הנפילה ביישוב הסמוך לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
הנפילה ביישוב הסמוך לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות המלחמה: היום, ראשון, אין לימודים בירושלים ובכלל הארץ; אירועי ההקפות בוטלו

מתקפת הפתע הלילה על ישראל: החל משעות הבוקר - אזעקות בירושלים והסביבה, טיל נפל במבשרת ציון; ראש העיר הנחה על פתיחת המקלטים; משרד החינוך הודיע - לא יתקיימו לימודים בכל הארץ, כולל במסגרות החינוך המיוחד; בשל הנחיות פיקוד העורף על איסור התקהלויות - אירועי ההקפות הלילה יבוטלו

פורסם בתאריך: 7.10.23 08:45

עדכון אחרון: 7.10.23 17:12

הלחימה ביישובי הדרום נמשכת גם בשעה זו במלוא עוזה, כשכוחות צה"ל מנסים לכבוש מחדש יישובים שהלכה למעשה נכבשו על ידי החמאס. בשל הלחימה, ולאחר שמשעות הבוקר שוגרו לעבר ישראל למעלה מ-2,000 רקטות, במשרד החינוך החליטו כי לא יתקיימו מחר, ראשון (8.10.2023) לימודים בכל רחבי הארץ, כולל במסגרות החינוך המיוחד.

בהמשך צפוי משרד החינוך ומינהל החינוך בעיריית ירושלים הודעות באשר ללימודים מהבית עבור תלמידי ירושלים והסביבה (ובכלל).

יצוין כי ההחלטה מגיעה בעקבות המגבלות שהטיל פיקוד העורף על התקהלויות במרחב של כ-80 ק"מ מרצועת עזה – לא יותר מ-10 אנשים בשטח פתוח ולא יותר מ-50 איש בשטח סגור. לפיכך ההחלטה היתה שלא לקיים לימודים ביישובים ובערים שבתחום הזה. משרד החינוך החליט להחריב את ההחלטה לכלל הארץ.

בשל המגבלות הללו – אירועי ההקפות השניות שתוכננו להתקיים הערב בשכונות ירושלים, בכותל המערבי ובמקומות נוספים – צפויים להתבטל. הנחייה רשמית בנושא עדיין לא יצאה – אך קשה לראות איך ניתן לקיים אירועים המוניים תחת המגבלות ותחת המצב הקשה של הלחימה ביישובי הדרום.

***

הדיווחים מהדרום מדברים על מאות פצועים והרוגים, ועל כן במד"א מבקשים מהציבור להגיע לתרום דם. הקריאה לתרומות דם הביאה למראות של אחדות בירושלים, כאשר בתחנת מד"א ברחוב המ"ג ברוממה נצפו תורמים מכל הגילאים ומכל המגזרים – כולל מראות מרגשים של מתפללים עם טלית, בני נוער, מבוגרים ועוד.

 

 

***10:14***

לאחר הערכת מצב שהתקיימה בדקות האחרונות בחמ"ל עיריית ירושלים בנוכחות נציגי משטרת ישראל, פקע"ר ובכירי העירייה, החליט ראש העיר ירושלים, משה ליאון על פתיחת המקלטים בעיר.

ברגעים אלה כל המקלטים בעיר נפתחים. לבירור המקלט הקרוב לביתכם》》 https://www.jerusalem.muni.il/he/residents/security/shelters/.

המוקד העירוני תוגבר. לכל פניה אפשר לפנות בטלפון ל106.

הנחיות פיקוד העורף:
בקבלת התרעה על ירי רקטות יש להיכנס למרחב המוגן על פי הזמן העומד לרשותינו ולהמתין 10 דקות.

***9:56***

שוטרי מחוז ירושלים הוזעקו אל להרי ירושלים בישוב סמוך לירושלים בעקבות נפילת רקטה ברחוב. כתוצאה מכך, נגרם נזק למספר מבנים סמוכים ללא נפגעים בגוף. חבלני המשטרה בזירה מטפלים בפריט.

במשטרה מבקשים להזכיר: "בכל מקרה חריג, יש לחייג אל מוקד 100, מוקד החירום של משטרת ישראל. משמעת אזרחית- מצילה חיים".

***8:57***

אזעקה נוספת בדרום ירושלים. גם הפעם נשמעו קולות פיצוץ לאחר מכן – ככל הנראה יירוטים מוצלחים.

המלחמה בעזה הגיעה גם לירושלים: בסביבות השעה 8:15 נשמעה אזעקה בחלק מירושלים. כדקה מאוחר יותר, כך על פי דיווח של תושבים, נשמעו קולות פיצוץ – ככל הנראה של יירוט של מערכת כיפת ברזל.

בשלב זה לא ידוע על נפילות בירושלים או בסביבה, אך כאמור – הדי פיצוצים של יירוטים מוצלחים נשמעו היטב בשכונות בדרום העיר וכך גם באזור בית שמש,  עמק האלה ויישובי מטה יהודה.

כידוע, האזעקה בירושלים הגיעה אחרי בוקר איום ואדום באזור הדרום. מאות רקטות שוגרו החל מהשעה 7:00 בבוקר ליישובי הדרום ובנוסף נרשמו דיווחים על חדירת עשרות מחבלים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גלי

    בביהכ"נ המרכזי לשכונת רמות-פולין והאזור ,,אהל יוסף" התאספו הערב כ- 1000 איש (ליטאים,נטורי קרתא, ספרדים חסידים) כולל נשים בעזרת הנשים בקומה המרכזית לעצרת תפילה וזעקה עקב המצב, לרבים נוספים לא היה מקום בין כתלי ביהכ"נ והצטרפו הן בקומות הנוספות והן מחוץ לכתלי ביהכ"נ.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר