קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (צילום: דוברות האוניברסיטה)
קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (צילום: דוברות האוניברסיטה)

בכירי האוניברסיטה העברית לפרופ' אנטי-ישראלית: מתביישים, עדיף שתעזבי

לאחר שנדירה שלהוב-קיבורקיאן, פרופ' לקרימנולוגיה ועבודה סוציאלית, האשימה את ישראל בביצוע השמדת עם, נשיא העברית פרופ' אשר כהן ביחד עם הרקטור ד"ר תמיר שפר ואקדמאים נוספים שלחו לה מכתב חריף שבו הם מתנערים מאמירותיה, מזהירים מפני העמדה לדין משמעתי ומבהירים: "ראוי שתשקלי לעזוב"

פורסם בתאריך: 29.10.23 18:14

סערה באוניברסיטה העברית: נשיא העברית פרופ' אשר כהן, הרקטור ד"ר תמיר שפיר ושורת אקדמאים בכירים נוספים חתומים על מכתב פומבי חריף שנשלח למרצה באוניברסיטה, פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן, שבו הם מתביישים בעמדות שהציגה ומבקשים ממנה לעזוב את תפקידה כמרצה באוניברסיטה.

הרקע למכתב החריף: פרופ' שלהוב-קיבורקיאן, מרצה לקרמינולוגיה ועבודה סוציאלית, פרסמה בשבועות האחרונים מספר עצומות וקריאות נגד ישראל וצה"ל, שבהם נטען כי ישראל מבצעת השמדת עם שיטתית בעזה. על העצומה חתמה שלהוב-קיבורקיאן עם השיוך האקדמי שלה לאוניברסיטה, דבר אשר הוביל להתקוממות הגדולה.

לאור הסמיכות למתקפה הרצחנית של החמאס בעזה בשבת השחורה של ה-7/10, והעובדה כי עיניים רבות נשואות לאקדמיה בישראל, החליטו בכירי האוניברסיטה העברית להוציא הודעה שמגנה את האמירות של שלהוב-קיבורקיאן ומתנערת מהם לחלוטין, תוך שהם מציעים לה כי עדיף שתעזוב לפני שיינקטו נגד הליכים משמעתיים.


המכתב שנשלח על ידי בכירי האוניברסיטה העברית

המכתב שנשלח על ידי בכירי האוניברסיטה העברית


"קראנו בתדהמה, בשאט נפש ובאכזבה עמוקה את העצומה הפומבית אשר פרסמת, המתיימרת לקבוע כי ישראל מבצעת השמדת עם בעזה", נכתב במכתב הפומבי לפרופ' שלהוב-קיבורקיאן. "באותה עצומה את גם טוענת כי ישראל כובשת בפלסטין במשך 75 שנה, או במילים אחרות: מאז מלחמת העצמאות. את חותמת על מכתב נורא זה תוך ציון השיוך האקדמי שלך לאוניברסיטה העברית".

 

 

עוד במכתב החריף: "טענתך הנוראה בדבר השמדת עם אותה מבצעת ישראל לכאורה בימים אלה אינה מרוחקת מאוד מעברות של הסתה והמרדה – עבירות שהיו מאפשרות לנו להעלותך לדין משמעתי ולתבוע את השעייתך או הרחקתך מהאוניברסיטה העברית. ייתכן שאת מודעת לעובדה, שישראל אימצה בשנת 1950 את אמנת האומות המאוחדות בדבר מניעת השמדת עם. אמנה זו נכתבה בעיקר בעקבות רצח העם היהודי בשואה. המבצע הצבאי אותו מנהלת בימים אלה ישראל, במטרה להביס את ארגון הטרור הרצחני חמאס, אינו מתקרב להגדרה של השמדת עם, על פי הדין הבינלאומי. לעומת זאת, הטבח הנוראי שביצע החמאס ב-7 באוקטובר ביהודים באשר הם יהודים נופל לחלוטין תחת הגדרה זו. התביישנו לא למצוא בעצומה שלך שום התייחסות וגינוי למעשי הטרור הנוראי של חמאס (למעט הקריאה הרפה לשחרר את הילדים הישראלים החטופים)".

"אנו מצטערים ומתביישים על כך שהאוניברסיטה העברית כוללת בתוכה חברת סגל כמוך", נכתב בסיום. "לאור תחושותייך, אנו סבורים כי מן הראוי שתשקלי לעזוב את משרת באוניברסיטה".

החתומים, כאמור, נשיא האוניברסיטה העברית, הקרטור ושורת אקדמאים נוספים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. עובד האוניברסיטה לשעבר

    כל עדת הםרופסורים : אכן יצא המרצע מהשק .בעודכם מטיפים מוסר לקולגה שלכם ,הסירו את מסך הצביעות
    מעל פניכם . כשלעובדים המינהליים המישתכרים
    כגימלאים מעט מעל שכר המינימום ,מנכים משכרם העלוב מדי חודש מאות שקלים כעשרים שנה ( ניכוי תוספת יוקר ב' ) . לכן טלו קורה מבין עיניכם ,רק העובדים המינהליים נושאים בנטל הגזל הנ"ל .
    בושה וחרפה לאקדמאים המדופלמים במעשי עוול !!!

  2. חיה אברמסקי

    צריך לפטר אותה לאלתר . ברור שלא לתלות אותה . אבל לפטר .
    מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו .
    אז מה אם היא פרופסור . אז היא יותר שטנית להרע . גם מנגלה היה ד"ר .
    אולי היא נאצית ומתחפשת ליהודיה. … נדירה הנדירה והכלבה

  3. גימלאי האוניברסיטה

    מוטב שראשי האוניברסיטה יפשפשו במעשיהם .לפני שיפנו ברוב צביעותם למניעת הסתה ,מוטב שידאגו לגימלה הוגנת לגימלאים ( מקצצים מדי חודש מאות שקלים במשך עשרים שנה במיסגרת " ניכוי תוספת יוקר ב'" . מושחתים בעלי תואר אקדמי > נימאסתם
    ,קרימנלים בחסות תארים של שחיתות מוסרית וערכית .בושה וחרפה לאיטליגנציה !!!

  4. מחכה לראות

    לא אעיר בנוגע למקרה — לא מכיר ולא קראתי מה כתבה הפרופסורית.
    אני רק מחכה לראות אם הם גם יעיפו אמרות קשות מאד שיבואו (באו?) מהצד השני של המפה הפוליטית. האמת, אני בספק שיעשו זאת.

  5. נאה דורש נאה מקיים

    אכן מזעזעת התיחסות הסגל האקדמי לסגל המינהלי . רואים בהם חוטבי עצים ושואבי מים . לכן שעור העזיבה של עובדי הקבלן – ללא זכויות כלשהן וקביעות ,פשוט מדהימה . התוצאה : נפילה תלולה באיכות כח האדם . לגימלאים מקצצים ממשורת הרעב
    : " ניכוי תוספת יוקר ב" (מאות שקלים מדי חודש
    כעשרים ש

  6. נאה דורש נאה מקיים

    אכן פוגעים ברגל גסה בזכויות נעובדים המינהליים .
    עם משכורות רעב ונטולי וללא קידום וקביעות > כל העובדים המינהליים נוטשים במהרה ,מקום נצלני
    ונאלח של פרופסורים מדושנים במגדלי שן ,על חשבון גימלה עלובה + ניכוי תוספת יוקר ב' לעובדים המינהליים בלבד !!!

  7. יהודה כהן

    עדיף שתעזבי?!?! להעיף באופן מיידי את הכלבה האנטישמית-נאצית לכל הרוחות ולשלול ממנה את כל הזכויות שלה!!!!

  8. אבי ובר

    התעוררתם ? שנים האונ’ העברית הפכה למוסד שמאלני .מה הפלא שיש בה ’גידולי פרא’ שטיפחה במהלך השנים ? אזהרה להעמדה לדין משמעתי ? למה לא להעמידה ולסלקה וזהו ? מס שפתיים המכתב הזה !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר