מעצר החשוד בדקירה (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר חשוד (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

שרו 'נובה, נובה אכבר נובה' ושוחררו בתנאים. ב-14:00 דיון הערעור במחוזי

שני תושבי מזרח ירושלים נעצרו בסוף השבוע לאחר ששרו 'נובה נובה אכבר נובה' בפני לקוחות בחנות נוחות בתחנת דלק בסמוך לירושלים, אולם הם שוחררו על ידי בית משפט השלום שקבעה כי "מדובר בעבירת ביטוי". המשטרה הגישה ערעור למחוזי והדיון צפוי להתקיים בשעה 14:00. בחברת דלק ישראל ציינו כי השניים פוטרו

פורסם בתאריך: 22.10.23 12:31

היום, ראשון, בשעה 14:00 צפוי להתקיים בבית המשפט המחוזי דיון בערעור שהגישה משטרת ירושלים על שחרורם בתנאים של שני חשודים בהסתה ובהבעת גילויי שמחה לבטח שביצע החמאס בדרום לפני כשבועיים.

החשודים, בגילאי 29 ו-20 ממזרח ירושלים, נעצרו לאחר ששרו במהלך עבודתם בחנות נוחות בתחנת דלק בסמוך לירושלים 'נובה נובה אכבר נובה', במה שנראה כמו שיר הלל לבטח שביצע החמאס במסיבת הטבע 'נובה' שהתקיימה בסמוך לקיבץ רעים.

בדיון בבית משפט השלום, בפני השופטת ג'ויה סקפה שפירא, נטען כי ביום חמישי האחרון בשעות הערב המאוחרות, בעת פעילות של חנות הנוחות ובאוזני לקוחות, החשודים שרו "נובה נובה אכבר נובה". אזרחית ששמעה את השניים הזעיקה שוטרים, השניים נעצרו והובאו לחקירה בתחנת לב הבירה בחשד לעבירות של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור ועבירות ממניע גזענות או עוינות כלפי ציבור.

למרות הדברים האמורים, ועל אף שהשופטת קיבלה את עמדת המשטרה כי השירה של החשודים היא גילוי שמחה לטבח שבוצע, פסקה השופטת על שחרורם בתנאים. "מסמך שהוצג בפני מקים חשד סביר ביחס למיוחס למשיבים", נכתב בהחלטה של השופטת, "אני מתקשה לקבל את ההסבר המיתמם שלפיו מדובר בשיר ישן המתייחס למותג המים 'אקווה נובה'… עם זאת, מדובר בעבירת ביטוי, מדובר בדברים שנאמרים במרומז, ואומנם יש בהם כדי להקים חשד סביר לגילוי שמח לאיד לנוכח מעשה טרור, אך אני סבורה כי מדובר ברמז בלבד וכי גם אם עולה מסוכנות מתוך המעשים, הרי אינה כזאת המחייבת מעצר ואף לא מעצר בית".

 

 

 

כאמור, המשטרה לא אהבה את ההחלטה וביקשה עיכוב ביצוע עד לערעור, שיידון היום, ראשון, בבית המשפט המחוזי.

***

מעניין לעניין באותו עניין: בהמשך לפרסום אתמול ב"כל העיר" בנוגע להשחתת דגל המדינה וציור של צלבי קרס באזור גן הפעמון, משטרת ירושלים עצרה אמש את החשוד, בשנות ה-40 לחייו מאבו תור, בחשד לעבירה של פגיעה בכבוד דגל המדינה על רקע גזעני. הוא צפוי להגיע במהלך היום להארכת מעצר.

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה כל פגיעה בסמלי שלטון ובדגל מדינת ישראל ונמשיך לפעול בנחישות כל העת נגד אותם עבריינים ופורעי חוק במטרה להביאם לדין. שומרים על הבית, מנצחים יחד בחזית".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר