משה ליאון צילום רפי בן חקון
משה ליאון (צילום: רפי בן חקון)

מסתבכים? התראה לפני הגשת ביזיון בית המשפט נגד ראש העיר והעירייה

העמותה הקהילתית גבעת מרדכי טוענת כי ראש העיר ליאון ועיריית ירושלים מפרים את פסיקת ועדת הבחירות ומפרסמים את דמותו ותוארו של ליאון במטרה להיטב עמו כמועמד תוך שימוש במשאבי הציבור. העירייה: "טענות קנטרניות"

פורסם בתאריך: 7.12.23 12:09

האם משה ליאון משתמש במשאבי העירייה העומדים לרשותו כראש העיר למטרת פרסום והאדרת שמו כמועמד לראשות העיר? בעמותה הקהילתית גבעת מרדכי, שכבר פנתה בעבר לוועדת הבחירות ואף קיבלה פסיקה לטובתה, טוענים שכן. ועל כן – שלחו השבוע לראש העיר ליאון וליועץ המשפטי לעירייה מכתב התראה בטרם הגשת בקשה לפקודת ביזיון בית המשפט.

"ידוע הפתגם "כשהתותחים רועמים המוזות שותקות", ולכן במשך תקופה ארוכה בחרנו שלא לכתוב ולהבליג, אך לצערנו הרב אתם בוחרים לפעול ברגל גסה בניגוד לחוק, ובניגוד לפסיקה, תוך זלזול מופגן בוועדת הבחירות הנכבדה ובעומד בראשה", נכתב בפתיח של המכתב. "השווי הכספי של הפרות חוזרות ונשנות אלה, שנפרט עליהם במכתב זה, מוערכות במאות אלפי שקלים שכל תכליתם להיטיב עם המועמד – מר משה ליאון ונעשות תוך שימוש במשאבי הציבור בניגוד לחוק ובניגוד לפסיקה המפורשת ולהחלטת כבוד השופט א' רומנוב".

במכתב עצמו מוצגות אי אלו דוגמאות של הפרות (לטענת העמותה), מדובר על הודעות לעיתונות שיצאו מדוברות עיריית ירושלים ואשר בכל אחת ואחת מהן מופיע שמו ותוארו של משה ליאון בהדגשה.

 

 

בעמותה הקהילתית מציינים במכתב ההתראה גם את ההחלטה הקודמת של השופט רומנוב, בתפקידו כיו"ר ועדת הבחירות, אז הוא פסק כי "הכלל שעל פיו על המשיבים לפעול בתקופת ששת החודשים שלפני יום הבחירות הוא, שעליהם להימנע מעשיית פרסום תוך הצגת שמו, תוארו או דמותו של ראש העירייה, למעט חריגים אשר ייבחנו בהתחשב בנסיבות העניין".

יצוין כי מועד הבחירות שנקבע בחוק הוא 30.1.2024 – זאת לאחר דחייה של חודשיים במועדן בשל מלחמת 'חרבות ברזל'.

בסיומו של המכתב, לאחר הצגת ההודעות האסורות (לטענת העמותה), מצוין כי "מדובר בצבר הפרות המראות התנהלות שיטתית אסורה, שיתכן ואף עולות לכדי עבירות פליליות על כל המשתמע מכך".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "צר לנו על כך שהפונה עוסק בטענות קנטרניות בעת הזאת. ראש העיר ימשיך לפעול לטובת העיר, למען תושביה, לוחמיה ולמען תושבי העוטף. תשובה לגופה של עתירה תינתן לוועדת הבחירות, ככל שעתירה כזו תוגש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר