יערה שילה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), אדיר שוורץ, מרים סלע, אריאל בזיז, נועם שלום, אייל השקס (צילומים: שרון גבאי)
יערה שילה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), אדיר שוורץ, מרים סלע, אריאל בזיז, נועם שלום, איל השקס (צילומים: שרון גבאי)

הרבה מאוד פרצופים חדשים: היכרות עם רשימת 'התעוררות' לבחירות 2023

השדרה המרכזית של התעוררות, זו שהביא 7 מנדטים בבחירות הקודמות, התחלפה. הנה הפנים החדשות

פורסם בתאריך: 14.9.23 19:46

סיעת 'התעוררות' חשפה השבוע את הרשימה של התנועה לבחירות אוקטובר 2023 – זוהי רשימה חדשה ושונה לגמרי מזו שהיתה להתעוררות במערכות הבחירות הקודמות. הדור הישן, המייסד, עזב – וכעת מדובר על חבורה חדשה, שרק 2 חברים בה שימשו כחברי מועצת העירייה בקדנציה החולפת, וגם הם כחלק מרוטציה. הרשימה כוללת 11 ירושלמים, צעירים, חילונים, דתיים, בעלי דעות שונות ומגוונות.

אז הנה היכרות עם השישיה הראשונה של התעוררות:

1. אדיר שוורץ

יו"ר התעוררות, בן 29, נשוי לשירה, יועץ אסטרטגי לעמותות במהלכי גיוס תרומות
עשייה – בשנת 2011, ייסד את ליגת השכונות לבנות מטעם הפועל ירושלים, מכהן כיו"ר וועדת הביקורת העירונית. ניהל מאבקים למען ירושלים, ביניהם ביטול המכרז בגן השושנים שמחייב לסגור בשבת, צמצום הבירוקרטיה בתשלומי ארנונה ושמירה על טוהר המידות וכספי ציבור.

אני מאמין ב"ירושלים שיש בה מקום לכל אחד וכל אחת, מכלל האוכלוסיות, כולל כולם. ירושלים משגשגת ופורחת, שהחברים ובני המשפחה שלנו שעזבו אותה חוזרים אליה בראש מורם ושמחה גדולה. ירושלים ציונית, שהיא בירתנו ומושא גאוותנו במלוא מובן המילה".

ציטוט – "הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה טּוֹב וּמָה יְהוָה דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ כִּי אִם עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלֹהֶיךָ".


אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)

אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)


2. מרים סלע

סגנית יו"ר, בת 32, בת זוג של חיים ואמא של כליל וגוני
עשייה – בשנת 2012 ייסדה את קואופרטיב המדיה הירושלמי 'Co.Media', הקימה וניהלה קהילות מקצועיות בעמותת 'רוח חדשה' וניהלה את מחלקת המדיה של עיריית ירושלים. ניהלה מיזם לאומי של קהילות דיגיטליות לצמצום פערים בקרב אוכלוסיות שונות בעיר. שימשה כיועצת מקצועית בכירה לשר התקשורת יועז הנדל.

אני מאמינה ב"ירושלים שחייבת להישאר פתוחה לכולן ולכולם, ירושלים היא עיר הנצח והעיר היחידה שלא חולקה לשבטים".

ציטוט – "שאלו שלום ירושלם, ישליו אהביך, יהי שלום בחילך, שלוה בארמנותיך, למען אחי ורעי אדברה-נא שלום בך, למען בית ה' אלהינו, אבקשה טוב לך" (תהלים קכ"ב, ו-ח).


מרים סלע צילום שרון גבאי

מרים סלע (צילום: שרון גבאי)


3. אריאל בזיז

בן 28, נשוי, ראש המטה של 'המחנה הממלכתי' בירושלים ונציגה ברשימה
עשייה – ממובילי חמ״ל הקורונה שהובילה 'התעוררות' יחד עם עמותת ״לב אחד״, שתפעל מאות מתנדבים ושנתן מענה רווחה לאלפי ירושלמים. יזם והוביל את פרויקט המקררים החברתיים, ״הפריג׳ידר״. מיוזמי ומובילי ארגון ״חלאס להדרת נשים בירושלים״ למאבק כנגד הדרת נשים במרחב הציבורי.

אני מאמין ש"ירושלים יכולה וצריכה לנצל ולתעל את מרכיב האוכלוסייה הייחודית בעולם, שמכילה אנשים מכל המגזרים ומכל הדתות, דרך בניית גשרים בין האוכלוסיות והמגזרים, דרך עידוד תעסוקה, דרך קידום התודעה שחיים משותפים בין דתיים, מסורתיים וחילונים – כל אלו הם יתרון שיכול להוות דוגמה למדינת ישראל כולה. 'ירושלים של כולם' היא לא סיסמה ריקה מתוכן. היא דרך החיים היחידה במציאות הקיימת".

ציטוט – ״איש ירושלים אני״ (יהודה עמיחי)


אריאל בזיז (צילום: שרון גבאי)

אריאל בזיז (צילום: שרון גבאי)


 

 

4. יערה שילה

חברת מועצת העירייה, בת 52, נשואה לאלחנן ואמא ל 4: אביתר, לילך, איתן, וארז. מומחית בגיל הרך ומרצה במכללת אפרתה, במכללת הרצוג ובאוניברסיטה העברית
עשייה – ממובילות המאבק ללקיחת אחריות ממשלתית על גילאי לידה עד 3. מייסדת קבוצת חינוך מלידה, זוכת פרס 'לובנר' מטעם אוניברסיטת בן גוריון לפעילים חברתיים מצטיינים ופעילה בכנסת בוועדות לזכויות הילד, ועדת הרווחה וועדת חינוך.

אני מאמינה ש"השקעה בחינוך היא המפתח לעיצוב עתידה של ירושלים כעיר משגשגת המהווה מקור השראה לעולם כולו. השקעה בחינוך מגיל צעיר תוביל לחברה בריאה ואחראית.

ציטוט – "ילד אחד, מורה אחד, ספר אחד, עט אחד – יכולים לשנות את העולם" (מלאלה יוספזאי, פעילת זכויות לנערות בפקיסטן).


יערה שילה (צילום: שרון גבאי)

יערה שילה (צילום: שרון גבאי)


5. איל השקס

בן 32, נשוי לעמיה, כלכלן ומנהל פרויקטים בחברה בינלאומית מובילה לייעוץ אסטרטגי
עשייה – מחבר דוח 'כלכלת ירושלים: הדרך לשגשוג' והספר 'גשרי הכלכלה: ההזדמנויות החדשות במזרח התיכון' (הוצאת מטר). רס״ן במיל׳, אחרי תשע שנות שירות משמעותי באמ"ן במסגרת תוכנית "חבצלות".

אני מאמין ב"ירושלים משגשגת: ירושלים שקל למצוא בה תעסוקה עם משכורות גבוהות, שמסבירה פנים לכל האוכלוסיות ולכל הגילאים, שיש בה עירוניות שוקקת והתושבים נהנים בה ממערכת תחבורה מפותחת. אני מאמין בכל ליבי שהחלום עוד אפשרי – שרטטתי דרכים מעשיות להגשמת החלום בדוח 'כלכלת ירושלים' שחיברתי, ובכוונתי לרתום את יכולותיי, לתכנן ולבצע כדי לממש את הרעיונות הללו לטובת העיר כולה".

ציטוט – "לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָה לִגְמוֹר, וְלֹא אַתָּה בֶן חוֹרִין לִבָּטֵל מִמֶּנָּה" (פרקי אבות).


איל השקס צילום שרון גבאי

איל השקס צילום שרון גבאי


6. נועה שלום

בת 26, פעילה חברתית בירושלים, קצינה במיל' ב-8200, יועצת פרלמנטרית ופוליטית בכנסת. נציגת 'המחנה הממלכתי'
עשייה – הובלת המטה הגאה של התעוררות, יוזמת 'חוזה השכירות ההוגן', יוזמת הפרויקט מיניבוס הסופ"שבת של התעוררות, יזמה והובילה את אמנת הכבוד ההדדית, מטעם מועצת ההסכמות הירושלמית של הקונגרס הישראלי וקידמה את חקיקת החוק היחיד שעבר בשנים האחרונות בכנסת שנוגע למאבק על זכויות הקהילה הגאה בישראל – איסור להט"בופוביה בספורט.

אני מאמינה ש"מה שקורה בירושלים משפיע על כל מדינת ישראל, ולכן אסור לנו לוותר עליה. זה הבית שלי כל חיי, עוד מהילדות בקרית היובל, וגם כיום, כאישה צעירה, חילונית, להט"בית. בתרבות פוליטית שעובדת ביחד, למרות ההבדלים בנינו, נוכל להצמיח את העיר הזו למקום שבו לחברים ולחברות שלי יהיה עתיד. נוכל ליצור ירושלים של כולם.ן".

ציטוט – "נשים שייכות לכל המקומות שבהם מתקבלות החלטות" (רות ביידר גינסבורג).


נועם שלום (צילום: שרון גבאי)

נועם שלום (צילום: שרון גבאי)


עוד ברשימה:
אינגה גל מדורסקי.
הרב יאיר פארן.
מוריה רודל סילפן.
מעיין סומניאק מור.
אבי בן ז׳נו.


חברי סיעת התעוררות לבחירות 2023 (צילום: אסי אפרתי)

חברי סיעת התעוררות לבחירות 2023 (צילום: אסי אפרתי)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר