מדפים ריקים בסופרים (צילומים: דניאל, חגית הורנשטיין, נועם)
מדפים ריקים בסופרים (צילומים: דניאל, חגית הורנשטיין, נועם)

בעקבות הודעת פיקוד העורף: הירושלמים רוקנו מדפים בסופרים; שופרסל מגבילה רכישת מוצרי בסיס

פיקוד העורף ביקש אתמול להיערך ל-72 שעות במרחבים מוגנים, וגם לאחר שיצא תיקון והבהרה - פשטו תושבי העיר על רשתות השיווק וקנו מכל הבא ליד. המים המינרליים נעלמו מהמדפים, המקררים מתרוקנים, מוצרי עוף חסרים והתורים בקופות מתארכים

פורסם בתאריך: 10.10.23 11:57

פאניקה מיותרת או היערכות חיונית? תשובה חד משמעית אין וכנראה שלא תהיה – אבל השורה התחתונה היא שמדפים בסופרים מתרוקנים.

על רקע זה, הבוקר, שלישי, הודיעה רשת 'שופרסל' כי היא מגבילה רכישת מוצרי מזון בסיסים כדי לעמוד בביקושים הרבים וכדי לספק סחורה לכל דורש.

המוצרים שתוגבל רכישתם:
מים מינרליים – עד 2 שישיות של 1.5 ליטר ללקוח
ביצים – עד 2 תבניות של 12 יחידות או תבנית אחת של 30 יחידות
חלב מפוקח – עד 3 יחידות ללקוח
לחם מפוקח – עד 2 יחידות ללקוח


מדפי מים ריקים (צילום: דניאל)

מדפי מים ריקים (צילום: דניאל)


ההגבלות הללו של שופרסל מגיעות, כאמור, לאחר התנפלות של הירושלמים (ובכלל הארץ) על רשתות השיווק. הסיבה: אתמול, שני, פרסם פיקוד העורף הודעה שבה הוא מבקש מהציבור להיערך לשהות של 72 שעות במרחבים המוגנים. היערכות שכוללת הצטיידות בבקבוקי מים, במוצרי מזון יבשים, בבטריות ועוד.

התוצאה, כאמור, הסתערות של תושבי ירושלים (ובכלל) על רשתות השיווק. גם הודעת הבהרה שיצאה כשעה מאוחר יותר, ובה הובהר שאין שינוי בהנחייות אלא מדובר היה על היערכות מקדימה – התורים בסופרים הלכו והתארכו והמדפים התרקונו. כך למשל, במקומות רבים תתקשו לאתר בקבוקי מים מינרליים שגם הסודה לסוגיו נעלם.


מדפי ירקות ריקים (צילום: נועם)

מדפי ירקות ריקים (צילום: נועם)


 

 

בסופרים מסוימים היו מדפי הירקות ריקים. זה קרה גם בשל מחסור גדול בעובדים אבל גם בשל העמסה על העגלות. הלאה – למקררים של מוצרי החלב, שגם קודם לכן סבלו מחוסרים מסוימים – גם הם התרוקנו אתמול בלילה וגם הבוקר, לאחר שמולאו, לא ניתן היה למצוא מוצרים רבים.


מקרר חלב ריק (צילום: חגית הורנשטיין)

מקרר חלב ריק (צילום: חגית הורנשטיין)


ההתנפלות הזו, כמעט מיותר לציין, הובילה גם לתורים גדולים בקופות. בסופרים מסוימים נכתב כי בשל מחסור ישנה הגבלה על מספר חבילות הביצים שניתן לרכוש – אבל אתמול המדפים היו ריקים. "כשאומרים לאזרים שיש מחסור במשהו – כולם מיד לוקחים כפול ממה שהם צריכים ובלי סיבה ממשית", אמר ל"כל העיר" מנהל משמרת באחד הסופרים. "התוצאה הסופית היא הפוכה, וחבל".


מקרר עוף ריק (צילום: חגית הורנשטיין)

מקרר עוף ריק (צילום: חגית הורנשטיין)


במדפי השימורים ניתן למצוא את המוצרים היקרים יותר, אלו המיובאים, כמו עגבניות משומרות וטונה שמחירה כפול ויותר מהטונה של החברות המקומיות. בקצבייה ניתן למצוא בשר אדום, אבל עופות ומוצריו, כמו כבדים, לבבות ואפילו שניצלים, קיים מחסור.

וזה כמובן לפני שהזכרנו ודיברנו על המחסור בעובדים. מחסור בשגינו ביקש איל המרכולים הירושלמי רמי לוי עובדים חדשים ומתנדבים שימלאו את החסר. לוי ספג ביקורת על הפנייה למתנדבים, ומיד הדגיש כי אלו שמגיעים בהתנדבות לא מוכנים לקבל שכר – והבהיר כי הוא תורם את שכרם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמית

    אצלנו העלו את המחירים גנבים מגעילים מנצלים את ההזדמנות בושה וחרפה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר