עידן עמדי
עידן עמדי

"הסמל הכי יפה לצבא העם" – עידן עמדי גרם השבוע למדינה שלמה להחסיר פעימה

ביום שני האחרון נפצע הזמר-שחקן-יוצר עידן עמדי באורח קשה ברצועת עזה. מאז מצבו הוא השתפר ועל פי דיווחים שונים הוא צוחק ומדבר. ולא, זה לא מעמד הסלב שהוביל מאות אלפים להתפלל לשלומו – אלא הצניעות, הענווה, האישיות. רק בריאות

פורסם בתאריך: 12.1.24 12:03

מצבו של עידן עמדי ממשיך להשתפר. הזמר-יוצר-שחקן שנפצע באורח קשה מאוד ביום שני ברצועת עזה, נותח בלילה שבין שני לשלישי, התעורר ביום שלישי ועם כל שעה שחולפת, כך מעידים בסביבתו, מצבו הולך ומשתפר. הוא אמנם סובל מכאבים, גופו פצוע ומלא ברסיסים – אבל הוא מדבר, צוחק, מתאושש.

עם כל הטירוף שקורה פה בשלושת החודשים האחרונים – ביום שני האחרון כמעט כל המדינה עצרה את נשימתה. זה התחיל עם שמועות ודיווחים כאלה ואחרים על פציעתו של הזמר-יוצר-שחקן עידן עמדי, והסתיים למרבה הצער עת התבררו ממדי האירוע הקשה שבו הוא נפצע (6 לוחמים שנפלו וכ-30 שנפצעו).

פציעתו של עמדי כיכבה בכל השבוע האחרון בכותרות. נכון, הוא אדם מפורסם וטבעי שיהיה בכותרות יותר מאחרים – אבל הסיפור עם עמדי הוא אחר. הוא סיפור ישראלי אמיתי, ירושלמי שורשי – אדם עם צניעות מדהימת ואהבה אינסופית לארץ שבה הוא חי.

היטיב להסביר זאת העיתונאי עמית סגל, שכתב ברשתות החברתיות: "העיסוק בעידן הוא לא בגלל שהוא סלב אלא בגלל שהוא הסמל הכי יפה לצבא העם ולמשרתי המילואים שעזבו הכל – וכמו שאתם רואים פה בהתרמות לפעמים גם איבדו הרבה – כדי לשרת אותנו. מעולם לא חבו רבים כל כך, לרבים כל כך".

עמדי, לוחם במיל' בהנדסה קרבית, לא היה חייב להיות ברצועת עזה. לא היה חייב להילחם. בגיל 35 ועם מעמד של סופרסטאר הוא יכול היה להמיר את הלחימה בהופעות בפני הלוחמים בצפון ו/או בדרום – אבל עמדי הוא זן אחר. פייטר, לוחם, ישראלי, ירושלמי.

***

עמדי, כאמור, סובל מכאבים ומפציעות – אבל הוא בטוח כואב יותר את נפילתם של 6 לוחמים באירוע שבו הוא נפצע. למעשה, עם הצניעות האופיינית שלו – הוא לבטח כואב יותר גם את כאבם של הפצועים האחרים באירוע הקשה.

וזה, כאמור, מה שהופך אותו לסיפור גדול יותר.

עמדי, שנולד וגדל בירושלים, הוא בנם של רוני וטובה. הוא התגורר בעיר עד לסיום שירותו הצבאי, אותו עשה, כאמור, כלוחם בהנדסה קרבית. רוח הלחימה שלו באה לידי ביטוי גם בהתמחות שלו באמנויות לחימה, בעיקר טאקוונדו ואגרוף תאילנדי.

באופן סימבולי, הפריצה הגדולה של עמדי לתודעה הציבורית היתה בשנת 2010, עם השתתפות בעונה השמינית של 'כוכב נולד'. עמדי אמנם לא זכה בתואר כוכב נולד, אבל האודישין הייחודי שביצע הוא זה שככל הנראה הפך אותו לכוכב הגדול.

 

 

הוא בחר לבצע שיר שכתב והלחין בעצמו – את הלהיט הגדול 'כאב של לוחמים', שמספר על חוויותיו כלוחם. השיר הזה הפך לאחד המזוהים ביותר עם הקריירה של עמדי, זכה בתואר שיר השנה במצעדי הפזמונים ומשם הדרך היתה סלולה.

עמדי, כמעט מיותר לציין, הוא אוהד בית"ר שרוף, ובשנה שעברה אף הלחין וכתב לכבוד זכייתה של הקבוצה בגביע המדינה את השיר "רק אותך אני אוהב", שאותו ביצע ביחד עם איציק קלה ושלישיית מה קשור.

אבל הסיפור של עידן עמדי הוא הרבה יותר מאשר קריירת השירה והמשחק שלו או עובדת היותו לוחם. הוא קודם כל בנאדם. אישיות. במהלך השנה שעברה, כשהמצב במדינה היה קשה הוא נתן נאום חוצב להבות שכל כולו מסרים של אחדות במהלך הפגנה של אנשי ימין כנגד הרפורמה/מהפכה משפטית.

בנוסף, הוא לוקח חלק פעיל במיזם ההנצחה 'ארוחת עשר' לזכרו של הלוחם ליאל גדעוני ז"ל, ומשתתף בעוד מיזמי התנדבות שונים.


עידן עמדי (צילום: טליה סיוון)

מחכים שיחזור לבמה – עידן עמדי (צילום: טליה סיוון)


***

במהלך שירות המילואים ברצועת עזה עמדי שיתף לא אחת מאזור הלחימה. המסר שהעביר תמיד הוא אחדות-אחדות-אחדות. הוא אף לקח חלק במחאה של המילואימניקים שעיקרו 'אם אין לכם משהו מאחד לומר – פשוט תסתמו'.

עוד קודם לפציעה, ולבטח אחריה, עמדי הוא סוג של קונצנזוס. העשייה שלו, הקריאה התמידית לאחדות, העובדה שלא היסס ויצא להילחם עבור המולדת – כל אלו הם אלה שהובילו את המדינה לעצור את הנשימה ולפתוח בתפילות להחלמתו במהלך השבוע החולף.

ולסיום, הנה דברים שאמר עמדי לחדשות 12 כשעה לפני הפציעה שלו – משפט שאולי מתאר אותו הכי טוב שיש: "עם ישראל חי. אנחנו עובדים פה קשה בשביל הביטחון של כולם. אנחנו אוהבים אתכם. יש פה כל כך הרבה אנשים מדהימים, קצת מוזר שנתפסתם דווקא אליי". כזה הוא – צנוע, עניו, רואה את האחר. עידן עמדי – תהיה בריא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר