חניון בצלאל החדש (צילום: עיריית ירושלים)
חניון בירושלים (צילום: עיריית ירושלים)

בבניינים, בבתי ספר וגם בחניונים: בזמן ירי טילים – כ-20 חניונים ישמשו כמקלטים

חרבות ברזל - היום ה-9: כ-170 מקלטים עירוניים פרוסים ברחבי העיר, 29 מקלטים פתוחים בבתי ספר וכעת עיריית ירושלים הכשירה כ-20 חניונים לטובת התגוננות מפני טילים, ביניהם חניון ספרא, השוקניון, בניין כלל והתחנה המרכזית. הרשימה המלאה בפנים

פורסם בתאריך: 15.10.23 15:27

יצאתם לסידורים או לעבודה ואזעקה תפסה אתכם במרחב הציבורי? עיריית ירושלים משמישה ומכשירה עוד ועוד שטחים ברחבי העיר שיכולים לשמש כמקלטים בזמן ירי טילים לכיוון ירושלים.

ברחבי העיר ישנם למעלה מ-170 מקלטים ציבוריים (בנוסף למקלטים בבניינים משותפים וממ"דים ביתיים), כאשר בשבוע שעבר התווספו אליהם עוד 29 מקלטים בבתי ספר בירושלים, שפתוחים לציבור בזמן אמת. בנוסף, בימים האחרונים הכשירה העירייה והשמישה למעלה מ-20 חניונים ברחבי ירושלים לטובת התגננות מפני ירי טילים.

רשימת החניונים הממוגנים:
חניון אורנים
חניון דויד ילין
חניון מאוחדת
חניון הגן הטכנולוגי
חניון בית יהב
חניון התחנה המרכזית
חניון בית בנית
חניון מגדלי ירושלים
חניון בית אביחי
חניון מלון עץ הזית
חניון חלונות ירושלים
חניון ספרא
חניון רג'ואן
חניון מרחב מוריה
חניון בניין כלל
חניון ירושלים זהב
חניון מסילת דויד
חניון שערי העיר
חניון שוקניון
חניון מגדל העיר
חניון לב תלפיות

בכיכר ספרא מציינים כי בימים הקרובים יוכשרו מרחבים מוגנים נוספים בחניונים ובמבני ציבור לטובת התושבים. לרשימה המלאה של המרחבים המוגנים בירושלים לחצו כאן.

***

בתוך כך, בעיריית ירושלים מסכמים את השבוע הראשון ללחימה ומצביעה על מספר צעדים שננקטו בהובלת ובהנחיית ראש העיר משה ליאון: כך למשל, הוקם צוות מיוחד הפועל למתן סיוע למשפחות הנעדרים בעיר וכן למשפחות אשר יקיריהן נהרגו באירועי הדמים. עובדות הרווחה מציעות למשפחות סיוע באמצעות תמיכה רגשית, חיבור למערכות בקהילה ולגורמים הרלבנטיים, סיוע במיצוי זכויות, ליווי וכל סיוע נוסף הנדרש לצרכים הייחודים של כל משפחה. ניתן לפנות בנושא למוקד הייעודי שמספרו: 02-5406971, בין השעות 8:00-17:00, או באמצעות המוקד העירוני (106) 24 שעות ביממה.

בנוסף, העירייה ממשיכה בסיוע לתושבי העיר בפינוי וניקוי מקלטים משותפים. בכיכר ספרא מציינים כי בשבוע החולף הוכשרו בסיוע העירייה כ-1,000 מקלטים משותפים.

בנוסף, בימים האחרונים נקלטו בירושלים כ-2,500 תושבים (והמספר הולך ועולה עם כל שעה שחולפת) מאזור הדרום אשר נאלצו לנטוש את בתיהם- ובחרו להגיע לירושלים. הם מתארחים ב-7 בתי מלון בעיר וזוכים לסיוע הן מאגפי העירייה השונים והן מרוח ההתנדבות של תושבי העיר, שממלאים ועונים על מרבית צרכי מפוני העוטף.

זאת ועוד – העירייה יזמה את פתיחתו של מוקד התנדבות, אשר מרכז פניות התנדבות לסיוע לאוכלוסייה נזקקת – משפחות, בודדים וקשישים. תושב המעוניין להתנדב, מוזמן לפנות למוקד העירוני 106 או למינהלים הקהילתיים באיזור מגוריו, אשר ירכזו את המידע ויוכלו לצוות את המתנדב. כמו כן, נפתחו שמרטפיות עבור ילדי הצוותים הרפואיים בעיר, במטרה לאפשר תמיכה להורים ומסגרת חינוכית לילדיהם בעת שהם נרתמים למשימות מצילות חיים.

פעילות חשובה אחרת היא ליווי משפחות ההרוגים מירושלים או כאלה שנקברים בירושלים. בשיתוף ביטוח לאומי ומשרד הפנים, העירייה מסייעת בארגון הלוויה ובמידת הצורך בהסעה, שתיה וכד'. עוד, מסייעת העירייה באמצעות אגף האכיפה והשיטור למשפחות האבלים באספקת ערכות אוהלים, כיסאות ושולחנות.

 

 

פעילויות נוספות של העירייה:

• העירייה מקיימת במהלך כל היממה, כולל בלילה, סיורים של צוותי אכיפה ושיטור בשכונות העיר להגברת הביטחון האישי.

• נעשתה פניה מרוכזת לכל המשפחות המגויסות לאיתור צרכים. עד כה, טופלו במינהלים הקהילתיים מעל 400 פניות שנענו על ידי מתנדבים מהשכונה (סיוע לילדים, סיוע בקניות).

• בהתאם לצרכים, ישנן יוזמות עצמאיות במינהלים הקהילתיים, כגון: סיוע למשפחות צמי"ד, פניה יזומה לאוכלוסיות במיקוד, תמיכה באוכלוסיות מבוגרות ובקשישים, תמיכה בנפגעי חרדה, יצירת קשר וליווי משפחות ההרוגים, החטופים והפצועים, וזאת בתיאום לשכת הרווחה.

• מפגשי זום למתן כלים להתמודדות עם מצבי חירום להורי ילדי צמי"ד, הפעלות והפגת מתח לילדים, התמודדות עם טראומה ובניית חוסן מנטלי לנוער, מפגשי תמיכה בגילאי 60+ ועוד.

• הגיל הרך: אגף בריאות הציבור בעיריית ירושלים התאים את מגוון המענים הקיימים על מנת לספק למשפחות עם ילדים בגיל הרך כלים, הכוונה, וויסות רגשי ותמיכה בהתנהלות עם המצב הקיים. התכנים עוסקים בסוגיות של חוסן, התמודדות עם דחק, חוסר וודאות וכו', ולהורים ניתנת האפשרות לשתף, לחלוק ולהתייעץ עם אנשי המקצוע. בין התוכניות: מעגלי שיח בזום לאימהות אחרי לידה, ייעוץ פרטני להורים לילדים בגיל הרך בזום או בטלפון מערך סיוע רגשי לנשים בדיכאון אחרי לידה, הרצאות להורים בשיתוף השפ"ח (שירות פסיכולוגי חינוכי), ויחידת ההורות במנח"י, בנושא התמודדות ושיח עם הילדים, פעילויות להורים ולילדים בזום ועוד. כמו כן, אחיות ועובדות סוציאליות יוצרות קשר יזום עם אימהות בסיכון, מתעניינות בשלומן ומציעות להן את מערכת התמיכה הקיימת.

• אוכלוסיות מיוחדות: במחלקת שיקום באגף הרווחה בעיריית ירושלים מקיימים הצוותים המקצועיים קשר רציף עם אוכלוסיות עם מוגבלות ובני משפחותיהם ומציעים להם לקחת חלק במפגשים קבוצתיים המאפשרים לחלוק, לשתף ולהתחזק ביחד. כמו כן, מקיימים הצוותים מפגשים פרטניים במחלקות לאנשים עם מוגבלויות, עבור מקבלי שירות הזקוקים להנגשת מידע, לתמיכה אישית ולקבלת כלים להתמודדות עם המצב. מדי יום, מתקיימים מפגשים חווייתיים ייחודים בזום עבור ילדים עם מוגבלות ואחיהם, הכוללים הפעלות באמצעות מוסיקה, פנטומימה וכו', ומתקיימות הרצאות המוקדשות להתמודדות בשעת חירום עבור בני משפחה בהם ילד או בוגר עם מוגבלות.

• נוער מתגייס להסברה: עיריית ירושלים קוראת לבני נוער להצטרף למערך החוסן וההסברה. ביום חמישי נערך מפגש גיוס לבני הנוער, במהלכו הוסבר איזה תוכן ניתן ליצור והועברה סדנה מקצועית עם מומחה רשתות וטיקטוק.

• העירייה ריכזה את נושא הצרכים המיוחדים ומחלקת שיקום בעיריית ירושלים ועמותת קשר ומקיימת מפגש זום להורים כל ערב בשעה 20:00. מדובר בזום מיוחד להורי צמי"ד, המעניק להם כלים להתמודדות במצבי חירום.

• מערך המתנדבים של עיריית ירושלים פועל במלוא הכוח: צריכים בייביסטר? שירותי קניות? תמיכה רגשית? טיול לגינה עם הילד? המתנדבים ברחבי העיר יגישו סיוע.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר