הסמים והכסף שנתפסו אצל החשודים (צילומים: דוברות המשטרה)
הסמים והכסף שנתפסו אצל החשודים (צילומים: דוברות המשטרה)

בן 20 שכר דירה ברמות: זה השימוש שהוא עשה בה

במהלך חקירה שניהלו חוקרי היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב ציון, עלה כי דירה שכורה ברמות משמשת כמחסן של סמים מסוגים שונים, ממנה מספק בן 20 מבית"ר עילית את החומר לסוחרי משנה. בחיפוש בדירה נתפסו, מלבד לעשרות ק"ג סמים מסוגים שונים, גם כרטיסי גירוד - חיש גד סטייל - המקנים הנחות. וגם - איך התבצעה החלוקה?

פורסם בתאריך: 26.12.23 09:28

דירה שכורה, עשרות קילוגרם סמים מסוגים שונים, וכרטיסי גירוד המקנים הנחה על מחיריהם – היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב ציון במשטרת ירושלים חשפה בשבועות האחרון את שיטות הפעולה החדשות של סוחרי הסמים בעיר. בעקבות החקירה הסמויה שנוהלה מזה כשבועיים וחצי – נעצרו ארבעה חשודים, 3 מהם קשורים אחד לשני, שסחרו בסמים באמצעות הרשת החברתית או תיבות דואר.

החשודים, כך מדגישים במשטרה, נעצרו כשברשותם כמויות גדולות של סמים מסוגים שונים וסכומי כסף שונים, תוך שהמעקב אחריהם הביא לחשיפה של שיטות המכירה המיוחדות וכן את שיטת העברת הסמים ל"לקוחות".

לדברי המשטרה, תחילתה של החקירה ב-11.12, אז עצרו בלשי היחידה של מרחב ציון צעיר בשנות ה-20 לחייו מתל אביב, שברכבו אותרו סמים מסוג קנאביס וחשיש במשקל כולל של למעלה מ-2 ק"ג ובתצורות שונות.

למחרת, ב-12.12, פעלו הבלשים בשכונת רמות. במהלך פעילות זאת, הבחינו בלשי היל"פ בנאשם (19, ירושלים) שעורר חשדם לאחר שנטל שקית גדולה ממקום מסתור, נכנס אל רכבו ועזב את המקום בנסיעה. בחיפוש ברכבו, אותרה שקית גדולה שהכילה סמים מסוג קנאביס וחשיש במשקל של למעלה מק"ג ובתצורות שונות – עוגיות, סיגריות אידוי, "אצבעות" חשיש, שקיות חלוקה ועוד. כמו כן, ברשות הנאשם נתפס סכום כסף רב בסך אלפי שקלים.

החוקרים לא הסתפקו בשני המעצרים הללו, והמשיכו בפעילות המבצעית שלהם – כשהמוקד הוא בשכונת רמות. במהלך החקירה ועוד בותו היום (12.12) עצרו בלשי היל"פ חשוד נוסף – בן 20 מבית"ר עילית, ששכר דירה בשכונת רמות, שאותה הפך למוקד הסחר בסמים שאותו ניהל. בדירה השכורה אחסן הנאשם את הסמים וממנה, כפי שגילו מוקדם יותר, הוא גם מספק לסוחרי המשנה.

בדירה השכורה ברמות אותו סמים מסוגים שונים במשקל רב של למעלה מ-15 ק"ג ביניהם, מאות שקיות חלוקה המכילות סם מסוג קנאביס ומריחואנה במשקל כולל של למעלה מ-3.5 ק"ג, עוגיות שמן קנאביס, קופסאות המכילות קנאביס במשקל של למעלה מ-7 ק"ג, "פלטות" ו"אצבעות" חשיש. עוד מצאו הבלשים בדירה – שקית גדולה, שהכילה כרטיסי גירוד – ובהם הנחות לקניית סמים.

 

 

השלושה, כך עלה מהחקירה במשטרה, לא הכירו אחד את השני בצורה פיזית אלא יצרו קשר תוך שימוש בפלטפורמת ה'טלגרם'. שיטת הפעולתה היתה פשוטה – השארת הסם על ידי אחד החשודים במקום מסתור כגון ארון חשמל, איסופו והשארת סכום כסף במקום המסתור על ידי חשוד אחר.

מעצרם של הנאשמים האלו, מצטרף למעצר נוסף בתאריך 11.12.23 של חשוד ששהה בבריחה ימים ארוכים. בתאריך 3.12 ערכו בלשי יל"פ ציון חיפוש בביתו של הנאשם (21, גבעת זאב) שם אותרו עשרות גרם של סמים מסוג קוקאין ודוסה וסכום כסף בסך עשרות אלפי שקלים. מחקירת מקרה זה עלה כי הסחר בסמים בוצע תוך שימוש בתיבות דואר שבבניין מגוריו. עוד נמצא במהלך החקירה כי הנאשם השתמש ורכב על גבי קטנוע, זאת על אף שלא הוציא רישיון נהיגה מתאים כלל.

"מעצרם של כלל הנאשמים הוארך בבית המשפט מעת לעת לטובת מיצוי פעולות החקירה בעניינם", נמסר מהמשטרה. "בימים האחרונים הושלמה החקירה וגובשה תשתית ראייתית בהתאם. היום הגישה יחידת תביעות של מחוז ירושלים כתבי אישום כנגד שלושת הנאשמים בגין עבירות- החזקה / שימוש בסמים שלא לצריכה עצמית, קשירת קשר לעשות פשע ו-יצוא, יבוא, מסחר הספקה סמים מסוכנים, כל נאשם על פי חלקו, והפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד הנאשם הרביעי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר