המחבלת פדווא חמאדה, כלא דמון, צור באהר (צילומים: רץ ברשת-מפורסם לפי סעיף 27א', עיריית ירושלים, Hanay, via Wikimedia)
המחבלת פדווא חמאדה, כלא דמון, צור באהר (צילומים: רץ ברשת-מפורסם לפי סעיף 27א', עיריית ירושלים, Hanay, via Wikimedia)

חלם: המחבלת המשוחררת מצור באהר לא הופיעה לדיון בעניינה

המחבלת פדווא חמאדה שביצעה פיגוע דקירה שוחררה מכלא דמון במסגרת העסקה עם חמאס לשחרור חטופים. במהלך מאסרה הוגש נגדה כתב אישום נוסף לאחר שתקפה סוהר, אך הדיונים בעניינה נדחו בגלל המלחמה. כעת נדרשת המשטרה להביא אותה לדיון בגזר הדין

פורסם בתאריך: 13.12.23 09:25

מה יעלה בגורלה של המחבלת פדווא חמאדה, תושבת צור באהר, ששוחררה מהכלא במסגרת העסקה עם חמאס לשחרור חטופים? מדינת ישראל תצטרך לתת את דעתה בנושא לנוכח הדיונים בעניינה שמתנהלים בבית המשפט המחוזי בחיפה בתיק אחר – דקירת סוהר בכלא דמון שביצעה המחבלת בזמן ריצוי עונשה.

חמאדה, יש לציין, הגיעה לכלא לאחר שביצעה פיגוע דקירה בשער שכם. הפיגוע התרחש בשנת 2017 וחמאדה, אז בת 29, הורשעה בדקירת עובר אורח (שנפצע קל). היא נדונה לעשות שנות מאסר ונכלאה בכלא דמון שבצפון. לפני כשלושה שבועות, במסגרת הפעימה השנייה של עסקת שחרור החטופים, היא שוחררה ביחד עם עוד 39 אסירות ואסירים ביטחוניים משלושה בתי סוהר – דמון, מגידו ועופר.

אלא שהסיפור של חמאדה מורכב יותר. במרץ 2021 הגישה מדינת ישראל באמצעות שלוחת תביעות חיפה חוף במשטרה כתב אישום נגד חמאדה בגין מקרה נוסף שהתרחש בין כותלי הכלא. לפי כתב האישום, "ב-11 בנובמבר 2020, סמוך לשעה 6:45, היא הוצאה לבקשתה לשירותים על ידי סוהר הביטחון היתאם שרוף ומפקד המשמרת יוליאן יבסייס. עת המתינו הסוהרים מחוץ לשירותים יצאה הנאשמת כשהיא אוחזת בידה מקל מעץ, תקפה את שרוף באמצעות המקל ופגעה בידו". חמאדה הואשמה בתקיפת עובד ציבור.

 

 

הדיון בגזר הדין בעניינה של חמאדה אמור היה להתקיים ב-15 באוקטובר אך הוא בוטל על ידי השופט זאיד פלאח לנוכח מצב החירום, ונקבע כי הוא יתקיים ב-14 בנובמבר. אלא שחמישה ימים לפני כן בוטל הדיון מאותה הסיבה, והשופט פלאח דחה אותו שוב, הפעם ל-11 בדצמבר. ביום שני – היום שבו אמור היה להיערך הדיון, שלחה קצינת כליאה בכלא דמון כלאי שירלי לוי הודעה לבית המשפט תחת הכותרת "שחרור מדיני החלטת ממשלה – מבצע 'דלתות שמים'", ובה כתבה כי היא מאשרת שב-25 בנובמבר "בוצעה פעימה שנייה של שחרור מדיני שבמסגרתה שוחררה האסירה פדווא חמאדה נזיה מכלא דמון".

באי כוח המדינה עוה"ד באסל עתאמנה ואיימן עוויד ביקשו לקבוע דיון נוסף בתיק "בעוד שבועיים כדי לקבל הנחיות". עו"ד רסלאן מחאגנה, בא כוחה של חמאדה, לא הופיע לדיון, כמו גם המחבלת עצמה. לפיכך פסק השופט פלאח כי הדיון במתן גזר הדין יתקיים ב-9 בינואר וקבע כי "המזכירות תזמן את הסנגור ואת הנאשמת, ומובהר בזאת שהסנגור חייב להופיע לדיון וכך גם הנאשמת. בא כוח המאשימה (מדינת ישראל; ב"כ) ידאג לזימון הנאשמת במסירה אישית".

ונותרה שאלה פתוחה – האם שחרורה מהכלא במסגרת עסקת החטופים מבטל גם את עבירת תקיפת הסוהר? זו בדיוק ההחלטה שצריכה לקבל המדינה בקרוב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אהרון כהן

    לא יאומן!!!!
    למה כל מי שאני קורא בכתבה הזאת ערבים?
    רק המחבלת צריכה להיות ערבייה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר