מנהרת אשר ווינר (שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)
מנהרת אשר ווינר (שי שחר, באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)

הבשורה התחבורתית של דרום ירושלים: מנהרת אשר ווינר נפתחת לתנועה

אחרי שנים של עבודות, פקקים ואינספור שינויים בהסדרי התנועה - המנהרה שמחברת את תלפיות עם ארמון הנציב, הר חומה וג'בל מוכבאר סוף-סוף נפתחת לתנועה. הנה כל הפרטים על המנהרה שאורכה כ-300 מטרים בלבד

פורסם בתאריך: 10.9.23 16:09

שנים ארוכות של חפירות, עבודות מעל ומתחת לפני הקרקע, שינויים בהסדרי התנועה ופקקים אינסופיים – היום, ראשון (10.9.2023) תפתח לתנועה ההפרדה המפלסית ברחוב 'אשר ווינר' – אשר מחברת בין תלפיות לארמון הנציב, להר חומה ולג'בל מוכבאר – ואמורה להקל על עומסי התנועה ולהביא תחבורתית גדולה לשכונות בדרום ירושלים.

ההפרדה המפלסית, או בשמה הקליט מעט יותר 'מנהרת אשר ווינר', אמורה לאפשר מעבר אל ומשכונות הר חומה, ארמון הנציב ואפילו ארנונה מבלי לעבור בצומת העמוס של דרך חברון-משה ברעם. בהמשך, עם סלילת קו הרכבת הקלה על דרך חברון – ההפרדה המפלסית תאפשר תנועה מהירה יותר של הרכבת הקלה.

"ההפרדה נועדה לתת לכלי רכב החוצים ממזרח למערב אפשרות להימנע ממפגש הדרכים בצומת הרחובות אשר וינר ודרך חברון, ציר מרכזי ועמוס תנועתית, בדגש על כל הרחבת שכונות המגורים, שנבנית בימים אלה ומעמיסה אף היא על האזור", מציינים בעיריית ירושלים ובמשרד התחבורה. "כעת הנסיעה במנהרה מהווה פתרון תחבורתי ותאפשר נסיעה ללא עצירה בצומת כפי שהיה עד כה. זהו שינוי תחבורתי משמעותי, שאת השפעותיו ניתן יהיה לראות כבר בימים הקרובים".

כאמור, העבודות על 'מנהרת אשר ווינר' נמשכו מספר שנים, והפרויקט הושלם לאחר עבודות חציבה, סלילה ופיתוח אזורי, כלל בניית תשתיות מורכבות והתקנת מערכות מתקדמות. אורכה של המנהרה הינו כ-300 מטרים והיא מספקת שני נתיבי נסיעה לכל כיוון.

"פרויקט ההפרדה יסייע גם עכשיו להפחית עומסי תנועה הנוצרים כתוצאה מעבודות הקו הכחול שכבר החלו להתבצע, ובהמשך יסייע במהלך ביצוע העבודות שיימשכו בשנים הבאות", מציינים בעירייה ובמשרד התחבורה.

 

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "ירושלים נערכת לעידן החדש של רשת הקווים המלאה של הרכבת הקלה בירושלים, אשר היתה הראשונה מכל ערי ישראל בהקמת מערכת הסעת המונים מתקדמת, ותהיה הראשונה לכסות את כל העיר ברשת קווים יעילה ומהירה, עוד לפני סוף העשור הנוכחי. המנהרה שנפתחה השבוע תשתלב במערך התנועה החדש, ובמקביל תביא הקלה גדולה לכל תושבי השכונות הדרומיות של ירושלים. ברכותי לכל תושבי האזור".

ראש העיר משה ליאון: "מיזם ההפרדה המפלסית באשר וינר הוא פרויקט תחבורתי חשוב שיסייע בהקלת עומסי התנועה בדרום ירושלים וכחלק מהעתיד התחבורתי החדש של העיר, עם הקמת הקו הכחול. המנהרה החדשה תאפשר לכלי רכב לעבור בצורה חלקה ויעילה יותר, ותשפר את הנגישות לבין השכונות. מיזם זה הוא נדבך נוסף במאמצי עיריית ירושלים לשפר את איכות החיים של תושבי העיר. הפרדה זו תאפשר לתושבי העיר להגיע ליעדם במהירות ובקלות רבה יותר".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר שנפתחה השבוע, היא שלב נוסף בשדרוג תשתית הכבישים בירושלים והתאמתה לקווים העתידיים של הרכבת הקלה. הפרויקט יביא להקלה מיידית לכל מי שמתגורר, עובד או עובר בשכונות הדרומיות של העיר, ועם פתיחת הקו הכחול של הרכבת הקלה היא תאפשר תנועה זורמת ללא הפרעה, הן ברכבת והן ברכב הפרטי. משרד התחבורה ממשיך בעשייה לרווחת כלל תושבי ישראל".

גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים: "ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר מהווה היערכות תנועתית לקראת הקו הכחול העתידי שיפעל בדרך חברון ויעבור מעל המנהרה. בנוסף, ההפרדה המפלסית מאפשרת פתרון מיידי להקלה בעומסי התנועה הרבים שבאזור, וזאת בייחוד בתקופת זמן זו שישנן עבודות לבניית הקו הכחול שהחלו כבר בביצוע, ועוד עבודות שימשכו בשנים הקרובות. אני מברך על סיום פרויקט מרשים נוסף שמצטרף לרשימת הפרויקטים התשתיתיים של החברה, שמביאים לשינוי תחבורתי בירושלים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הנאשם לכלא

    שטויות, מאחר ויש רמזורים לפני ואחרי זה רק יעביר את הפקקים טיפה קדימה ואחורה ואז גם המנהרה תיסתם… עוד כבישים ונתיבים לא יעזרו במיגור הפקקים, מאחר ואי אפשר למגר אותם בדרך הזאת, אלא רק בדרך של שיפור התחבורה הציבורית. חבל על הכסף שהשקיעו במנהרה הזאת, או לחלופין שיעשו נתיב אחד ממנה כנת"צ ואז מי שיבחר לנסוע בתחב"צ ירוויח.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר