מפגן התמיכה בבית המשפט העליון (צילום: דוברות המשטרה)
מפגן התמיכה בבית המשפט העליון (צילום: דוברות המשטרה)

הערב – אלפים רבים במפגן תמיכה בבית המשפט העליון. כביש בגין נחסם לזמן קצר

במהלך מפגן התמיכה, שהתקיים לקראת הדיונים בבג"ץ נגד חוקי הרפורמה/המהפכה המשפטית, ניסו קומץ מפגינים לחסום לתנועה את ציר בגין - משטרת ירושלים פינתה אותו בתוך דקות ספורות. בנוסף - נעצרה מפגינה שהדליקה אבוקות

פורסם בתאריך: 11.9.23 07:56

עדכון אחרון: 11.9.23 20:38

אלפים, אולי רבבות, התאספו הערב, שני, בכיכר אגרנט למפגן תמיכה בבית המשפט העליון, זאת רגע לפני הדיונים המכריעים בבג"ץ בעניין חוקי הרפורמה/המהפכה המשפטית.

ממשטרת ירושלים נמסר: "החל משעות אחר הצהריים, שוטרי מחוז ירושלים פועלים לאבטח ולאפשר את חופש המחאה למשתתפי המחאה ליד בימ״ש העליון בירושלים. מיד עם תחילת המחאה, מספר מוחים הדליקו אבוקות בניגוד לחוק. בפעילות בלשי המשטרה, נעצרה אישה בחשד שהדליקה אבוקה. בתיקה נתפסו אבוקות נוספות".

במשטרה מתייחסים גם לחסימה של כביש בגין ומציינים כי "עשרות מוחים התפרצו לכביש בגין בירושלים וחסמו אותו לזמן קצר ובכך הפרו את הסדר תוך סיכון שלהם ושל ציבור משתמשי הדרך. כוחות משטרה הגיבו במהירות ופעלו לפינויים מהכביש בתוך דקות בודדות והציר נפתח לתנועה מלאה".

במקביל להפגנה, תושבים רבים דיווחו במהלך הערב על עומסי תנועה כבדים בצירים רבים בירושלים – בהם אזור הכניסה לעיר, כביש בגין לכיוון רמות, שדרות הרצל לכיוון היציאה מהעיר ,אזור גבעת מרדכי, ניות ועזה. בנוסף, גם בגילה ובהר חומה פקוק – אך לא בטוח שיש קשר להפגנה שמתקיימת הערב.

 

 

לקראת ההפגנה – משטרת ירושלים סגרה צירים רבים לתנועת כלי רכב באזור ההפגנה – סביבות בית המשפט העליון – אבל במקביל ייחסמו לתנועה צירים רבים בסמוך לבית ראש הממשלה ברחוב עזה.

השינויים בהסדרי התנועה (החל מהשעה 16:00):

– רחוב אליעזר קפלן וזוסמן יחסמו בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד שדרות רבין.
– רחוב שדרות רבין יחסם בקטע בין רחוב לורך ועד רחוב רוטשילד.
– רחוב הנשיא השישי יחסם בקטע בין צומת שערי משפט ועד שדרות רבין.
– רחוב רוטשילד יחסם בקטע בין שדרות יצחק רבין ועד משכן הכנסת.
– רחוב עזה יחסם בקטע בין רחוב הזז ועד ארלוזרוב.
– רחוב מטודלה יחסם בקטע בין רחוב הארי ועד רחוב סעדיה גאון.
– רחוב בן צבי יחסם בקטע בין שדרות יצחק רבין ועד צומת רחוב רופין.
– רחוב רמב"ן יחסם בקטע בין כיכר ריבלין ועד רחוב ארלוזרוב.

יצוין כי במוסדות חינוך שונים ברחבי העיר דחו אסיפות הורים שהיו אמורות להתקיים הערב בשל המחאה. הדחייה הגיעה בעקבות בקשות שונות של הורים שחששו להיתקע בפקקים ובעומסי התנועה שעשויים להיווצר בשל סגירת הכבישים, כאשר היו גם הורים שביקשו את הדחייה כדי להשתתף בהפגנה עצמה.

במשטרה, חשוב לציין, נערכים לתרחישים שונים וצפויה פריסת כוחות רבים באזור ההפגנה ובסמוך לצירים מרכזיים בירושלים. כך למשל, כלקח הנלמד מההפגנה לפני מספר חודשים, צפויה היערכות גדולה למניעת חסימה של כביש בגין. כמו כן, ישנה היערכות למניעת חסימת הכניסה והיציאה מירושלים.

במשטרה מסכמים ואומרים: "נציין כי בעקבות המחאות, ייתכן וייחסמו רחובות נוספים וייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים. שוטרים הפרוסים בחסימות ובאזורם, יפעלו ככל הניתן לאפשר שמירת מרקם חיים לכלל הציבור. ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים בחסימות ולבחור מראש בדרכים חלופיות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אוביק

    רפורמה ולא מהפכה
    תפסיקו לתווך את העיוות…
    לא בקפלן ירושלים בבקשה!!!!!

  2. ישראל

    זבלים כל המפגינים מימין ומשמאל!!!
    מה אשם הבן שלי הלומד בחינוך מיוחד, שנתקע שעות בפקקים עם עשרה ילדים אוטיסטים ברכב בחום, בלי אוכל, וצעקות סבל… רק אנשים רשעים יכולים לעשות דבר כזה, ומי שאחראי על ההפגנות האלו איחוליי שיהיה לו בן כמו שיש לי אולי ילמד להתנהג אחרת!!
    כאילו שההפגנות מועילות, רק נזקים אתם עושים, האמת חייבת להאמר גם אם היא קשה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר