שטפונות והצפות ברחובות קוליץ וגלבר, היום (צילומים: באדיבות המצלם, עמרי פינקל)
שטפונות והצפות ברחובות קוליץ וגלבר, היום (צילומים: באדיבות המצלם, עמרי פינקל)

צפו בהצפות החריגות ברחבי ירושלים

רכבים טבעו, נהגים חולצו ומפלים עוצמתיים נצפו באזורים שונים בירושלים. בחברת הגיחון טוענים: "כמויות גשם חריגות בעוצמתן". לתושבים יש הסבר אחר. ומה דעתכם?

פורסם בתאריך: 1.11.23 16:52

החורף הירושלמי כאן. גשמים עזים הכו היום ברחבי העיר – וביחד איתם גם המראות המצערים שנצפו – מפלים שוצפים, נהרות ובריכות של ממש – אלו היו המראות שאותן ראו חלק מתושבי ירושלים במהלך השעות האחרונות. הסיבה – גשם חזק שירד בירושלים. התוצאה כאמור? הצפות חריגות, רכבים שטבעו ונהגים שחולצו רגע לפני שהשיטפונות סוחופות אותם אל הלא נודע.



כך קרה למשל בקרית היובל במספר לוקיישנים. ברחוב זנגוויל נהר שוצף קוצף של מים חסם את מדרגות הכניסה לבית הספר אגרון. ברחוב גלבר נהיתה בריכה של ממש, וכפי שניתן לראות בתמונה היא הגיעה לגובה משמעותי מאוד. וזה עוד לא הכל – ברחוב  ע.ח קוליץ, בעליה לגבעת משואה, החל בשלב מסוים שיטפון של ממש עם סחף של בוץ ואדמה שנראה לקוח משטפונות מאיימים באזור ים המלחה.



 

 


רחוב גלבר (צילום: עמרי פינקל)

רחוב גלבר (צילום: עמרי פינקל)

 


רחוב קוליץ (צילום: באדיבות המצלם)

רחוב קוליץ (צילום: באדיבות המצלם)


מחברת הגיחון נמסר בתגובה: "החברה משקיעה מידי שנה מיליוני שקלים בביצוע עבודות תחזוקה ומנע בכל רחבי העיר,  ומבצעת עבודות אחזקה כקבלן של העיריה בכל הקשור לניקוז. כמויות הגשמים שירדו היום ברחבי העיר היו חריגות בעוצמתן ואנו פועלים לטיפול בכל מוקדי ההצפות".

אולם למרות הדברים, בעמותת יובלים 2041 וגם גורמים שונים בקרית היובל טוענים שהם מתריעים זמן רב על ריבוי הפרויקטים של התחדשות עירונית. לטענתם, בכל פינוי בינוי הופכים שטחי גינות נרחבים לחניונים תת קרקעיים, כך גורעים שטחי ניקוז חשובים.

התוצאה – כפי שניתן לראות מפלים שוצפים ונהרות של ממש ברחובות.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. יהודית

    שמישהו יגיד לי, מה בדיוק עושות העיר
    יות כל השנה, כי איך שמגיע הגשם הראשון, יש כבר הצפות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר