבר הזה – הוא יפנה לסיעה ויבקש לעמוד לצידו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוני

    לא "התנגדות, ולא עזה" של התושבים, תושבי האזור מתחננים ומבקשים הקמת הגשר וכביש הברך, שכידוע לא יפגע בכלל בפארק המסילה, רק טוב ייצא מזה הנגשה ושחרור השכונה מפקקים, הגיע הזמן…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר