הממצאים שתפסה המשטרה בדירה בנוה יעקב (צילום: דוברות המשטרה)
הממצאים שתפסה המשטרה בדירה בנוה יעקב (צילום: דוברות המשטרה)

האזינו לשיחות האיום: מערך ההלוואות הלא חוקי שהטיל אימה על עשרות קורבנות מירושלים

צעיר נעצר בגין אחזקת נשק שלא כחוק - משם הסתעפה החקירה למערך הלוואות לא חוקי בהיקפי ענק, שכלל גם מעשי סחיטה, תקיפה ואיומים - שאותו ניהלו אם ובנה מנוה יעקב. בין עשרות הקורבנות - קשישים, חייל בשירות סדיר ועוד. האזינו לשיחות האיומים המבחילות

פורסם בתאריך: 10.1.24 09:25

לפני מספר חודשים נעצר בפסגת זאב צעיר ירושלמי כשהוא נושא עליו נשק מוסתר במבושיו. הוא נעצר לחקירה בימ"ר ירושלים – ומשם התגלגל הסיפור לחשיפת ענק של ימ"ר ירושלים.

הצעיר, כאמור, נחקר במשטרה והוגש נגדו כתב אישום על החזקת נשק. בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והשאיר אותו בכלא עד לסיום ההליכים המשפטיים. אלא שזו, כאמור, היתה רק יריית הפתיחה. במהלך חקירתו עלה אצל חוקרי הימ"ר החשד כי הנאשם ואמו מנהלים קו הלוואות בניגוד לחוק. בנוסף התברר כי לווים שלוו כספים מהם ולא החזירו בזמן, אוימו והותקפו על ידי הנאשם, אמו או מי מטעמם. בעקבות חשדות אלו נפתחה חקירה נוספת ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.




לפני כשלושה שבועות – ב-18 בדצמבר 2023 – עצרו בלשי ימ"ר ירושלים את הנאשם (24) מהכלא, ואת אמו (44) המתגוררת בנווה יעקב. בחיפוש שנערך בביתה, אותרו ונתפסו על ידי השוטרים 54,170 שקלים ומאות דולרים במזומן, כדורי אקדח, פלאפונים ומחשבים ניידים, מסמכים שונים ועוד. האם ובנה נלקחו לחקירה במשטרה בחשד להלבנת הון, סחיטה ואיומים, שיבוש הליכי חקירה, תקיפה ועבירות מס והדחת עד.

"מהחקירה עלה כי החשודים היו מלווים כספים לאנשים, שמרביתם לא אושרו לקבל הלוואות באמצעות בנקים, והיו מצויים בקשיים כלכליים או בסיבוכים בריאותיים", מציינים במשטרה.



בין הלווים שאותרו על ידי החוקרים – חייל צה"ל בשירות סדיר שלווה מהם 10,000 ש״ח בריביות גבוהות מאוד ובתנאי החזר מורכבים. כך יצא שלמרות שהחייל שילם להם עד כה עשרות אלפי שקלים בחזרה במשך זמן רב, הוא עדיין המשיך לשלם להם ואף הופעלו עליו לחצים בשל כך. בחקירה אותו חייל סיפר שהוא מפחד מהחשודים ולכן ממעט להימצא בביתו כשהוא בחופשות מהצבא.

 

 

במקרה אחר, אדם בן 70 נכה החולה במחלה סופנית לווה מהם כספים בריבית גבוהה. לאחר שלא הצליח להחזיר את התשלומים לחשודים, החשוד הגיע מחוץ לביתו תקף אותו פיזית וגנב לו את הטלפון שהיה ברשותו.

במקרה נוסף, אדם בשנות ה-70 לווה כספים מהחשודים עקב הסתבכות במצבו הבריאותי בריבית גבוהה. משלא עמד בהחזר התשלומים, הגיע החשוד לביתו וליד בני משפחתו איים עליו ואף החליט להטיל את יתרת החוב על אחותו של הקורבן.


עשרות אלפי שקלים ומאות דולרים בדירה בנוה יעקב (צילום: דוברות המשטרה)

עשרות אלפי שקלים ומאות דולרים בדירה בנוה יעקב (צילום: דוברות המשטרה)


על פי חשד המשטרה, האם ובנה הלוו כספים בניגוד לחוק בהיקף מצטבר של מאות אלפי שקלים לעשרות לווים, ואלו שלא עמדו בהחזרים אוימו, נסחטו וחלקם, כאמור, הותקף. במהלך החקירה בימ"ר ירושלים, הוארך מעצרם של שני החשודים מעת לעת. עם סיום החקירה גובשה נגדם תשתית ראייתית לביצוע העבירות, והוגשה נגדם השבוע הצהרת תובע ומעצרם הוארך שוב עד מחר – אז צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

"מדובר באם ובנה שניהלו מערך הלוואות פיראטי ועברייני, שבאמצעותו הלוו כספים תוך עבירות מס בריביות גבוהות מאוד, לאנשים שהיו עם מצוקות כלכליות, בריאותיות ועוד", אומר רס"מ אופיר לוי, ראש צוות החקירה. "החשודים לא בחלו באמצעים וניצלו את מצבם של הלווים, בכדי להשית עליהם תנאי החזר בלתי אפשריים. משהלווים לא עמדו בהתחייבויות היו משתמשים בכוח, באיומים ומטילים עליהם אימה, כולל הגעה לביתם של חלק מאותם לווים, תקיפה פיזית ופניות לבני משפחותיהם. חקרנו בתיק זה 60 מעורבים בשיתוף פעולה עם רשויות המס, בכדי להתחקות אחר כמה שיותר קורבנות שנפגעו ממעשיהם. הצלחנו בסיום החקירה לחשוף את היקף המעשים וחומרתם, ולהעמיד לדין את אותם בני משפחה שפגעו בהרבה אנשים. לצד זאת אנחנו קוראים לציבור שלא ליטול הלוואות מגורמים עברייניים הפועלים בניגוד לחוק ופוגעים בלווים, הן בתנאי החזר ההלוואה והן במצבים שבהם הלווים לא עומדים בהחזרים שהוצבו להם בניגוד לחוק".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר