ההצפות ברחוב גלבר (למעלה משמאל) וברחוב קוליץ, היערכות העירייה לחורף (צילומים: באדיבות המצלם, עמרי פינקל, אגף שפ"ע-עיריית ירושלים)
ההצפות ברחוב גלבר (למעלה משמאל) וברחוב קוליץ, היערכות העירייה לחורף (צילומים: באדיבות המצלם, עמרי פינקל, אגף שפ"ע-עיריית ירושלים)

אחרי ההצפות לפני כשבועיים: העירייה מוכנה לחורף?

ב-1 בנובמבר העיר הוצפה בשל "כמויות גשם חריגות בעוצמתן". מחר, שלישי, שוב צפויים גשמים, והעירייה נערכה מבעוד מועד. האם הגשם יעבור בשלום? צפו בהצפות החריגות מהגשם הקודם

פורסם בתאריך: 13.11.23 18:55

לפני כשבועיים, בתחילת חודש נובמבר, ירדו גשמים עוצמתיים בירושלים. התוצאה, כפי שפורסם ב"כל העיר", היתה אז מצערת מאוד והמראות היו עצובים ולבטח לא כאלה שאמורים להיראות בירושלים של שנת 2023: הצפות חריגות, רכבים שטבעו, נהגים שחולצו ומפלים שוצפים ברחבי העיר.

מחר, שלישי, צפוי הגשם לחזור לירושלים. העוצמה תהיה ככל הנראה נמוכה וחלשה יותר, ויש לקוות כי לא יהיו הצפות וגם לא רכבים טובעים.

אפשר גם לקוות שהלקח נלמד ושעיריית ירושלים וחברת הגיחון נערכו וטיפלו בכל הדרוש כדי שהמראות הללו שאתם רואים כאן למטה לא יחזרו על עצמם.




השבוע, רגע לפני חזרתו של הגשם, בעיריית ירושלים כמעט והשלימו את ההיערכות לחורף. מדובר על היערכות לכל העונה והיא כוללת תרחישי שלג ועוד, שלא צפויים במערכת הקצרה שתגיע מחר.

כך או כך, בימים אלו ממש מטה החירום העירוני וכלל אגפי העירייה מסיימים את ההיערכות. במסגרת זו, נערכו ובוצעו עבודות גיזום וטיפול בעצים מסוכנים במרחב הציבורי, הושלם מלאי המלח לאירועי מזג אוויר חריג ושלג, לטיפול במניעת קפיאת כבישים, חברת הגיחון ממשיכה בניקיון מערכת הניקוזים העירונית, בוצע ניקיון פתחי ניקוז בשטחים הציבוריים והמוקד העירוני 106 נערך למענה לפניות הציבור 24/7 ולהפניית גורמי העירייה לטיפול במפגעים, בדגש על הצפות, רוחות חזקות וסערות, וכן פגיעה בכבלי חשמל וקריסת ענפים ועצים.

 

 

בעירייה ממליצים לתושבים לבדוק את תקינות מערכות החימום ובעיקר את אלו המחייבות אוורור. כמו כן, יש לוודא איטום גגות ופתחים לרבות חלונות ותריסים, יש לנקות ולפתוח את תאי ניקוז המים בחצרות ומרזבים על הגגות.

בנוסף לגיזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, יש לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום. חשוב לחזק מעמדי אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות.


היערכות העירייה לחורף (צילום: אגף שפ"ע-עיריית ירושלים)

היערכות העירייה לחורף (צילום: אגף שפ"ע-עיריית ירושלים)


בימי מזג אוויר קיצוני, בהם ידווח על רוחות חזקות, גשמים עזים, חשש להצפות או שלג, יש לפנות חפצים שאינם מחוזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון – עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים. במקרה של חשש להצפה – אין להשתמש במעלית ואין לרדת למקום תת קרקעי, אין לחצות כבישים מוצפים, אין להתקרב ולחצות מקורות מים זורמים, גם לא באמצעות רכבי שטח.

במקרה של סכנה יש לחייג לכיבוי והצלה בטלפון 102. כמו כן, יש להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים, מחשש לקריסה. בעת חשש לקרה, יש לפתוח את ברז המים החמים לכדי טפטוף, זאת כדי למנוע קפיאת מים בצינורות קולטי דוד השמש (קפיאה גורמת להתבקעות הצינורות).

האם כל זה ימנע את ההצפות? תשובות בסוף החורף.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ספירוכטה

    למה לא מגייסים חמאסניקים שיחפרו מנהרות לניקוז מי גשמים ? הם כידוע מומחים ברמה בינ"ל לחפירות שכאלו . . .

    אסור להעלות קצת חיוך על השפתיים בימים טרופים אלו ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר