רחוב משה רחמילביץ בפסגת זאב (צילום: גוגל מפות)
רחוב משה רחמילביץ בפסגת זאב (צילום: גוגל מפות)

סופ"ש בלהות בפסגת זאב: ארבע דירות בשני בניינים סמוכים נפרצו בליל שבת

ברחוב משה רחמילביץ בפסגת זאב אירעו בליל שבת האחרון 4 התפרצויות לבתים, 3 מהן באותו בניין ובאותה שיטת עבודה. כעת התושבים מפחדים ותוהים - האם הגנבים עוקבים אחריהם ויודעים מי נמצא בבית ומתי? "כל דיווח מטופל ונחקר ביסודיות"

פורסם בתאריך: 14.1.24 17:03

חששות כבדים מלווים מאז ליל שבת האחרון את תושבי פסגת זאב, זאת לאחר שבתוך שעות ספורות בערב שבת נפרצו לא פחות מ-4 בתי מגורים בבניינים סמוכים ברחוב משה רחמילביץ. מעבר לפגיעה הקשה בביטחון האישי, מביעים חלק מהתושבים חששות כבדים באשר לתצפיות/מעקבים אשר מנהלים הפורצים אחרי בתי השכונה.

"איך הגנבים ידעו לאיזה בתים לפרוץ ולאיזה לא?", תוהה תושב פסגת זאב בשיחה עם "כל העיר", ומוסיף: "בדיעבד, שכנים מספרים שהם שמעו רעשים כאלה ואחרים, אבל זה לא העניין. באמת מפחיד לחשוב שמנהלים מעקבים אחרינו כדי לדעת מי מהתושבים יצא לארוחת ליל שבת והוא לא נמצא בבית".

הסברה הרווחת היא שמדובר על אותה חוליית פורצים, שכן גם דרך הפריצה – הוצאת הסורגים מאחור והתפרצות – היתה זהה.

אחת מהדיירות ברחמילביץ' שביתה נפרץ מספרת: "אנחנו לא היינו בבית כל סוף השבוע, על דבר הפריצה גילינו רק במוצ"ש, ואז גם הבנו שעוד דירות נפרצו. זה הזוי – 3 דירות נפרצו באותה בניין ועוד אחת בבניין סמוך. הגנבים כאילו ידעו טוב מאוד לאן הם הולכים ומה הם עושים".

עוד היא מוסיפה: "אנחנו נזהרים מהמצב הביטחוני, ודבר כזה מערער את תחושת הביטחון. איך קורה בערב שבת ואף אחד לא יודע על כך כלום? מפחיד לחשוב שאין פה הרתעה, שיש פה מעקבים אחרי התושבים – איך הם ידעו על 4 דיירים שלא נמצאים בבית? זה הזוי".

יצוין כי הדיירים שבתיהם נפרצו הגישו תלונות במשטרה, ונפתחה חקירה בנושא.

בקבוצת הוואטסאפ 'תצפיות בפסגה דיווחו במהלך השבועות האחרונים כי לאחר תקופת רגיעה יחסית לאחר פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', הפשיעה בשכונה חזרה למסלול עם עלייה משמעותית, לטענתם, במספר גניבות הרכבים. כעת, כאמור, למשוואה גם נוסף גל התפרצויות לבתית בליל שבת אחד.

 

 

במשטרה מאשרים את דבר הפריצה ל-4 בתים ברחוב רחמילביץ בליל שבת, אך טוענים כי אין עלייה בנתונים הכללים אודות פשיעה בפסגת זאב. "משטרת ישראל פועלת באזור נגד פורצים, גנבי רכבים ועברייני רכוש באשר הם, ומשקיעה מגוון מאמצים, כוחות ואמצעים בכדי להביא למעצרם של העבריינים ולהביאם לדין", נמסר מהמשטרה. "במסגרת המאבק המתמשך בעברייני הרכוש, מתבצעת כל העת ברחבי העיר ירושלים, וכך גם בשכונת פסגת זאב, פעילות משטרתית יזומה, במישור הגלוי והסמוי, ולעיתים קרובות השוטרים עוצרים את הגנבים ומאתרים את רכבים גנובים, עוד לפני שהבחינו בגניבתם.

"בנוסף, כל דיווח או תלונה המתקבלים במשטרה אודות גניבות רכבים והתפרצויות לדירה, מטופלים ונחקרים ביסודיות ומבוצעות מגוון פעולות חקירה במטרה לאתר, לעצור ולמצות את הדין עם העבריינים ורק בשבוע האחרון, שוטרי תחנת שפט במחוז ירושלים, תפסו בשעת מעשה 6 נאשמים בעבירות רכוש באשר הן, והם נעצרו על ידם ובימים האחרונים הוגש נגדם כתב אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים. בנוסף, קיימת ירידה משמעותית בגניבת כלי רכב מול אשתקד ובכלל, עבירות הרכוש באזור זה, נמצאות במגמת ירידה תוך הגשת כמות כתבי האישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים דבר המעיד על חתירה למגע ונחישות השוטרים.

"בזכות פעילות השוטרים, כמעט מדי יום נתפסו ברחבי העיר ירושלים כנופיות, גנבי רכבים ופורצים רבים תוך חתירה בלתי מתפשרת למגע ולמעצרם. נמשיך לפעול בנחישות נגד עברייני הרכוש באשר הם בכדי לשמור על שלום הציבור, בטחונו ורכושו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאור

    לצערי המשטרה סתם מדברים הם לא עושים כלום לגבי פריצות וגניבות רכבים זה אפילו לא מעניין אותם שום מאמצים שום כלום אני הגשתי פעמיים על גניבות וגם ידעתי מי הבן אדם והוכחתי להם וכלום אפילו לא קראו לו לחקירה וסגרו את התיק הם סתם משקרים את האזרחים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר