השקת כיתות הכוננות בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
השקת כיתות הכוננות בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

10 שכונות, למעלה מ-200 תושבים חמושים: כיתות הכוננות החלו בפעילות

לאור צורך שעלה מהשטח בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', גורמי הביטחון בעיר בשיתוף עם העירייה קלטו והכשירו עד כה כ-200 מתנדבים לשמירה בגילה, בפסגת זאב, בתלפיות בקעה, בהר חומה ועוד. המטרה היא להגיע לפריסה עירונית רחבה עם הקמת של 33 כיתות כוננות וכ-550 מתנדבים חמושים

פורסם בתאריך: 30.10.23 21:54

במפגש ראווה שכלל הרבה רהב אבל גם בשורה גדולה – הוצגו היום, שני, 30.10.2023, כיתות כוננות ב-10 שכונות בירושלים – פסגת זאב, נוף ציון, עיר דוד, הרובע היהודי, הגבעה הצרפתית, תלפיות-בקעה, הר חומה, רמת שלמה, גילה ורמות. כל כיתת כוננות כוללת כ-20 מתנדבים חמושים אשר יסייעו במאמץ לשמירה על הביטחון האישי של התושבים.

כיתות הכוננות, כפי שפורסם, הוקמו מתוך צורך שעלה מהשטח, זאת לאחר מתקפת הפתע הרצחנית של ארגון הטרור חמאס בישובי עוטף עזה והדרום. לאחר בקשות חוזרות והתארגנויות שכונתיות – לקחה משטרת ירושלים, בהנחיית המשרד לביטחון לאומי, ובשותפות עם העירייה אחריות על הנושא, קלטה והכשירה את המתנדבים, שכעת יסייעו בשמירה על השכונות.

המטרה הסופית היא הקמת כיתת כוננות בכל שכונות ירושלים, כשבעירייה ובמשטרה מציינים מספר של 33 כיתות כוננות ברחבי העיר, שבהן יהיו חברים כ-550 מתנדבים חמושים.

חברי כיתות הכוננות עברו, כאמור, תהליך קליטה והכשרה ייעודית הכוללת אימוני ירי, זאת במטרה להכשירם לביצוע תפקידם באופן המיטבי ביותר. 200 מהם סיימו, כאמור, את ההכשרה ונכנסו לפעילות בשכונות.

"כיתות הכוננות בעיר יחלו לפעול החל מהיום בהתנדבות מלאה", מציין ראש העיר משה ליאון. "אני רוצה להודות לשר לביטחון לאומי ולמשטרת מחוז ירושלים על שיתוף הפעולה הנפלא והסיוע בכל שנדרש".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוסיף: "המלחמה שאנחנו נמצאים בתוכה היא מלחמה אכזרית שבה האויב הנאצי מנסה בכל דרך לפגוע בעורף – בכמה שיותר אזרחים – קשישים, נשים וילדים. המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל מקדמים את פרוייקט הקמת כיתות הכוננות. המטרה שלנו כפי שהנחתי היא, כמה שיותר כיתות כוננות, כמה שיותר נשקים, כמה שיותר כוח מאומן ומאורגן באחריות המשטרה כדי שנוכל להגן על העורף האזרחי ככל האפשר. נשק בידיים הנכונות מציל חיים! אנחנו ראינו את זה במלחמה – בכל מקום שהיה נשק הממדים של האסון היו קטנים יותר וככה צריך להמשיך – להקים עוד ועוד כיתות כוננות, חמושות ומאורגנות תחת פיקוח המשטרה. אקדח יכול להציל משפחה, רובה סער יכול להציל בניין. בעזרת הנשק תגנו על עצמכם על משפחתכם, על הרחוב שלכם, על המדינה שלכם".

 

 


מימין - איתמר בן גביר, רב ניצב יעקב שבתאי, משה ליאון, ניצב דורון תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

מימין – איתמר בן גביר, רב ניצב יעקב שבתאי, משה ליאון, ניצב דורון תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

 


המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי: "המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל פועלים לחזק את הביטחון האישי ויחד עם ראשי הרשויות מקימים כיתות כוננות ברחבי הארץ. מתנדבים אשר חומשו בכלי נשק וציוד מבצעי לצד שוטרים ולוחמים כחומת מגן בצורה ישמרו על הבית. תוך זמן קצר הוקמו כיתות כוננות ברחבי הערים והישובים. אנחנו פרוסים עם יותר מ-600 כיתות כוננות במועצות האזוריות ובערים ברחבי הארץ, חמש עשרה (15) במספר בגזרת מחוז ירושלים.

"שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול פועלים חדורי תחושת שליחות ומסירות בכל הזירות מוכנים לכל תרחיש לסיכול הטרור, למלחמה בפשיעה , לטיפול בזירות נפילת הטילים ובפעילות למען הצלת חיים. בפעילות ראויה לציון הבוקר שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב חתרו למגע ובמהירות ומקצועית חיסלו את המחבל , סיכלו פיגוע טרור ומנעו פגיעה באזרחים. בפעילות זו, נפצע לוחם מג"ב, אבקש לאחל החלמה מהירה ללוחם".

כאמור, במפגש היום השתתפו גם עשרות מתנדבים, ובין הדוברים היה גם ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן שאמר: "במחוז ירושלים פועלים מגוון כוחות שיטור 24/7 לשמירה על שלום הציבור ובטחונו. אליהם מצטרפים מתנדבי משטרה רבים ומאבטחים אזרחיים שנמצאים במעברי העוטף, בתחבורה הציבורית ועוד. כעת הוספנו שכבה נוספת של אבטחה והגנה על תושבי המחוז בדמות כיתות הכוננות החדשות שיפעלו בשכונות למתן מענה בחירום. כיתות הכוננות המורכבות מאזרחים טובים שמסייעים לנו לשמור על הבית, יוכשרו על ידנו ויצויידו בציוד המתאים. הם יופעלו בחירום או בחריג בעת הצורך במשימות ביטחון. אין לי ספק שהמאמץ המשותף של המשטרה והעירייה בתמיכת המשרד לבטחון לאומי, יחזק את תחושת הביטחון באזור ויעזור לנו לממש את יעודנו לשמירת ביטחונם של תושבי מחוז ירושלים והמבקרים בו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר