ראש הממשלה בנימין נתניהו, יובל דורון קסטלמן ז"ל (צילומים: עמוס בן גרשום /לע"מ, באדיבות המשפחה)
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יובל דורון קסטלמן ז"ל (צילומים: עמוס בן גרשום /לע"מ, באדיבות המשפחה)

הפליק-פלאק של ראש הממשלה: הטרגדיה של יובל קסטלמן חייבת להיבדק עד תום

לאחר סערת 'אלו החיים': ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום, ראשון, עם אביו של יובל קסטלמן ז"ל וחזר בו מהאמירה המקוממת. "קרתה שם טרגדיה איומה - האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום", אמר

פורסם בתאריך: 3.12.23 15:51

אחרי ההסתבכות וסערת 'אלו החיים' – ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנדמה כי הפך את החזרה מדברים/מעשים לאמנות, שוב מבצע פליק-פלאק מרשים לאחור, חוזר בו מהדברים המקוממים שאמר על המוות של גיבור ישראל יובל דורון קסטלמן ז"ל, שחיסל את המחבלים בפיגוע ביציאה מירושלים ונהרג מאש חייל צה"ל למרות שהרים ידיים והתחנן על חייו (לאחר שנחשד כמחבל).

כזכור, אתמול, מוצ"ש, נשאל ראש הממשלה נתניהו על האירוע ובין יתר הדברים אמר, "אנחנו יודעים שבגלי טרור בעשור האחרון הימצאותם של אזרחים חמושים הצילה את המצב ומנעה אסון גדול. זה קרה עשרות פעמים. לכן, אני חושב שבמצב הקיים צריך להמשיך עם המדיניות הזאת – אני בהחלט תומך בה. יכול להיות שנשלם על כך מחירים, אלו החיים".

בדבריו אלה נראה שראש הממשלה מתעלם כמעט לחלוטין מנסיבות מותו של קסטלמן ז"ל. כזכור, לאחר שזינק לעבר המחבלים, חתר למגע ופגע לפחות באחד מהם, קטסלמן ז"ל נחשד כמחבל על ידי החיילים שהיו אף הם בטרמפיאדה. בסרטון קשה לצפייה הוא נראה זורק את נשקו, יושב על ברכיו, מרים ידיים, פושט את הג'קט שעל גופו ומבקש לא לירות. עדי ראייה סיפרו כי הוא אמר אני יהודי, תבדקו את תעודת הזהות שלי. למרות מעשיו אלה – קסטלמן נורה על ידי אחד החיילים (לפחות), נפצע אנושות ומאוחר יותר נקבע מותו בבית החולים שערי צדק.


יובל דורון קסטלמן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

יובל דורון קסטלמן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


 

 

הדברים של נתניהו עוררו סערה גדולה. רבים ביקרו את אמירותיו בעוד אחרים טענו שיש לבדוק באופן מוקפד את הירי ואת נהלי הפתיחה באש. ראש הממשלה זכה למקלחת צוננה של ביקורת בכל הרשתות, והדבר, כך נדמה, גרם לו לחזור בו מדבריו.

היום, ראשון, שוחח נתניהו עם אביו של יובל ז"ל, משה קסטלמן. לאחר השיחה פרסמה לשכתו הצהרה של ראש הממשלה שבה הוא אומר: "יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל. יובל במעשה גבורה עילאי הציל חיים רבים, אבל לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה – האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום".

עוד הוא אמר: "שוחחתי היום עם משה, אביו של יובל. מלח הארץ, משפחה ציונית, משפחה מופלאה. אני והעם כולו דואבים איתם על מותו של גיבור ישראל".

פליק פלאק משובח נוסף של ראש הממשלה. ועולה התהיה אם לנוכח מקרי העבר – גם בזה המשפט 'מודה ועוזב ירוחם' תקף, או שמא זו דרך הפעולה?

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר