פעילות משטרת ירושלים במזרח העיר, דגלי דאעש וחומרים כימיים שנתפסו אצל המחבלים (צילומים: דוברות המשטרה)
פעילות משטרת ירושלים במזרח העיר, דגלי דאעש וחומרים כימיים שנתפסו אצל המחבלים (צילומים: דוברות המשטרה)

ארגון דאעש מתבסס במזרח העיר? שוב סוכלו פיגועי טרור של מחבלים תומכי 'המדינה האיסלמית'

בפעם השנייה בתוך פחות מחודש - ימ"ר ירושלים, מג"ב ושב"כ סיכלו פיגועי טרור של מחבלים תומכי 'דאעש' מראס אל עמוד. השניים, כך על פי כתב האישום שהוגש נגדם, תכננו לפוצץ משאית תופת מלאה במיכלי גז בסמוך לכנסת

פורסם בתאריך: 22.1.24 15:10

בפעם השנייה בתוך חודש – נעצרו תושבי מזרח ירושלים – מחבלים תומכי המדינה האיסלמית (דאעש) – אשר תכננו לבצע פיגועי תופת בירושלים. השניים, תושבי ראס אל עמוד בני 19 ו-20, נעצרו על ידי שוטרי ימ"ר ירושלים, לוחמי מג"ב ואנשי שירותי הביטחון הכללי. היום, שני, הוגש נגדם כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

"המחבלים", כך נמסר מהמשטרה ומהשב"כ, "נשבעו אמונים לארגון הטרור, רכשו חומרים כימיים להכנת המטענים ותכננו להכין מטענים ואמצעי חבלה לביצוע פיגועים שיכוונו כלפי אזרחים וכוחות הביטחון באזור ירושלים. המשטרה ושב"כ חשפו את כוונותיהם, ועצרו אותם בטרם הוציאו לפועל את הפיגועים".


דגלי דאעש שנתפסו אצל המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)

דגלי דאעש שנתפסו אצל המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)


בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ספיר מרדכי מפרקליטות מחוז ירושלים, במהלך חודש נובמבר האחרון החליט אחד מהמחבלים לבצע פיגוע תופת בסמוך לכנסת – פיצוץ משאית מלאה במיכלי גז – וזאת במטרה לגרום לרציחתם של יהודים רבים ולגרום נזק רק.

לאחר שהחלו להצטייד בחומרים להכנת מטען הנפץ, הם אותרו על ידי שירות הביטחון הכללי, ולפני כחודש – ב-26.12.2023, הם נעצרו על ידי בלשי ימ"ר ירושלים בסיוע לוחמי מג"ב.

בחיפוש שנערך בבתי המחבלים נתפסו חומרים כימיים שונים שעפ״י החשד יועדו להכנת המטענים, דגלי ארגון הטרור דאעש וארגון הטרור חמאס, מחברת עם פירוט אופן הכנת חומרי נפץ וממצאים נוספים. השניים נחקרו, ומעצרם הוארך בבית המשפט מעת לעת.

 

 

 

"מהחקירה עולה כי שני המחבלים התומכים באידיאולוגיית המדינה האסלאמית ("דאעש") אליה גם נשבעו אמונים, תכננו להכין מטעני נפץ ולבצע עמם פיגועי טרור נגד כוחות הביטחון ואזרחים", נמסר בהודעה משותפת של משטרת ירושלים ושב"כ. "לצורך כך, החשודים החלו להצטייד בחומרים כימיים שונים להכנת המטענים. מחוז ירושלים במשטרה והשב"כ חשפו את כוונותיהם להכנת מטעני החבלה ולביצוע הפיגועים. עוד עולה כי השניים צרכו תכנים של דאעש במרשתת בטרם מעצרם, ולא הספיקו להשיג את כלל החומרים שתכננו בכדי להרכיב את המטענים, זאת כיוון שנעצרו".


וגם דגלי חאמס (צילום: דוברות המשטרה)

וגם דגלי חאמס (צילום: דוברות המשטרה)


היום, שני, כאמור הוגש נגד השניים כתב אישום אשר מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות ניסיון לפעולה בנשק למטרות טרור, קשר למעשה טרור של פעולה בנשק למטרות טרור, אימונים או הדרכה למעשה טרור, חברות בארגון טרור ושיבוש מהלכי משפט.

כזכור, רק לפני כשבוע וחצי, כפי שפורסם ב"כל העיר", הוגשו כתבי אישום נגד שני מחבלים נוספים תומכי דאעש ממזרח ירושלים, שתכננו אף הם לבצע פיגועי טרור באמצעות מטענים. "בשנה החולפת סיכלה המשטרה בסיוע שב"כ עשרות פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים, במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בגזרות השונות", כך נמסר. "משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול עם כל כוחות הביטחון לסיכול טרור ולמעצר מחבלים, במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר