כוחות המשטרה בצעדת הדגלים (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות המשטרה בצעדת הדגלים (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

במשטרה מדגישים: "אין קשר בין צעדת המכבים להר הבית; האיומים הפלסטינים? כמו בכל חג"

ביום חמישי, נר ראשון של חנוכה, צפויה להתקיים מחאת 'צעדת המכבים' מבית היוצר של תנועת הימין 'בני הר המוריה'. במשטרה מדגישים כי למרות הפרסומים, אין שום קשר להר הבית והצעדה לא מתקרבת אליו. ומה בנוגע לאיומים ברשתות החברתיות הפלסטיניות? "אם לא היו - היינו מופתעים. זה קורה סביב כל חג"

פורסם בתאריך: 5.12.23 15:17

'צעדת המכבים' שצפויה לצעוד ביום חמישי הקרוב, 7.12, נר ראשון של חנוכה, מכיכר צה"ל ועד לכותל המערבי דרך שער שכם והרובע המוסלמי מוגדרת על ידי המארגנים שלה – תנועת בני המוריה – צעדת מחאה, זאת לצד טקס זיכרון קצר שייערך לחללי צה"ל שנפלו במלחמת 'חרבות ברזל' ולנרצחים על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7/10.

יחד עם זאת, למרות פרסומים כאלה ואחרים – במשטרת ירושלים, שנתנה אישור למחאה ולצעדה למרות המצב הרגיש והמתוח, מדגישים כי אין שום קשר בין הצעדה/מחאה לבין הר הבית. עוד מדגישים במשטרה כי "בניגוד לצעדות אחרות – כגון 'סיבוב שערים' – מסלול הצעדה לא מתקרב אפילו להר הבית".

למרות הדברים הללו, ועל אף שגורמים שונים המעורים בפרטים טוענים כי המחאה הזו צפויה להכיל כמות קטנה של משתתפים (המארגנים מסרו למשטרה 200), קיומה של הצעדה בימים אלו – המלחמה והעבודה הקשה שנעשית כדי למנוע התלקחות במזרח העיר – לא הכי ברורה, כשגם האישור שניתן על ידי המשטרה זוכה לביקורת לא מעטה בציבור הירושלמי.

יחד עם זאת, במשטרת ירושלים מציינים כי המשטרה פועלת כל העת לאפשר את חופש הביטוי ורוב מוחלט של הבקשות לקיום מחאות מאושרות, עם תנאים כאלה ואחרים. עוד אומרים גורמים המעורים בפרטים כי המשטרה לא שואלת למה עורכים את ההפגנה או את המחאה – אלא פועלת לשמור על הסדר הציבורי בזמן קיומה ולהבטיח את בטחון המוחים/צועדים לצד ביטחון כלל האוכלוסייה. "המשטרה צריכה עילות ממשיות כדי לאסור קיום צעדה מחאה. ברגע שאין עילות כאלו ושהמארגנים עומדים בתנאים שמוצבים – אנחנו מאשרים בשם חופש הביטוי והמחאה. אם לדוגמא היו מבקשים לערוך עצרת זיכרון בשער שכם – סביר להניח שזה לא היה מאושר".

 

 

גורם אחר מציין: "במשטרה לא שואלים למה? כן עולות שאלות אחרות – האם אנחנו יודעים לאבטח את הדבר הזה? האם הצעדה הזו תוביל להפרות סדר חמורות שיהיה קשה להתמודד איתן ויובילו לנפגעים? ככל שאין סכנה ביטחונית בטיחותית, אנחנו מאשרים. יש שכל, יש איזונים, יש תנאים".

יחד עם זאת, בשיחות עם "כל העיר" מציינים גורמים כי אם הצעדה תפר את התנאים אז ינקטו פעולות על פי ההחלטה שיקבל המפקד בשטח כולל שינוי מתווה ההליכה, ביצוע מעצרים ואפילו פיזור הצעדה אם יש צורך.

מהצד השני של ההפגנה, יש את הפלסטינים ותושבי העיר העתיקה ומזרח העיר. בימים האחרונים הלכו והתרבו פרסומים וקריאות ברשתות החברתיות לפעול כנגד 'צעדת המכבים', אך במשטרה מדגישים כי "זה קורה סביב כל חג. יצוין כי קריאות כאלו פורסמו עוד לפני הצעדה, רק לקראת חג החנוכה. בהמשך הם שונו גם לקריאות נגד הצעדה. ולכן – מה נעשה? לא נחגוג את חנוכה? לא נקיים כבכל שנה הדלקת נרות בכותל כי יש איומים? חשוב לומר – אין חג בלי איומים וקריאות כאלה והחג הזה לא שונה מאחרים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר