מעצר חשודים בהסתה בפסגת זאב, פעילות המשטרה ברחבי ירושלים, חמ"ל התודעה של משטרת ירושלים (צילומים: דוברות המשטרה)
מעצר חשודים בהסתה בפסגת זאב, פעילות המשטרה ברחבי ירושלים, חמ"ל התודעה של משטרת ירושלים (צילומים: דוברות המשטרה)

מאז תחילת המלחמה בדרום: 13 תושבי מזרח ירושלים נעצרו בחשד להסתה או תמיכה בטרור

לצד ההיערכות המבצעית המוגברת, משטרת ירושלים פועלת גם ברמה התודעתית ונלחמת בהסתה לטרור ולאימות ברחובות מזרח העיר וברשתות החברתיות

פורסם בתאריך: 10.10.23 13:16

במסגדים, ברחובות ובעיקר ברשתות חברתיות: מאז תחילת המלחמה בדרום, משטרת ירושלים פועלת בכוננות שיא ובהיערכות מוגברת כדי למנוע התפרעויות בשכונות מזרח העיר, במניעת חיכוכים בין אוכלוסיות ובעצירת מתפרעים ומפגעים פונציאלים. זירה מרכזית נוספת שבה פועלת משטרת ירושלים היא הזירה התודעתית – מלחמה בלתי מתפשרת בהסתה לטרור ולאלימות – בכל המרחבים.

במשטרה מציינים כי "בהתאם להנחית מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, צוות חמ"ל הניטור והתודעה של משטרת ישראל במחוז ירושלים וכלל יחידות מחוז ירושלים, פועלים לאיתור פרסומים רבים ברשתות החברתיות השונות בהם תכנים המסיתים לטרור ולאלימות, וגילויי אהדה למעשיו הרצחניים של ארגון הטרור 'חמאס' בימים האחרונים. מיד עם איתורם של תכנים אלו ולאחר בחינתם המקצועית בדבר חשד לקיום עבירה, בוצעו פעולות לאיתור החשודים במעשה והם נעצרו".


חמ"ל התודעה של משטרת ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

חמ"ל התודעה של משטרת ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


כך למשל, אמש, שני (9.10), נעצר חשוד, בשנות ה-40 ממ.פ שועפאט, שהסית וכרז במסגד למתפללים, להתנגד לרשויות מדינת ישראל וכרז דיברי הסתה ותמיכה במעשיו הרצחניים של ארגון טרור חמאס. לאחר חקירתו בימ"ר ירושלים הוא יובא היום (שלישי, 10.10) להארכת מעצר בבית משפט השלום.

באירוע אחר, נוטרו על ידי שוטרי מחוז ירושלים, פירסומים ברשתות החברתיות של 2 חשודים בשנות ה-20 לחייהם תושבי עיסאוויה. אחד החשודים מצולם בסרטון עם חפץ הנחזה כאמצעי לחימה כשברקע נשמע שיר עם דברי הסתה כנגד מדינת ישראל ודברי שבח והלל לפעילות הטרור הרצחנית של ה'חמאס'.



במקרה נוסף, נעצר חשוד שפירסם סרטון הסתה של פעילי 'חמאס' בעת החדירה לישראל בדרום הארץ כשברקע נשמע סאונד הסתה כגון: "תשרוף אותם, שבור להם את הרגליים ותזדרז.. רווקים תתכוננו, יש הרבה בחורות יהודיות בשבי שנכנסו לעזה".

 

 

על פי המשטרה, במקרים אחרים, שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים, ניטרו בימים האחרונים מספר תיעודי הסתה ברשתות החברתות, ביניהם חשודה בשנות- 40 לחייה תושבת מזרח ירושלים, שפירסמה גילויי שמחה למעשיו הרצחניים של ה'חמאס' ודברי הסתה כגון: "אלוהים עשה שזה יהיה יום הכיבוש, בוקר של שחרור קרוב.. הסתובבו והרסו באדמה זו הייתה הבטחה שהתמלאה"… בחיפוש שנערך ברכבה, אותרו ונתפסו מסמכים עם דיברי הסתה, עידוד ותמיכה בארגוני טרור. היא נעצרה על ידי השוטרים והיום תובא לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרה.


פעילות משטרת ירושלים בימים האחרונים (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות משטרת ירושלים בימים האחרונים (צילום: דוברות המשטרה)


בנוסף, נעצרו על ידי שוטרי מרחב דוד, חלקם בסיוע והכוונה של מרכז השליטה של מרחב דוד (מבט 2000) 7 חשודים שחלקם נראו רוקדים והאחרים חילקו דברי מתיקה ברחוב, והביעו גילויי שמחה על המעשיים הרצחניים של ארגון טרור חמאס לפני מספר ימים.

זאת ועוד – בשעות הבוקר המאוחרות היום (שלישי), שוטרי תחנת לב הבירה עצרו בשכונת רמות בירושלים חשוד (18, תושב העיר העתיקה) שפירסם בימים האחרונים ברשת החברתית 'טיקטוק' דברי הסתה וגילויי שמחה לפעילות הרצחנית של 'חמאס'. הוא נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה בתחנת לב הבירה.


פעילות משטרת ירושלים בימים האחרונים (צילום: דוברות המשטרה) משטרה על הרכבת הקלה

פעילות משטרת ירושלים בימים האחרונים (צילום: דוברות המשטרה)


"משטרת ישראל תמשיך לפעול עם גופי הבטחון לאיתור וטיפול באותם מסיתים לאלימות ומעשי טרור ואלו המשבחים מעשים שכאלו במרחבי הרשת וברחוב, לאיתור וטיפול בחשודים בביצוע מעשי הסתה לאלימות וטרור", מדגישים במשטרה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר