המפגש בבית הנשיא (צילום: רפי דלויה)
המפגש בבית הנשיא (צילום: רפי דלויה)

ביוזמת רעיית הנשיא ועמותת נט"ל: ההיערכות לחזרת משרתי המילואים לשגרה

אתמול, ראשון, התקיים בבית הנשיא מפגש מרתק וחשוב שעסק בחזרתם הביתה של משרתי המילואים. "ההתאוששות יכולה לקחת זמן, וישנו קושי רב במעבר ממצב מלחמה לשגרה", מסבירים בנט"ל - נפגעי טראומה לאומית - את מהות המפגש

פורסם בתאריך: 22.1.24 12:48

חזרתם של אנשי המילואים לשגרת חייהם מהווה אתגר משמעותי עבורם, שכן החזרה הביתה לאחר שבועות ארוכים של פעילות אינטנסיבית וממוקדת מטרה, מחוץ למסגרת העבודה ורחוק משגרת החיים, המשפחה והלימודים, משפיעה עליהם וכמובן על הסובבים אותם.

בעקבות כך, אתמול, ראשון, נערך מפגש ייחודי ומרגש בבית הנשיא, שהביא לידי ביטוי את העשייה וההיערכות לקליטתם של אנשי המילואים בשגרת האזרחות עם חזרתם הביתה. המפגש נערך ביוזמת רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, אשר פועלת כל הזמן – בשגרה ובמיוחד בחירום – להגברת המודעות לאתגרי בריאות הנפש, ומקדמת כאת את נושא הדאגה לבריאות הנפש של אנשי המילואים החוזרים.

שותפה בכירה למפגש בבית הנשיא היתה עמותת נט"ל (נפגעי טראומה לאומית) המעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע טרור ולחימה. בימים אלה מקבלת העמותה פניות רבות של מילואימניקים השבים הביתה, ומרגישים כי הם זקוקים לסיוע בחזרה המאתגרת כאשר הם חשים שכל עולמם השתנה בעת שלחמו בגזרות השונות. עמותת נט"ל, שלה ניסיון רב שנים בהענקת סיוע נפשי לחיילים המשתחררים, מסייעת למשרתי המילואים (ולחיילים הסדירים שפונים) לצלוח את המעבר זה.

באירוע השתתפו באופן יוצא דופן גורמים וארגונים השותפים למאמץ החשוב: קצין המילואים הראשי תא"ל בני בן ארי, סמנכ"לית וראשת אגף השיקום במשרד הביטחון לימור לוריא, יו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה פרופ' אייל פוכטר, נציגי האקדמיה, נציגי המגזר העסקי והציבורי, נציגי העמותות הצבאיות, נציגי העמותות האזרחיות ונוספים, כאשר כולם פועלים למען מטרה אחת: לסייע לאנשי ונשות המילואים ומשפחותיהם לחזור הביתה ולהתרגל מחדש ולהסתגל לשגרת היום-יום.


רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג עם נשות נט"ל -אפרת שפרוט, יודי יובל רקאנטי, אמי פלמור, ופרופ' רבקה תובל (צילום: רפי דלויה)

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג עם נשות נט"ל -אפרת שפרוט, יודי יובל רקאנטי, אמי פלמור, ופרופ' רבקה תובל (צילום: רפי דלויה)


המפגש נועד לייצר שיח משותף בין הגורמים השונים והבולטים העוסקים בהיבטים השונים של קליטתם בבית, בעבודה ובאקדמיה, לעלות את האתגרים, ולקיים חשיבה משותפת כיצד מייעלים את הליך קליטתם וחזרתם הביתה בצורה הטובה ביותר וברגישות המתבקשת.

קצין מילואים ראשי תא"ל בני בן ארי סקר את התהליך של שחרורם של המילואימניקים והמענים השונים שהצבא נותן כדי להקל על המעבר והחזרה הביתה. במהלך האירוע סיפר גל רוטמן, רב סרן במיל' במגלן ומנכ"ל חברת הסטארטאפ 'Sency' שאותו הקים עם חבריו מהצוות במגלן, אודות הקשיים והאתגרים, תוך שיתוף סיפורו האישי. בנוסף, סקרה פרופ' רבקה תובל משיח, הפסיכולוגית הראשית בנט"ל ומומחית לטראומה ומצבי משבר במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן, אודות האתגרים הנפשיים הרבים הכרוכים במעבר משגרת המלחמה לשגרה היומיומית באזרחות.

 

 

במפגש התקיים פאנל מרגש בהנחיית לירון וויצמן, שהתמקד באתגרים ובמשאבים הנחוצים עכשיו כדי להקל על הקליטה. וויצמן, שבעלה משרת במילואים מזה חודשים ארוכים, שיתפה כי היא חווה את האתגרים באופן אישי. בפאנל השתתפו שני נתיב בר, נציגת פורום המילואימניקים, ונעמה לוי שייביץ, נציגת עמותת מאמאטכ"ל שהציגו את האתגרים של בני זוגם שעדיין לא שבו מהמלחמה ושלהם נשותיהם אשר נשארו בעורף. שרית מרציאנו, מנהלת משאבי אנוש של חברת גוגל, הציגה את האתגר של המעסיקים הנערכים לקליטתם בעבודה אחרי תקופת ההיעדרות כה ארוכה, ודבי קופמן גבאי, נציגת דיקאני הסטודנטים, הציגה את המשאבים הנדרשים לקליטתם באקדמיה ובצרכים העולים מצד הסטודנטים.

את המפגש נעלה ורדית דמרי מדר – מנכ"לית כל זכות אשר הציגה את הזכויות של המילואימניקים והיכן הם מופיעות באתר העמותה.

המפגש המרגש סוכם על ידי כלל הגורמים כהכרחי ומוצלח, ובהבנה עמוקה כי יש לפעול לקראת 'היום שאחרי'- כבר עכשיו.


רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג עם אפרת שפרוט (צילום: רפי דלויה)

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג עם אפרת שפרוט (צילום: רפי דלויה)


מדברי רעיית נשיא המדינה: "עלינו להעניק כלים וכוח למי שמצויים כרגע בעין ההתמודדות, לתת ליווי קרוב למי שזקוק או זקוקה לו. עלינו להזכיר, למשל, ששיבה תובעת זמן, סבלנות ורגישות הדדית. זה נכון למשפחות, וזה נכון גם לשוק התעסוקה והאקדמיה – שחוו בעצמם אתגרים עצומים בחודשים האחרונים.

"ובכל אחד מהמרחבים האלה, המאתגר בפני עצמו ובייחודו, חשוב מאוד לשמור גם על מקורות תמיכה חיצוניים ומקצועיים, ולזכור שאנחנו כחברה, מחוייבים להציע קשת שירותים ותמיכה רחבה ככל האפשר, גמישה, סבלנית ומכילה, ולהעניק מקורות תמיכה נכונים, בחומר וברוח".

אפרת שפרוט מנכ"לית עמותת נט"ל: "אנו נמצאים בימים מורכבים וקשים מנשוא. אנשי המילואים התגייסו והתייצבו מיד עם תחילת המלחמה, תוך שהם משאירים את המשפחות, העבודה והשגרה אליה הם רגילים מאחור, מבלי לדעת מתי ישובו. בעת הזו, אנו מודעים לעובדה שלא כולם יכולים לעבד את החוויות הטראומטיות האלה בזמן שהם עדיין בתוך הלחימה או בשחרור זמני, ובעוד שלא כולם יצטרכו טיפול, רבים מהם כן יצטרכו לעבור תהליך של עיבוד החוויות , ורבים מהלוחמים המשתחררים עוד צפויים לפנות לנט"ל . בעקבות כך, נערכנו באופן מסיבי ומהיר לכך, בין היתר באמצעות מענה מהיר ורציף בקווי הסיוע שלנו "חדר המיון" של נט"ל, שתוגברו ועודם מתוגברים כל העת בצוותים מנוסים ומקצועיים, הכשרה וקליטה של מאות מטפלים ליחידה הקלינית, הכשרות למגזר הציבורי, העיסקי ולאקדמיה בנושא קליטת החיילים המשוחררים בעבודה ובאקדמיה בעת מלחמה, וובינרים לבנות זוג של חיילים מגויסים, וובינרים למנהלות משאבי אנוש ועוד. אנו מודים לאשת הנשיא הגב מיכל הרצוג על שותפות רבת שנים ועל כך שהיא מקדישה זמן רב לטובת קידום הנושא, וכלל השותפים והאורחים היקרים שהגיעו הנה היום, כאשר כולנו ביחד שמים לנגד עינינו את חשיבות הטיפול והסיוע לאנשי המילואים ובני משפחותיהם והחזרתם לשגרה היומיומית במהרה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר