ירושלים, משה ארבל (צילומים: אורן בן חקון, גדעון שרון/לע''מ)
ירושלים, משה ארבל (צילומים: אורן בן חקון, גדעון שרון/לע''מ)

מירושלים תצא הבשורה? פנייה לשר הפנים – הגדלת הנחת הארנונה למילואמניקים ופטור לסטודנטים

סגן ראש העיר יוסי חביליו פנה לשר הפנים משה ארבל בבקשה להגדיל את ההנחה למשרתי המילואים ל-30 אחוזים ולפטור באופן גורף סטונדטים המתגוררים בירושלים זאת עד לפתיחת שנת הלימודים. במשרד הפנים השיבו כי אישור הבקשה תלוי תקציב ממשרד האוצר

פורסם בתאריך: 2.11.23 16:33

בסיומו של השבוע הרביעי למלחמת 'חרבות ברזל', ולאור גיוס המילואים הנרחב כמו גם דחיית פתיחת שנת הלימודים האקדמית, סגן ראש העיר יוסי חביליו, יו"ר סיעת 'האיחוד הירושלמי', וחברת סיעתו לורה ורטון פנו לשר הפנים משה ארבל בבקשה להגדיל את ההנחות בארנונה למשלמי המילואים ולפטור לחלוטין מארנונה את הסטודנטים המתגוררים בירושלים עד לפתיחת שנת הלימודים.

במכתב מציינים חביליו-ורטון את התיקון לחוק מהשנה שעברה אשר אפשר לעיריית ירושלים לתת הנחה בארנונה למשרתי מילואים בגובה של 5 אחוזים ולמפקד מילואים פעיל הנחה בגובה של 25 אחוזים. בשל המלחמה, כך במכתב, "אנו סבורים שיש להתחשב באופן מיוחד במאות אלפי משרתי המילואים שמסכנים את נפשם עבורנו ושמשפחותיהם נשארו מאחור, ורבות מהם אף לא גרות בדירתם ועברו לגור אצל ההורים על מנת לקבל סיוע. בנסיבות אלו אנו מציעים כי תיקבע הוראה שתחול מהיום ועד לחודש מסיום המלחמה ולפיה כל רשות מקומית תוכל להגדיל את ההנחה ל30 אחוז עד 100 מ"ר לכל משרתי המילואים ולענייננו, כל משרתי המילואים הגרים בירושלים. זו חובתנו המוסרית לעזור למי שמגן עלינו ברחבי הארץ בעוטף, בגדה המערבית ובעורף".


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


לאחר העיסוק במשרתי המילואים, עוברים חביליו ו-ורטון להתייחסות הוגעת לסטודנטים הרבים שמתגוררים בירושלים. לדברי חביליו את ורטון, "הסטודנטים שמשרתים במילואים נדרשים לשלם ארנונה למרות שהם לא משתמשים בדירה, לגבי הסטודנטים שאינם משרתים במילואים חלקם נשארו בבתי הוריהם ברחבי הארץ וחלקם מתנדבים בירושלים, כך או כך הם נדרשים לשלם ארנונה ושכר דירה על הדירות ששכרו.

 

 

"אנחנו חושבים שצריך להתחשב בסטודנטים שנרשמו לשנת הלימודים הקרובה בירושלים ושכרו דירות בירושלים, ולתת להם פטור מארנונה החל מיום 07/10/23 ועד תחילת שנת הלימודים או עד שובם משירות מילואים פעיל לפי המאוחר. כמובן שהפטור לא יחול על סטודנט שגר בדירה עם משפחתו, ובכל מקרה של דירת שותפים יחול רק על חלקו של הסטודנט באופן יחסי".

בסיום מכתבם מציינים חביליו את ורטון כי הם "מודעים לכך שגם רשויות מקומיות, כמו המדינה, זקוקות לכספים, אולם לדבריהם, בתקופה של סולידריות וערבות הדדית חשוב שגם הרשויות המקומיות יתרמו את חלקן. אנו סבורים שיש לגלות התחשבות מיוחדת במשרתי המילואים והסטודנטים שהם העתיד של מדינת ישראל".

המכתב, חשוב לומר, ממוען גם לראש העיר משה ליאון, כשהמטרה היא  שבמידה ויתקבל אישור משרד הפנים – גם עיריית ירושלים וליאון יאשרו את המתווה ויוציאו אותו אל הפועל.

במשרד הפנים, יש לציין, לא שוללים את ההצעה, בטח לא על הסף, ומציינים כי הנושא יקודם אם יתקבל שיפוי ממשרד האוצר.

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר