הפרדה מפלסית אשר וינר (למעלה משמאל עם כיוון השעון), פארק הר חומה, הפרדה מפלסית שז"ר, עבודות בבר אילן (צילומים: אלמנטס ויזואל, יוני סיבוני, שי שחר, באדיבות התושבים)
הפרדה מפלסית אשר וינר (למעלה משמאל עם כיוון השעון), פארק הר חומה, הפרדה מפלסית שז"ר, עבודות בבר אילן (צילומים: אלמנטס ויזואל, יוני סיבוני, שי שחר, באדיבות התושבים)

כל העיר בעבודות: תקציב השיא של חברת התשתיות העירונית

חברת מוריה מסכמת את 2023 עם היקפי ביצוע בסך של 3 מיליארד שקלים, גבוה יותר מהתחזית של סוף השנה שעברה. והרי התחזית – גם בשנה הקרובה יהיה אינספור חפירות

פורסם בתאריך: 2.1.24 10:54

אם הרגיש לכם ששנת 2023 היתה שנת שיא בביצוע חפירות ועבודות תשתית בירושלים – הרי שלא טעיתם. כך לפחות עולה מהיקפי הביצוע של חברת מוריה – החברה העירונית לפיתוח תשתיות – אשר רשמה שנת שיא של כל הזמנים בהיקפי הביצוע – כ-3 מיליארד שקלים.

מוריה, כידוע, היא זרוע הביצוע של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה לתשתיות בירושלים וסביבתה. בין הפרויקטים המרכזיים של החברה – ביצוע עבודות התשתית אינפרא1 של הרכבת הקלה (לפני ההעברה לזכיין להנחת מסילות), שדרוג כבישים ורחובות, בניית כיתות לימוד חדשות, פארקים, חניוני ענק ועוד ועוד.

בין הפרויקטים הגדולים שהתממשו במהלך 2023: פתיחת מנהרות והפרדות המפלסיות באשר וינר, בשז"ר, בכביש 60 ובגבעה הצרפתית (לכיוון פסגת זאב), ביצוע מרבית עבודות התשתית של מקטעי הקו הירוק של הרכבת הקלה (בגילה, במלחה ועוד), פתיחת חניון חנה וסע 'נחל צופים' הצמוד לצומת הגבעה הצרפתית, פארקים רבים בעיר (הר חומה, ואדי ג'וז ועוד).


הפרדה מפלסית אשר וינר (צילום: אלמנטס ויזואל)

הפרדה מפלסית אשר וינר (צילום: אלמנטס ויזואל)


פארק 'פתחת קדרון' (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

פארק 'פתחת קדרון' (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


בנוסף הוקם חניון ומסוף לאוטובוסים 4/9 בצמוד לצומת רמות, הכולל 215 מקומות חניה, מרביתם מיועדים לאוטובוסים חשמליים, לרבות עמדות טעינה. מדובר בפרויקט דגל ארצי בתחום התחבורה הציבורית הירוקה.

בחודש אוגוסט – לקראת פתיחת שנת הלימודים – נמסרו כמאה כיתות לימוד במזרח ומערב העיר, אשר נבנו במבנים חדישים, מעוצבים ונגישים, התואמים את שיטות החינוך המתקדמות.

התחזית – עוד עבודות, עוד שיאים

וכאשר מסכמים את השנה החולפת, קורצים כבר לזו שנפתחה רק אתמול, וגם בה מגוון עצום של פרויקטים, תשתיות ובינוי ובעיקר הרבה מאוד עבודות וחפירות בירושלים.


עבודות בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)

עבודות בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)


פארק הר חומה (צילום: יוני סיבוני)

פארק הר חומה (צילום: יוני סיבוני)


בין הפרויקטים המובילים לשנה הקרובה: פתיחת מנהרות הגבעה הצרפתית למעלה אדומים, פתיחת חניון שזר הכולל כ-1,300 מקומות חניה, סיום שדרוג המנהרה הקיימת במקטע הדרומי בכביש 60 ופתיחת כל כביש המנהרות במתכונת הסופית, השלמת עבודות התשתית למקטעי הקו הירוק של הרכבת הקלה בבר אילן (שהתעכבו בשל מהומות החרדים הקיצונים), התחלת ביצוע של 11 מקטעי הקו הכחול, התנעת פרויקטים רחבי היקף במזרח העיר, סיום פארקים גדולים, בניית כיתות לימוד חדשות ועוד.

 

 

"בהתאם לחזון ולמדיניות של עיריית ירושלים אנו עדים וחוזים לנגד עינינו במהפכה, בהתפתחותה ובצמיחתה של עיר הבירה, אשר שועטת קדימה אל עבר העתיד בכל התחומי התשתית לתחבורה ולשירות התושבים", אומר מנכ"ל העירייה איציק לארי. "עשרות פרויקטים מורכבים, משמעותיים וחיוניים קודמו באמצעות חברת מוריה השנה, במטרה לענות על צרכים שלא זכו להתייחסות שנים רבות בתחומי התשתית, התחבורה, החינוך ועוד. נמשיך לבנות את ירושלים ולהשקיע בה, לצד שמירה על ערכי הטבע וערכי המורשת וההיסטוריה הייחודיים לעיר. כל זאת למען תושבי העיר, המבקרים בה ודור העתיד. כמו ערי בירה מרכזיות אחרות בעולם, בהן מתקיימים החדש והעתידני לצד העתיק וההיסטורי, כך גם בירת ישראל, ירושלים".


ההפרדה המפלסית בשז"ר (צילום: שי שחר באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)

ההפרדה המפלסית בשז"ר (צילום: שי שחר באדיבות חברת מוריה)


הכניסה למנהרות לכיוון פסגת זאב ונוה יעקב (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות חברת מוריה)

הכניסה למנהרות הגבעה הצרפתית לכיוון פסגת זאב (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות חברת מוריה)


מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון מציין כי החברה ביצעה בשנה החולפת שורה ארוכה של פרויקטים משמעותיים לעיר שהסתיימו בהצלחה והשפעתם מורגשת ברחבי ירושלים, "העבודות בהיקף כה נרחב ומשמעותי מסייעות לפיתוח ושדרוג מערך התשתיות בעיר. הכבישים החדישים, המנהרות, ההפרדות המפלסיות בשילוב העבודות הנרחבות במסגרת בניית קווי הרכבת הקלה והחניונים הנלווים להם, כולם יחד מביאים להפחתת עומסי התנועה בצירים המרכזיים בירושלים, ונעשים באופן שישרת את תושבי העיר וישפר את איכות חייהם עשורים רבים קדימה. היקף הביצוע שלנו חצה את אלו של כל השנים שחלפו ומוריה הגיעה לשיא חדש, וזאת למרות האתגרים הרבים, ובהם ימי המלחמה שפקדו אותנו והירידה בהיקף העובדים בשטח.

"אנו רואים ומרגישים כיצד העובדים, מנהלי הפרויקטים, הקבלנים, המתכננים וכל שותפנו לדרך, נרתמים למשימה ומשקיעים מאמצים רבים יחד איתנו על מנת לעמוד ביעד להשלמת הפרויקטים. בשנים הקרובות ירושלים תמשיך להתפתח גם תשתיתית, והתוצאות יבואו לידי ביטוי בכל רחבי העיר. אנו גאים לקחת חלק כה מרכזי במהפכה של עיר הבירה, אשר תשאיר את חותמה עבור הדורות הבאים, בזכות המנהרות החדשות, הודות לרכבת הקלה שתתרחב ובעקבות היקף הפרויקטים הרבים המתבצעים בה כיום ובשנים הקרובות. ירושלים ללא ספק תהיה מהירה ונגישה יותר – והמהפכה הזו תיגע בכל אזרח וכל שכונה בכל רחבי העיר ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סיוט

    בהחלט דואגים לעתיד בירושלים,רק שכחו שגם בהווה צריך לחיות כאן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר