מורדות משואה, שטח התוכנית בגבעת משואה (צילום: זאב שטיין)
שטח התוכנית בגבעת משואה (צילום: זאב שטיין)

"התנקשות בטבע ובסביבה": ראש העיר ליאון נגד תוכנית רמ"י לבנייה בשטח ירוק

רשות מקרקעי ישראל פרסמה, שוב, מכרז להקמת מאות יחידות דיור במורדות משואה. בפעם השנייה בתוך פחות מחודש - ראש העיר מתנגד נחרצות לתוכנית, כפי שהתנגד להסכם על בנייה בסובב הדסה עין כרם. רמ"י בתגובה: "השיווק יצא בתיאום עם העירייה, מופתעים מעמדת ראש העיר"

פורסם בתאריך: 9.1.24 15:02

ראש העיר הירוקה: משה ליאון יוצא שוב למלחמה נגד רשות מקרקעי ישראל – בפעם השנייה בתוך כחודש והשלישית בשנה וחצי האחרונות. הסיבה הפעם – מכרז שפורסם היום, שלישי, על ידי רשות מקרקעי ישראל לבנייה במורדות משואה. קודם לכן, כפי שפורסם ב"כל העיר", התנגד ליאון נחרצות להסכם שנחתם בין רמ"י לבין הדסה על השטחים בסובב הדסה עין כרם, ולפני כשנה וחצי הוא עמד על שתי רגליו האחרויות מול התוכנית של רמ"י לבנייה ברכס לבן, ואף ייצר תוכנית חלופית – 'הבשורה בלבן', שנמצאת בהליכי אישור שונים.

"פרסום המכרז החדש על ידי רמ"י במורדות משואה, מהווה ניסיון התנקשות מיותר בטבע ובסביבה", מדגיש ראש העיר ליאון. "מדובר באחד האזורים החשובים והרגישים בעיר והוא יישאר ירוק ופתוח".

בעירייה מציינים כי המכרז פורסם למרות שהיה ידוע לרמ"י, ולוועדה המחוזית, על התנגדותה הנחרצת של העירייה, לשינוי ייעוד ולקידום תוכניות מגורים באזור.

התוכנית של רמ"י היא להקמת 550 יחידות דיור במורדות משואה. מדובר בתוכנית ישנה, שירדה מסדר היום אחרי מאבק עיקש של תושבי גבעת משואה ומלחה וארגוני הירוקים, שהשיגו את ביטולה בבית המשפט. כעת, כאמור, למרות שינוי הדעה של העירייה על התוכנית ועל אף העובדה שהתושבים וארגוני הסביבה עדיין מתנגדים נחרצות, מנסה רמ"י שוב את מזלה עם פרסום התוכנית.


שטח התוכנית שעליו מבקשת רמ"י לבנות (צילום: עיריית ירושלים)

שטח התוכנית שעליו מבקשת רמ"י לבנות (צילום: עיריית ירושלים)


הרב נרדי גרין, ממובילי מאבק התושבים נגד התוכנית לבנייה במורדות משואה, אומר: "מברכים על הודעת ראש העירייה על התנגדות למכרז המחודש של רמ"י לבנייה במורדות משואה, אבל, צריך לתהות על העיתוי. העירייה לא התנגדה במשך יותר מ-12 שנה של מאבק נגד הבנייה על גדר גן החיות התנכ"י. מי שהצליח להביא לביטולה היו תושבי גבעת משואה, במאבק משותף עם עמותת 'תנו לחיות לחיות'. הם היו אלה שתרמו מאות אלפי שקלים מכיסם הפרטי, גייסו את מיטב עורכי הדין והמומחים. העירייה נזכרה שהיא בעד הטבע רגע לפני הבחירות המקומיות. אנחנו חוששים מאוד שראש העירייה ישנה את דעתו רגע לאחר שייבחר. אנחנו צריכים ראש עירייה שעמדתו תמיד בעד הסביבה ולא נתונה לשינויים בגלל אינטרסים וגחמות".

 

 

עוד מוסיף גרין: "כל יזם שייגש למכרז צריך לדעת שהוא לא יעמוד רק מול התושבים ואני מקווה גם העירייה, אלא גם מול התקדימים שקבע בית המשפט שדחה את התוכנית הראשונה וקבע מגבלות חריגות לכל תכנית שתוגש".

בינתיים, כאמור, התושבים נהנים מגב מוחלט של ראש העיר, שמוסיף ואומר: "אני מציע לכל מי שמעלה על דעתו לגשת למכרז במחשבה כי יהיה ניתן לקדם תוכניות בינוי בשטח אותו הוציאה רמ"י למכרז, לשקול היטב האם אינו מניח את כספו על קרן הצבי. אני מודיע כאן, כי עיריית ירושלים לא תאפשר שינוי ייעוד של האזור המדובר מייעוד "שטח ציבורי מיוחד–יער". אני קורא לרשות מקרקעי ישראל להניח להרי ירושלים בשלום ולמשוך את המכרז בחזרה".

מנגד, ברשות מקרקעי ישראל אומרים: "רמ"י תמשיך לפעול לפיתוח ולהרחבת היצע יחידות הדיור בישראל בכלל ובירושלים בפרט. רק הגדלת ההיצע תוריד את מחירי הדיור בירושלים, שאך לאחרונה עלו בניגוד למגמה הכללית. צר לנו שראש העיר פועל באופן קבוע נגד הזוגות הצעירים בירושלים ולא נותן מענה הולם למצוקה הקשה".

ברמ"י מוסיפים ואומרים: "השיווק יצא בתאום עם העירייה, ולכן אנו מופתעים מעמדת העירייה".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר