הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)
הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

הסוף לסאגה: הבריכה בהר חומה תהיה בפתוחה בשבתות וחגים. ויש גם הערה לעירייה

בהרכב של 3 שופטים, דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגיש מינהל קהילתי הר חומה נגד הפתיחה בשבתות וחגים. בהחלטה נכתבה גם הערה על בריחת ראש העיר מהתעסקות בנושא: "היה מקום לכך שעיריית ירושלים, תקבל החלטה מינהלית מתאימה באופן שישקף מבט רחב ביחס לעיר כולה". יו"ר המינהל הקהילתי גולברי: "פגיעה בדמוקרטיה ובתושבי השכונה"

פורסם בתאריך: 22.1.24 19:04

ניצחון לתושבים הליברלים בהר חומה ובירושלים בכלל – בית המשפט העליון פסק היום, שני, כי מתחם הקאנטרי בשכונת הר חומה יהיה פתוח בשבתות ובחגים.

למעשה, הרכב של 3 שופטים – ממלא מקום הנשיא השופט עוזי פוגלמן, השופטת דפנה ברק-ארז והשופט עופר גרוסקופף – דחה את הערעור שהגישו המינהל הקהילתי הר חומה והיו"ר שלמה גולברי, ובכך נתן למעשה חותמת סופית לכך שהבריכה צריכה להיות פתוחה בכל ימות השבוע – כולל בשבתות ובחגים.

כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" – המאבק סביב הפתיחה של הבריכה, ולמעשה סביב הצביון הכללי של הר חומה (ואולי אף ירושלים כולה), החל עוד בשנת 2022, כאשר בחסות עיריית ירושלים שברחה מקבלת החלטה חד משמעית בנושא – ניתנה ההחלטה בידי המינהל הקהילתי. המינהל החליט, ברוב מוחלט של חברי הנהלה נבחרים, שהבריכה לא תפעל בשבתות ובחגים זאת בניגוד לסטטוס קוו בירושלים ובניגוד לעמדה מפורשת של העירייה ושל ראש העיר, שהכריזו (עוד לפני שברחו מקבלת החלטה) פעם אחר פעם כי הבריכה בהר חומה, בדומה לבריכות אחרות בעיר, תהיה פתוחה בסופי שבוע ובחגים.

יש לציין כי למרות החלטת המחוזי מלפני מספר חודשים – הבריכה (והקאנטרי כולו) עדיין לא נפתחו לציבור. במינהל הקהילתי טוענים כי ישנם ליקויים כאלה ואחרים שלא תוקנו, אך יחד עם זאת – ישנם לא מעט תושבים אשר בטוחים כי העיכוב נבע גם מהמתנה לפסק הדין של העליון. יהיה כעת מעניין לעקוב אחר ההתפתחיות – ובמיוחד אחר החלטת המינהל הקהילתי בעניין.

 

 

 


בריכת הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

בריכת הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)


הרבה אפשרויות, חשוב לציין, אין בידי המינהל לאור החלטת בית המשפט העליון. האחת – לכבד את הפסיקה ולפתוח את הקאנטרי בשבועות הקרובים (כפי שהבטיח מנהל המינהל הקהילתי לפני מספר שבועות). השנייה – להחזיר את ניהול הבריכה לידי עיריית ירושלים וזאת כדי לא להיות שותפים לחילול השבת.


יוסי חביליו על רקע הקאנטרי בהר חומה


סגן ראש העיר יוסי חביליו, המועמד לראשות העיר מטעם 'האיחוד הירושלמי', אשר הגיש את העתירה ביחד עם 5 מתושבי הר חומה (ובגיבוי של כ-1,000 תושבי השכונה בסך הכל), אומר בתגובה: "זה ניצחון חשוב שמחזיר את התקווה לירושלים, ונותן רוח גבית למאבק על צביון בירת ישראל. להקצנה החרדית והחרד"לית אין סוף, ולכן צריך לשים לה גבול. הציבור הליברלי בירושלים, חילונים ודתיים כאחד, לא מוכן להרכין ראש בפני כפייה ולא מוכנים לתת לעיר שלנו להפוך לחרדית קיצונית".

עוד הוסיף חביליו: "מי שניסה להצית בבירת ישראל מלחמת שבת – מצא את עצמו בצד המפסיד. הניצחון הזה מחזיר לכולנו את התקווה, ומחזק את המאבק לשמירה על ירושלים כעיר כלל-ישראלית – ולא חרדית. אסור לאפשר לקיצוניים להשתלט על בירת ישראל ולהשליט בה את אורחות חייהם. הציבור הממלכתי והיצרני שנושא בנטל, סיים לשתוק. מול הניסיון להפוך את הר-חומה למאה שערים, ואת ירושלים לבני ברק, קמו אלפי ירושלמים מתונים – דתיים וחילונים כאחד – וביקשו לשמור על יחסי שכנות טובה. נגמרו הימים בהם הציבור הליברלי והמתון בירושלים מרכין ראש בפני ניסיונות כפייה. אני מודה לבית המשפט, לכל תושבי הר-חומה ולחברי וחברות 'האיחוד הירושלמי' – על השותפות המלאה בניצחון הזה".

מנגד, יו"ר המינהל הקהילתי הר חומה שלמה גולברי, אומר: "פסק הדין שנתן בית המשפט, הוא אירוע מצער ביותר של פגיעה ביהדותה של ירושלים, אבל בראש ובראשונה הוא פגיעה בדמוקרטיה וברצון התושבים בשכונה. תושבי חומת שמואל בחרו בבחירות דמוקרטיות את המנהל הקהילתי כדי שישמור על אופי השכונה ואורח החיים של התושבים. השופטים, בחרו לבטל את בחירתם ורצונם של תושבי השכונה ולדרוס שוב את היהדות בחוצות ירושלים. תושבים המעוניינים בשירותים מסוג זה יכולים לקבל מענה בשכונות אחרות בירושלים שבהן יש בריכות פתוחות בשבת, ואין צורך לפגוע במרקם הייחודי של חומת שמואל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אדיר

    אם אני לא טועה זה היה בשביל ליצור הפרדה מול הציבור הערבי שם…

  2. י.ש.

    שופטים רשעים,אנטי יהודים,וחביליו הרפורמי פוסט יהודי הרשע נלחם נגד שמירת השבת בעיר הקודש,יפול בגדול בקרוב.

  3. דני

    בבית המשפט לא עוצר במסעותיו להחלנת המדינה. חבל שאתם תומכים בזה במקום ברצון הציבור.

  4. יהודי אמיתי

    מעולה, שכונה מעורבת חילונים ודתיים, כל הסיפור הזה יצר עוד יותר "שנאת חינם" בינינו ועל כלום. הציבור הדתי לא חייב להגיע בשבת לעומת החילוני שכופים עליו, מזל שיש בתי משפט אם לא היה פה "אירן".

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם ככ מפריעה היהדות אז למה דווקא להיות ולהילחם על ארץ ישראל? ארץ שקיבלנו מהתורה כביכול איך אתם נלחמים על קיומה אם היא סתם מדינה בלי דת לכו לחול איך אפשר להיות יהודי בלי יהדות ? הרי הבסיס לקיום שלנו זה כי ה הבטיח לנו את הארץ הזו אם אתם סותרים את זה אז הפלסטינים צודקים לא?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר