בית משפט השלום (צילום: אלבום פרטי)
בית משפט השלום (צילום: אלבום פרטי)

תמיכה בחמאס והסתה לטרור: עוד עשרה כתבי אישום נגד תושבי ירושלים

המלחמה בהסתה ובגילויי השמחה בעקבות מתקפת הפתע הרצחנית של ארגון הטרור חמאס נמשכת, ומאז סוף השבוע הגישה פרקליטות מחוז ירושלים 10 כתבי אישום נגד תושבי העיר בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור. מאז תחילת המלחמה הוגשו 76 כתבי אישום, רובם הגדול נגד תושבי ירושלים

פורסם בתאריך: 13.11.23 08:47

פרקליטות המדינה ממשיכה לפעול בנחישות נגד עבירות ההסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור. בימים האחרונים הגישה הפרקליטות 10 כתבי אישום נוספים כנגד תושבי מזרח ירושלים (מתוך 14 בסך הכל). בפרקליטות מציינים כי כתבי האישום אושרו על ידי היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, ומוסיפים כי מאז החלה מלחמת 'חרבות ברזל' – הוגשו 76 כתבי אישום בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור – רוב מכריע של כתבי האישום הוגשו כנגד תושבי ירושלים (העיר שבה מספר התושבים הערבים הוא הגבוה ביותר בארץ). יצוין כי בכל כתבי האישום ביקשה הפרקליטות לעצור את החשודים עד תום הההליכים.

כאמור, בימים האחרונים – מאז סוף השבוע – הוגשו לא פחות מ-9 כתבי אישום כנגד תושבי ירושלים. להלן תמצית כתבי האישום:

1 פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד מוחמד עליאן, תושב ירושלים בשנות ה-60 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עפרי מלצר, נכתב כי עליאן פרסם בדף הפייסבוק שלו, המונה כ-5,000 חברים וכ-30 אלף עוקבים, מספר פרסומי שבח אהדה ועידוד למעשה טרור, וכן דברי שבח אהדה והזדהות עם ארגון החמאס.

"זוהי קרן של תקווה שהורסת את חללי האפלה העצומה ואין שום נזק באופטימיות רבה מאוד", כתב בבוקר ה-7/10 – היום שבו פתח חמאס במתקפה הרצחנית על יישובי עוטף עזה והדרום. בין התגובות שפרסום עליהן סימן "לייק": "ניצחון אוקטובר בעזרת השם"; "השבח לאל עד שהטבח יגיע ליעדו".

בהמשך אותו היום כתב: "השיעור הראשון: נוכל אם נרצה" ו-"השיעור השני: הנמר הזה הוא נמר מנייר". הוא זכה לתגובות כמו: "לכבוד השהידים שיירגעו", ותמונה של אדם רעול פנים מניף סכין בידו ומסמן "וי" בידו, ועל גביה הכיתוב "ננצח או נמות", אשר סימן עליהן לייק.

2 כתב אישום נוסף הוגש נגד חדיג'ה אבו גאליה (חוויס), תושבת ירושלים בשנות ה-40 לחייה, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, הנאשמת פרסמה בדף הפייסבוק ובטוויטר שלה, המונים יחד מאות אלפי עוקבים, פוסטים המסיתים לטרור ומזדהים עם ארגון טרור.

הנאשמת מוכרת כ"מוראבטה" בשל פעילותה הקשורה למסגד אל אקצא, אשר מקנה לה מעמד חברתי ומעמד בקרב עוקביה. "זה לא צחוק. התפילות שלנו נגדן היו שאם הן מתעללות בנו אז שאלוהים יעשה מהן שבויות ושפחות/משרתות לבעלים שלנו ולבנים שלנו", כתבה באחד מפרסומיה.

3 כתב אישום הוגש גם נגד בראא עמרו, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נהורא לוי, עמרו פרסם באינסטגרם סרטונים ותמונות המביעים תמיכה בחמאס ובמעשי טרור שביצעו. בסרטון בו נראות תמונות של גופות ילדים, כתב: "כשתראה שהגזאווי עורף את הראשים שלהם בגרזן, תדעו למה הגיעו למצב הזה".

בתמונה נוספת נראה דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, לצד הכיתוב: "אבו עובדייה מזמין את כל העם הפלסטיני ואת כל העם שלנו שישתתף במלחמה".

4 פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה כתב אישום גם נגד עלאא נג'יב, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור, גילוי הזדהות עם ארגון טרור והשמדת ראיה. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הדס עמיר, הנאשם פרסם באינסטגרם שלו, המונה כ-1,700 עוקבים, מספר סרטונים בהזדמנויות שונות, בהם נראים חלק מאירועי הזוועה שהתרחשו ב-7 באוקטובר, לצד כיתובים המסיתים לטרור ומזדהים עם החמאס.

באחת התמונות נראים פעילי טרור רכובים על טנדר ביישובי עוטף עזה, לצד הכיתוב: "הבאתי לכם חבורה שאוהבים את המוות כמו שאתם אוהבים את החיים". בנוסף, הנאשם שבר את הטלפון שלו כדי למנוע את השימוש בו כראייה.

5 כתב אישום אחר הוגש נגד מחמוד ח'טיב, תושב העיר בשנות ה-40 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד צור חוטה, ח'טיב, המחזיק בזיכיון, ומפעיל במזרח ירושלים 3 מרפאות של קופת חולים "לאומית", פרסם בטיקטוק שני סרטונים, בראשון נראים ישראלים בורחים ממסיבת ה"נובה" לצד הכיתוב: "נסלקם מארצם ממולדתם נכנעים ומבוזים". בסרטון השני הוא שר שיר שבח והלל למחבלי החמאס: "אמרו לו גברים (ששמעו) מגברים ששמעו קריאה מירושלים שלנו היקרה… תשיר, הגברים התקדמו והדם ניגר".

 

 

6 כתב אישום הוגש נגד איסלאם סלאמה, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הדס עמיר, הנאשם פרסם ב-7/10 ולמחרת באינסטגרם שלו, המונה למעלה מ-6,000 עוקבים, מספר סרטונים ותמונות בהם נראים מחבלי חמאס מבצעים חלק מאירועי הזוועות . זאת, לצד דברי שבח והלל על למעשים השטניים. באחד מהסרטונים, נראה איש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי אומר: "בשם של אלוהים הרחמן המרחם, השתלנו בלבבותיהם את הפחד, קבוצה תהרגו וקבוצה תאסרו, אללה הוא אכבר, אלוהים היום מחזיר למי שתקף אותנו בעבר ועשק אותנו".

בסרטון אחר, נראה דובר הזרוע הצבאית של חמאס מהלל ומשבח את הפעולה הרצחנית של ארגונו.

7 פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה כתב אישום נגד איאד אבו סנינה, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דקלה לוי דמרי, ב-7/10 העלה הנאשם תמונה של אחת הנשים החטופות יושבת ברכב, תוך הוספת כיתוב לועג.

נוסף לכך, בשנת 2022 נאם בפומבי בפני סטודנטים באוניברסיטה והילל מספר דמויות פלסטיניות שלקחו חלק משמעותי בפעילות טרור, ובהם מייסד החמאס אחמד יאסין, ומייסד הג'יהאד האיסלאמי פתחי שקאקי. חלק מהקטעים הועלו גם לאינסטגרם שלו: "למי שזעזע את הישות הכובשת שוב ושוב, בעודו יושב על כיסא, שיח' המג'אהדין (לוחמי קודש והורגי כופרים) השהיד אחמד יאסין".

8 כתב אישום נגד דאוד שארף, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הדס עמיר, העלה הנאשם לאינסטגרם שלו תמונה מאירועי הזוועה של ה-7/10, בה נראים אנשי חמאס נוסעים על טנדר צבאי, ועליה הכיתוב: "התפקיד שלנו זה לא רק לנקום, אלא לנקום בצורה יותר טובה", וכן ההאשטאג "סופת אל-אקצא" ודגל פלסטין.

9 פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד אבראהים משאהרה, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אמיר דראושה, הנאשם פרסם באינסטגרם שלו שתי תמונות, ככל הנראה מאירועי ה-7/10, לצד כיתובים מסיתים ומהללים את ארגוני הטרור. באחת התמונות, נראה ג'יפ השייך לצה"ל ושעליו נראים אנשים רבים עומדים ויושבים על הג'יפ או מקיפים אותו, בעודם צוהלים ומרימים את ידיהם באוויר לאות ניצחון, לצד הכיתוב: "הו כותב ההיסטוריה, לאט לאט אנחנו נקלוט".

10. כתב אישום נגד לואי אלג'עאפרה, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שי עציון, הנאשם פרסם באינסטגרם סרטון בו נראה פעיל חמאס אוחז בנשק, לצד שירת פסוק מהקוראן: "הוא [אלוהים] ייתן לכם עוד [ברכה] שתאהבו, עזרה מאלוהים [כנגד האויב] וניצחון קרוב. בשר את המאמינים בשורות טובות".

מהפרקליטות נמסר: "חקירתם המהירה של המקרים והגשת כתבי האישום הם פועל יוצא של עבודתם הנמרצת של המחוזות השונים בפרקליטות המדינה, ובהמשך להנחיית פרקליט המדינה לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח ותמיכה במעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית. הפרקליטות שבה ומדגישה כי תפעל בכל האמצעים נגד כל אדם אשר יביע דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, או שיזדהה עם ארגון טרור.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר