היא לא אטרקטיבית,
מינהל קהילתי גילה, חלק מההזנחה במתחם, אילוסטרציה של בריכה מקורה (צילומים: עיריית ירושלים, באדיבות המצלמים)

תושבים בגילה זועמים: "הבריכה מוזנחת, המתקנים מיושנים והשירות מתחת לכל ביקורת"

מלחמת 'חרבות ברזל' העצימה את הכעס ואת התלונות של התושבים, שטוענים כי היחס והשירות שהם מקבלים לא עומד בסטנדרטים של בריכות אחרות בעיר. " מגיע לנו קאנטרי ברמה נאותה", הם אומרים. מינהל קהילתי גילה בתגובה: "התקלות טופלו ואנחנו מזמינים את תושבי גילה להגיע וליהנות מהשינויים"

פורסם בתאריך: 14.12.23 07:51

תושבים בגילה מתוסכלים כבר זמן רב מהזנחת המתקנים בשכונה. כבר שנים שהם שומעים שממש בעוד רגע מקימים להם קאנטרי חדש, אחד בסטנדרט שדומה למתחמי בריכה וספורט שנבנו בשכונות הסמוכות (הר חומה וארמון הנציב). הם מתוסכלים אבל הסכימו להתאזר בסבלנות – בכל זאת, הבטיחו להם יותר מפעם אחת שממש בקרוב הם יקבלו בריכה וחדר כושר חדשים.

התסכול הזה הפך מאז השבת השחורה של ה-7/10 ופרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' לעצבים של ממש. תחילה, בהתאם להנחיות וכמו כל דבר אחר, הבריכה בגילה היתה סגורה. הבעיה החלה כשכל הדברים האחרים בשכונה ובעיר חזרו לשגרה, בעוד מתחם הבריכה נותר סגור. למעשה, רק לפני כשבועיים וחצי הוא נפתח מחדש ולאחר אינספור תלונות ופניות של מנויים ותושבים זועמים. מבדיקה שערכו אותם התושבים התברר להם שהבריכה בגילה נפתחה שבועיים אחרי הבריכות האחרות בעיר, ואם מוסיפים לכך את התלונות הקודמות על הזנחת המתקן וחוסר ההשקעה בבריכה – מקבלים מתכון בטוח לתסכול אדיר ולדרישות לפיצוי, שגם הן לא נענו.


מינהל קהילתי גילה ללא קרדיט נועם צילם

מינהל קהילתי גילה


"המלחמה רק הדגישה את הליקויים ואת ההתנהלות, אבל האמת שמצבם של המתקנים בבריכה ירוד מאוד עוד הרבה קודם לכן. התחושה היא שמזלזלים בתושבי גילה", אומרת אפרת אשורי, תושבת השכונה ומנויה בבריכה בשיחה עם "כל העיר".

אשורי, מנויה ותיקה בבריכה, לקחה על עצמה לנסות ולשנות את הדברים. לדבריה, היא "נציגה של מנויים ותושבים רבים שרואים בי הדוברת שלהם. רבים מהם מבוגרים ולא דוברי עברית כלל".

ומהן הטענות המרכזיות שלך ושל התושבים שאת מייצגת?
"אפשר לחלק את זה לשניים. הנושא הראשון הוא סגירת המתקנים ובעיקר הבריכה. למעשה, עד לפני כשבועיים וחצי הבריכה היתה סגורה ורק אחרי פניות רבות מצידי והפעלת לחצים, כשגם תושבים אחרים פנו למינהל הקהילתי הצלחנו לגרום לפתיחת הבריכה, בעוד בריכות אחרות היו פתוחות זמן רב קודם לכן.

"בנוסף, גם חדר הכושר היה סגור במשך תקופה ארוכה, וגם כשהוא נפתח בחזרה – זה היה עד השעה 17:00 – זו שעה מוקדמת מאוד שאנשים עובדים לא מצליחים בכלל להגיע לשם. מעבר לכך, הם לא הודיעו לאף מנוי שהמקום נפתח מחדש – זה התגלה במקרה בעקבות פניות של תושבים. השירות הוא מתחת לכל ביקורת.

"הנושא השני הוא אחזקת המתקנים, שנמצאים ברמה מאוד ירודה. אין סבון בשירותים, אין נייר, המקום נראה מוזנח ולא נקי. מתקני הכושר מאוד ישנים, חלקם לא עובדים, חלק משמעותי מהטלוויזיות בחדר הכושר לא עובדות ואלה שכן מרצדות. גם בבריכה יש תקלות שונות. בסאונה היבשה יש רצועת עץ שבורה, שגורמת לפציעות ונפילות של משתמשים. אין אלכוג'ל לניקוי מתקנים לאחר שימוש, אלא רק יוזמה פרטית של מנויה שמביאה באופן אישי ועוד".


תיקן בחדר הכושר במתחם הבריכה בגילה (צילום: באדיבות המצלם)

תיקן בחדר הכושר במתחם הבריכה בגילה (צילום: באדיבות המצלם)


המדשאה שמאחורי הבריכה בגילה ללא קרדיט נועם צילם

המדשאה שמאחורי הבריכה בגילה


אשורי מספרת שפנתה למספר רב של גורמים, הן במינהל הקהילתי והן בעיריית ירושלים. אך לדבריה, שינוי משמעותי לא היה. "הבריכה מוזנחת, המתקנים מיושנים, המתחם לא אטרקטיבי ויש ירידה במספר המנויים. לא פלא שזה המצב. חבל שהמינהל הקהילתי לא נותן פתרונות".

מצד שני, היא מציינת לטובה את מ"מ מקום המינהל הקהילתי שלדבריה עושה מאמץ, "אבל מדובר פה בנושא רחב ולא נקודתי, עם בעיות עמוקות המצריכות טיפול שורש והתערבות של גורמים עירוניים. זה לא יכול להיפתר ברמת המינהל בלבד. מישהו חייב לתת את הדעת על המצב ולמצוא פתרונות עבור התושבים".

 

 

למה בעצם את נלחמת ולא עושה מנוי במקם אחר?
"לשכונה גדולה כמו גילה מגיע קאנטרי ברמה נאותה שתכבד את התושבים. אני לא צריכה לנדוד לשכונה אחרת, כאשר יש פה בריכת שחייה. אני תושבת השכונה וראוי שלתושבים, הצעירים והוותיקים, יהיו מתקנים ראויים. אנחנו משלמים כ-240 שקלים בחודש ולא מקבלים את התמורה המתאימה. אני יודעת שבשכונות אחרות מציעים תנאים טובים, מתקנים איכותיים וגם חוגים למנויים – וכאן אנחנו מקבלים רק בריכה וחדר כושר מיושנים. הגיע הזמן שגם תושבי גילה יקבלו את מה שמגיע להם. הבריכה חייבת שיפוץ מקיף, ועד אז אנחנו מצפים שלפחות יהיה שיפור ברמת התחזוקה והיחס למנויים".


בריכה מקורה בירושלים (צילום אילוסטרציה: עיריית ירושלים)

בריכה מקורה בירושלים (צילום אילוסטרציה: עיריית ירושלים)


מי שעוד עוזר לשפוך אור על ההתנהלות הוא ראובן ארזי, נציג הסתדרות העובדים, המייצג את עובדי המתנ"ס שחלקם הוצא לחל"ת ומנהלים בימים אלה דין ודברים עם המינהל. "הבריכה לא רווחית, סגרו אותה בין היתר בשביל לעצור את הסחף", מציין ארזי. "כנראה שהמלחמה הגדילה את הבעיות, אבל המקום היה סגור לא רק בגלל המלחמה. יש הרבה בעיות ויש הרבה סימני שאלה לגבי ההמשך. יש עובדים שהוצאו לחל"ת, יש כאלה שלא קיבלו את מלוא שכרם".


מינהל קהילתי גילה ללא קרדיט נועם צילם

מינהל קהילתי גילה


ממינהל קהילתי גילה נמסר בתגובה: "מינהל גילה פועל באופן מקצועי והכל לטובת תושבי גילה. פתיחת הבריכה נעשית בכפוף לנהלים והבריכה נפתחה מיד כשקיבלה את כל האישורים.

"נושא ניקיון המינהל חשוב לנו, וכבר נעשו בו שינויים משמעותיים, ורואים את התוצאות בשטח. אנחנו מקבלים תגובות טובות. חדר הכושר שלנו מאובזר בציוד איכותי ומקצועי, התקלות טופלו ואנחנו מזמינים את תושבי גילה להגיע וליהנות מהשינויים. חשוב לנו לתת לתושבים שלנו שירות הכי טוב שאפשר. בריכת גילה פועלת שנים רבות לרווחת המנויים".

עוד נמסר מהמינהל כי "ראש העיר משה ליאון הקצה 40 מיליון שקלים לטובת בניית בריכה חדשה וחדר כושר חדשני. עד תחילת השיפוץ אנחנו שומרים על תחזוקה טובה ומקצועית, אך לא משפצים מעבר לכך. הציבור מוזמן להגיע וליהנות מהשירותים שלנו – חוגים, היכל תרבות, חדר כושר, חממה טכנולוגית, בריכה ועוד. מאחלים בשורות טובות לעם ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרון כהן

    בנווה יעקב נהול חרדי גמר על המקום המקום משמש כמקוו. גועל נפש אין מדשאה וכל הגינה על הפנים ובעיקר סגור בשבת וזה הסיבה שלא דואגים .
    אפילו כל העובדים חרדים מדריכות שחיה מלמדות שחיה עם סימלה ושביס 7לא נכנסות למים להדגים הכל מבחוץ

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר